[freebsd] Massmail met sendmail

Pagina: 1
Acties:

• haisma
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik zit met een probleempje... Ik wil een paar duizend dezelfde mailtjes versturen naar mensen die zich op m'n site geregistreerd hebben. Ik wilde de berichten versturen via sendmail met een perlscriptje op m'n FreeBSD bak die de hele dag aanstaat. Ik zit basic ADSL van XS4ALL op inet.

Nu was ik dit aan het testen door 100 mailtjes van 10k naar m'n zelf te sturen. En na 20 a 25 berichten gaat sendmail de berichten steeds langzamer versturen (eerste twintig berichten in 2 min, 100 berichten in 18 min). Heeft iemand enig idee hoe dit komt of heeft iemand anders een beter idee hoe ik het kan doen? Komt dit door de config van sendmail of kan ik het beter op een andere manier doen?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Niet via de SMTP server van je provider sturen, maar gewoon rechtstreeks via DNS bij de geadresseerde dumpen.

Op die manier heb ik ooit 10k mailtjes binnen 1 uur verstuurd :)

Er zijn kant-en-klare progjes voor, maar concrete namen weet ik zo ff niet ..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

En waar zou ik die kunnen vinden?

Moet namelijk iets van 50000 versturen en met sendmail is hij daar 6 dagen mee bezig....

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
majordomo kan dat vast wel.

Verwijderd

ja, maar die vindt ik dus echt sucks....

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:00
Hoe heb je sendmail nu dan ingesteld staaan?
Verstuurd hij rechtstreeks of via de mailserver van je provider?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Nu was ik dit aan het testen door 100 mailtjes van 10k naar m'n zelf te sturen. En na 20 a 25 berichten gaat sendmail de berichten steeds langzamer versturen (eerste twintig berichten in 2 min, 100 berichten in 18 min). Heeft iemand enig idee hoe dit komt of heeft iemand anders een beter idee hoe ik het kan doen? Komt dit door de config van sendmail of kan ik het beter op een andere manier doen?
Welke sendmail versie ? Ten tweede, hoe stuur ze je ?? Als je ze per stuk verstuurd is het logisch : de overhead van DNS en connectie maken is dan zo groot dat het een stuk trager word.

8.12.x is wat dat betreft wat intelligenter.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op maandag 04 februari 2002 12:19 schreef igmar het volgende:

[..]

Welke sendmail versie ? Ten tweede, hoe stuur ze je ?? Als je ze per stuk verstuurd is het logisch : de overhead van DNS en connectie maken is dan zo groot dat het een stuk trager word.

8.12.x is wat dat betreft wat intelligenter.
Vergeten : Zet ook je limieten in /etc/sendmail.cf wat hoger, oa de max childs en de load getallen.
Pagina: 1