Toon posts:

Stille pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi fellow tweakers,

ben bezig om mijn pc stil te maken en met stil bedoel ik ECHT stil, heb nu alle fans in mijn systeem op 5 volt lopen. ook heb ik mijn 7200rpm schijf op een schuimrubbere bodem gelegd in een 5 1/4 " drive en tussen mijn 5400rpm schijf en de case heb ik ook schuimrubber geklemd.
verder achter elk vrij 5 1/4" afdekplaatje nog schuimrubber gedaan. :)
en als laatste heb ik enkele oude muismatten verknipt :9~ en tegen de zijkanten van mijn case geplakt.

maar hij is nog steeds niet stil genoeg!
(ok verder dan een licht gezoem komt ie niet en maakt het openen vd cdromlade in verhouding een teringherrie maar goed 8-) )

wat kan ik verder nog doen om hem stiller te maken?

thnx

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Hem uitzetten.

Sorry stomme post...mijn excuses.

Verwijderd

op een rubberen mat zetten, absorbeert trillingen

Verwijderd

noppenschuim misschien? Of van die isolatie matten die ze onder laminaat vloeren leggen etc.
Maar wat hoor jij zoemen?
je hdd's of je fans of ?
Je hebt van die silentdrive dingen. bij informatique hebben ze die dacht ik.
evt je fans nog een tandje zachter laten draaien.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rubberen ringetjes. Die gebruik je door tussen je fans en je drives te zetten zodat de drive/fan veel minder geluid geeft.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 22:06 schreef Aerschtuner het volgende:
Hem uitzetten.

Sorry stomme post...mijn excuses.
Graaf em in...

Verwijderd

Naar een concert van Slayer gaan... Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/slayer_smile.gif
Hoor je een tijdje nix meer :9

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 15:10

chromeeh

the Gnome

Papst...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op maandag 28 januari 2002 22:21 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Naar een concert van Slayer gaan... [afbeelding]
Whoeeaaah heftig icoon 8-)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 28 januari 2002 22:20 schreef thedolf het volgende:
rubberen ringetjes. Die gebruik je door tussen je fans en je drives te zetten zodat de drive/fan veel minder geluid geeft.
Gewoon een ouwe fietsband voor gebruiken.
Reepje vanafknippen en tussen je 5.25" bay en je drives vastschroeven.
werkt prima.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 22:21 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Naar een concert van Slayer gaan... [afbeelding]
offtopic:
lol... Die smiley roelt!!!

Dat met die rubberen ringetjes moest ik ook maar eens proberen... in mijn Aienware Dragon kast zitten 5 casefans die op 12V draaien... (das best wel wat lawaai)

Verwijderd

... hey dat is een goeie, binnekort een stuk of 16 gaan halen :)....

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Wij doden de tijd zoals de tijd ons doodt, SystemSpecs: PIII750@1050Mhz, Abit BH6, 512MB, 30Gb 7200Rpm + 10 GB 5400Rpm, 3DProhet 4500 KyroII 64MB vid., Hercules Fortissimo II, Eizo F56 17", PCTV Rave, Pioneer DVD, Sony CDRW, Logitech Pilot Mouse :),

Misschien een beetje terug clocken en een stillere koeler nemen?

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:26 schreef a_LAN het volgende:

[..]

... hey dat is een goeie, binnekort een stuk of 16 gaan halen :)....
Geloof me. Dat scheelt heel veel. Je kan natuurlijk ook een oude fietsband gebruiken (zoals hierboven ergens geschreven) maar echt mooi is het niet.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:29 schreef matthijz18 het volgende:
Wij doden de tijd zoals de tijd ons doodt, SystemSpecs: PIII750@1050Mhz, Abit BH6, 512MB, 30Gb 7200Rpm + 10 GB 5400Rpm, 3DProhet 4500 KyroII 64MB vid., Hercules Fortissimo II, Eizo F56 17", PCTV Rave, Pioneer DVD, Sony CDRW, Logitech Pilot Mouse :),

Misschien een beetje terug clocken en een stillere koeler nemen?
Waar zie jij welke koeler hij heeft?
Bij de weg, een P3 kan je makkelijk overclocken met een standaard koeler. En die maken vrij weinig lawaai

Gezocht!
Router

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
waterkoeling met paps fannen of zo

Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/slayer_smile.gif

sorry kon het niet laten om dat smilie te gebruiken.

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 28 januari 2002 22:32 schreef thedolf het volgende:
Waar zie jij welke koeler hij heeft?
Bij de weg, een P3 kan je makkelijk overclocken met een standaard koeler. En die maken vrij weinig lawaai
Ik zie het niet nee maar als je je proc overclockt word hij altijd warmer dus moet de koeler sneller draaien en dan heb je een beter cooler nodig. Die dus meer rondjes draait en dus meer geluid maakt (tenzij je natuurlijk een dure koeler hebt maar daar ga ik nu niet van uit) of hij heeft waterkoeling dan heb je het probleem natuurlijk ook niet)

ps.

PIII750@1050Mhz is dit niet een beetje veel? 300 mhz erbij?

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
[onzin]
muziek harder zetten [of iets anders] >> doe ik ook heb nu aleen een boze broer/moeder/buren >:)
[/onzin]

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:37 schreef matthijz18 het volgende:

[..]

Ik zie het niet nee maar als je je proc overclockt word hij altijd warmer dus moet de koeler sneller draaien en dan heb je een beter cooler nodig. Die dus meer rondjes draait en dus meer geluid maakt (tenzij je natuurlijk een dure koeler hebt maar daar ga ik nu niet van uit) of hij heeft waterkoeling dan heb je het probleem natuurlijk ook niet)
meestal laat je hem dan gewoon warmer worden. Een tempstijging van 30 naar 40 graden ga je natuurlijk niet extra koelen.

Gezocht!
Router

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 28 januari 2002 22:39 schreef thedolf het volgende:
meestal laat je hem dan gewoon warmer worden. Een tempstijging van 30 naar 40 graden ga je natuurlijk niet extra koelen.
de koeling van mijn pentium 4 gaat sneller naarmate hij warmer word dus....dan merk je ook meer dat je een koeling hebt. Dus als hij niet warm word hoor je hem bijna niet. Zodra je een spel een tijdje speeld hoor je hem een stuk beter.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Als ik het goed begrijp staat de hd al op matten.

Misschien kan je de hd inpakken (is overigens niet goed voor hitte, maar het kan wel (ik heb ervaring)).
Of koop een 5400 rpm hd. Die hoor je bijna niet.

Verder kan je je pc inpakken (of natuurlijk van binnen isoleren). Wat voor specs heb je? Want daar hangt vanaf hoe goed je je case kan gaan isoleren (bij een Athlon 1400@1600 wordt dat toch wat riskant ;)). Verder kan je misschien fans weglaten :P

Ik heb een 486 als router, en die is compleet zonder fans (hoor je alleen de fdd af en toe als 'ie wat in de logfile schrijft). Dat is dus ook nog een oplossing :)

• The Dolf
  • Niet online
P3 is geen P4. Voor zover ik weet heeft dat bordje niet de mogelijkheid om de snelheid automatisch te veranderen

Gezocht!
Router

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 28 januari 2002 22:43 schreef Krankenstein het volgende:

Verder kan je je pc inpakken (of natuurlijk van binnen isoleren). Wat voor specs heb je? Want daar hangt vanaf hoe goed je je case kan gaan isoleren (bij een Athlon 1400@1600 wordt dat toch wat riskant ;)). Verder kan je misschien fans weglaten :P
Ben je wakker ;)

zie zijn sig

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 28 januari 2002 22:44 schreef thedolf het volgende:
P3 is geen P4. Voor zover ik weet heeft dat bordje niet de mogelijkheid om de snelheid automatisch te veranderen
Oh ok dat wist ik niet (ik heb namelijk geen pentium 3 gehad) Nee dan heb je wel gelijk :)

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
heb je fan van voeding ook al op 5 of 7 V? en inpakken met geluidsisolatie van de gamma, dat zeg ik.......... :)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Het zal vast werken, maar gebruik het niet bij je 7200 RPM harddisk, hij wordt hier veel gevoeliger voor schokken door. Door de stijfheid van je kast en de manier waarop je hd vast zit in de kast kan een eventuele schok nauwelijks schade aanrichten.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Hydrax
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Je kan ook de PC in een andere kamer zetten en vervolgens de snoeren van monitor, keyboard en muis heel lang maken. Dan kan je computer zoveel geluid maken als die wilt, maar horen doe je hem niet :)

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 23:32 schreef I_Love_Heineken het volgende:

[..]

Het zal vast werken, maar gebruik het niet bij je 7200 RPM harddisk, hij wordt hier veel gevoeliger voor schokken door. Door de stijfheid van je kast en de manier waarop je hd vast zit in de kast kan een eventuele schok nauwelijks schade aanrichten.
... ik weet het niet, maarruh het klinkt niet echt logisch wat je hier beweert....

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Je kan natuurlijk alle overgebleven (lege plekken) in je kast geheel met isolatie materiaal bekleden.

Dus... achter je plank, om je floppy-drive heen, de bovenplaat, bodem en achterplaat.

Als je het heel goed doet, hoef je je fans niet trager te laten draaien ;)

Ik heb hiero ook met isolatie gewerkt en veel rubber om dit beestje heen.

Ook heb ik een dun rubber gebruikt tussen de zijplaten en de kast zelf. Dus de platen zijn niet in contact met de kast, ook niet bij de schroeven (=ook rubber).

Veel succes...

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Beetje muziek ofzo draaien ??

Verwijderd

Ik vergeeft het je Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/slayer_smile.gif
Op maandag 28 januari 2002 22:33 schreef geforce5_guy het volgende:
waterkoeling met paps fannen of zo

[afbeelding]

sorry kon het niet laten om dat smilie te gebruiken.

Verwijderd

eh?? je hebt je 7200rpm hd tussen schuimrubber?? Ja goed idee, dat isoleert goed en houdt lekker veel warmte vast, en iedereen weet dat warmte ZEEEEER goed is voor zo'n ding.... :p

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op dinsdag 29 januari 2002 00:08 schreef a_LAN het volgende:

[..]

... ik weet het niet, maarruh het klinkt niet echt logisch wat je hier beweert....
Ik weet dat het niet logisch klinkt, maar het is toch echt zo.....

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Hoeveel dB heb je nu met je kast?
[of heb je geen db meter?]

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:38 schreef I_Love_Heineken het volgende:

[..]

... de hdd van tegenwoordig moet toch wel een flinke stoot aankunnen, een paar G's ofzo, dus dan maakt het toch niets uit??....

• The Dolf
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:38 schreef I_Love_Heineken het volgende:

[..]

Dit maakt dus echt geen hol uit. Zelfs een 15k rpm schijfje hoeft niet vast te zitten.
Ik heb er net 1 aan mijn pc hangen en deze gewoon op de bodem van mijn kast gelegd. geen problemen

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 22:37 schreef matthijz18 het volgende:

[..]

ps.

PIII750@1050Mhz is dit niet een beetje veel? 300 mhz erbij?
:) goeie stepping, en ik gebruik een superorb als koeler (ja die maakt lawaai maar niet als je één fan heb draaien vd 2 en die ook nog eens op 5 volt hebt staan.
en btw 1050 = rock stable. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 10:16 schreef glo0mdud3 het volgende:
eh?? je hebt je 7200rpm hd tussen schuimrubber?? Ja goed idee, dat isoleert goed en houdt lekker veel warmte vast, en iedereen weet dat warmte ZEEEEER goed is voor zo'n ding.... :p
niet ertussen, erop en langs zijkanten.
niet erboven dusz... :)

airflow hou ik heus wel rekening mee, ben geen }:0

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 10:39 schreef Phuck het volgende:
Hoeveel dB heb je nu met je kast?
[of heb je geen db meter?]
geen db meter... :(

alleen licht gezoem,
maar zit heel vaak zonder muziek aan en dan is me pc het enigeste wat je hoort.... (irri dus)

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog suggesties??

Verwijderd

De stilste oplossing:

* Haal al je ventilatoren eruit (voeding, chipset, video, cpu, kast)
* gooi er waterkoeling in met peltier elementen (geen ventilatoren)
* plak alle metalen onderdelen af met vilt (dat spul wat aan de binnenkant van luidsprekerboxen zit)
* gooi van mijnpart de hele kast vol met piepschuim. Heb ik ooit gedaan en dan is ie heel stil.

(ps, voor de nieuwschierigen ; dit heb ik ooit gedaan omdat ik een moeder had die ALLES, maar dan ook ALLES uitzette als het zoemde of als er lichtjes brandde).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 07:34 schreef sictc het volgende:
De stilste oplossing:

* Haal al je ventilatoren eruit (voeding, chipset, video, cpu, kast)
* gooi er waterkoeling in met peltier elementen (geen ventilatoren)
* plak alle metalen onderdelen af met vilt (dat spul wat aan de binnenkant van luidsprekerboxen zit)
* gooi van mijnpart de hele kast vol met piepschuim. Heb ik ooit gedaan en dan is ie heel stil.

(ps, voor de nieuwschierigen ; dit heb ik ooit gedaan omdat ik een moeder had die ALLES, maar dan ook ALLES uitzette als het zoemde of als er lichtjes brandde).
dan heb je je ledjes zeker ook uitgezet >:)

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 30 januari 2002 07:47 schreef Metro het volgende:

[..]

dan heb je je ledjes zeker ook uitgezet >:)
Nee, hij heeft zijn moeder uitgezet. :)

Verwijderd

Schakelaartje en thermometer in voeding, die maakt nogaltijd 't meest lawaai vind ik, leg die fan af en pas als hij te warm wordt leg je hem aan... geeft niet dat die wat warmer wordt, enkel de temperatuur van je kast gaat wel wat hoger zijn... 't is maar een ideetje :)

Je kan natuurlijk ook altijd je pc in de kast in de kamer ernaast zetten en wat verlengstukjes kopen voor keyb, muis & moni (externe cdrom drive misschien ook?) :-)

• m-m
  • Niet online

m-m

je hebt behoorlijk dom bezig als je je HD inpakt in schuimrubber!
Trouwens maken doorgaans 2 fans op 5 volt minder herrie dan 1 op 12, dus misschien is dat een idee. En inderdaad, je voeding tempcontrolled maken en redelijk soepel afstellen

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

inderdaad...alles op 5volt laten draaien, zeker niet je HD's in gaan pakken lijkt met niet zo slim...die superorb ervan:r..en een coolmaster hhc-001 erop op 5volt...krijg je een beetje gezoem!!...that's it
Op woensdag 30 januari 2002 09:15 schreef m-m het volgende:
Trouwens maken doorgaans 2 fans op 5 volt minder herrie dan 1 op 12, dus misschien is dat een idee. En inderdaad, je voeding tempcontrolled maken en redelijk soepel afstellen

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 09:15 schreef m-m het volgende:
eeuh niet ingepakt hoor, kan genoeg zijn warmte kwijt.
bovenkant is vrij. |:(

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Die isolatie bij je HD's, houd dat de warmte daar niet bij elkaar? :? :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• m-m
  • Niet online

m-m

Op woensdag 30 januari 2002 17:38 schreef Metro het volgende:
eeuh niet ingepakt hoor, kan genoeg zijn warmte kwijt.
bovenkant is vrij. |:(
Bedankt voor het mij |:( noemen, maar het gebeurt snel hoor, ik had een beetje schuimrubber tussen 2 HD's en er ging er 1tje dood. Magoed, eigen keuze..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 18:42 schreef m-m het volgende:

[..]

Bedankt voor het mij |:( noemen, maar het gebeurt snel hoor, ik had een beetje schuimrubber tussen 2 HD's en er ging er 1tje dood. Magoed, eigen keuze..
er is genoeg airflow in me kassie om de warme lucht weg te zuigen en heb net (10 min. geleden) ff gevoeld aan de hdd en casetemp gemeten en is niet warmer / hoger als normaal.
ikk blij. alleen de fan van me voeding maakt nu herrie, hij blaast namelijk niet constant :( maar harder als de cpu meer moet doen. grr >:(
wat ken ik daar aan doen???

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
De achterkant van je case nog bedekken, bodem, bovenkant en heel je front eraf halen en die ook helemaal isoleren :). Had ik met mijn oude router ook gedaan en die hoorde ik echt niet meer *D

Btw: Dit is mijn 700ste post!!!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Op woensdag 30 januari 2002 18:20 schreef ND het volgende:
Die isolatie bij je HD's, houd dat de warmte daar niet bij elkaar? :? :)
Hij gebruikt toch zeker wel Goretex :+

Makerij Hofman

Pagina: 1