Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Verwijderd
De release loopt tot morgen, maar ik heb al sinds dat ik chello hebt (1/2 jaar) heb ik het zelfde IP!!!
Iemand nog een oplossing
Verwijderd
Dat geloof je toch niet echt, hè?Op maandag 28 januari 2002 21:59 schreef Polderdijk het volgende:
[..]Ik wil een ander IP omdat ik dan misschien een IP krijg waar ik gewoon poort 80 mee kan gebruiken!!!
[..]
Je zit gewoon te trollen; zo dom is toch niemand!
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Heb al gebeld met ze, maar ze zeggen dat het aan mijn vuurmuur licht, maar die heb ik uitgeschakeld, dus ik weet ZEKER dat het daaraan niet licht!
Maar als ik m'n comp bij een maat van me aansluit werkt de 80 wel, dus licht het aan mijn ip.
Dus vandaar
Verwijderd
ehh en jij denkt dan dat wanneer je een ander IP krijgt port 80 ineens wel open isOp maandag 28 januari 2002 22:14 schreef Polderdijk het volgende:
Ik was er ook ERG blij mee, want ik heb ook een domein aan dat IP gekoppeld, maar ZE HOUDEN BIJ CHELLO POORT 80 DICHT.
Heb al gebeld met ze, maar ze zeggen dat het aan mijn vuurmuur licht, maar die heb ik uitgeschakeld, dus ik weet ZEKER dat het daaraan niet licht!
Maar als ik m'n comp bij een maat van me aansluit werkt de 80 wel, dus licht het aan mijn ip.
Dus vandaar
Verwijderd
Als je zorgt dat je lease time expired dan krijg je een nieuwe.Op maandag 28 januari 2002 22:17 schreef a_LAN het volgende:
... ik dacht dat je je IP niet kon veranderen, krijg je toch van je providerof heb ik het fout??....
Verwijderd
of als je pech hebt weer dezelfdeOp maandag 28 januari 2002 22:18 schreef Wceend het volgende:
[..]
Als je zorgt dat je lease time expired dan krijg je een nieuwe.
Krijg je idd van je provider.Op maandag 28 januari 2002 22:17 schreef a_LAN het volgende:
... ik dacht dat je je IP niet kon veranderen, krijg je toch van je providerof heb ik het fout??....
Maar de ene geeft dat statisch (vast IP) en de andere provider weer via DHCP zoals bij mij met quicknet wat hier de ouwe Multiweb DHCP servers nog gebruikt.
idd maar die kans lijkt me niet behoorlijk groot maar ik weet niet hoe chello met de uitgifte van de ip's omgaat.Op maandag 28 januari 2002 22:18 schreef kwaaaK het volgende:
[..]
of als je pech hebt weer dezelfde
Maar ik heb er al over gebeld met de Chello helpdesk, en die vroegen ook of ik ff m'n IP wou veranderen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik er een domeinnaam aan hebt gekoppeld, maar ja, als het help dan maar ff € 10,- lappen om het IP om te zetten!!!
Maar niemand weet dus hoe je je IP kan veranderen, en ik maar denken dat het zo gebeurd was
Verwijderd
nou zeg dat niet te snel, ik ken diverse mensen die al een jaar hetzelfde IP krijgen van chello, lijkt @home welOp maandag 28 januari 2002 22:20 schreef Wceend het volgende:
[..]
idd maar die kans lijkt me niet behoorlijk groot maar ik weet niet hoe chello met de uitgifte van de ip's omgaat.
Statisch is het absoluut niet hoor en betalen voor een ander ip je zou wel gek zijn. Zet dan gewoon je modem 2 dagen uit 9 van de 10 keer heb je dan een ander ip.Op maandag 28 januari 2002 22:21 schreef Polderdijk het volgende:
Dat is dus bij chello NIET het geval, je krijgt wel een dynamisch IP, maar hij gedraagt zich gewoon als een statisch IP.
Maar ik heb er al over gebeld met de Chello helpdesk, en die vroegen ook of ik ff m'n IP wou veranderen, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik er een domeinnaam aan hebt gekoppeld, maar ja, als het help dan maar ff € 10,- lappen om het IP om te zetten!!!
Kan ik twee dagen niet internetten, weet je hoe erg dat dat isOp maandag 28 januari 2002 22:23 schreef Wceend het volgende:
[..]
Statisch is het absoluut niet hoor en betalen voor een ander ip je zou wel gek zijn. Zet dan gewoon je modem 2 dagen uit 9 van de 10 keer heb je dan een ander ip.
Hoe internet je nu dan zonder poort 80?Op maandag 28 januari 2002 22:25 schreef Polderdijk het volgende:
[..]
Kan ik twee dagen niet internetten, weet je hoe erg dat dat is
Omdat iemand uit mijn woonplaats, in een andere IP range zit, en daar werkt het wel.Op maandag 28 januari 2002 22:24 schreef kwaaaK het volgende:
maar ff .. waarom denk je dat 80 het dan wel doet met een nieuw IP ???
Mijn IP is 62.163.212.98
Zijn IP is 62.163.182.xxx
Dus als ik een ander IP in een andere range krijgt, dan lukt het misschien wel
HERHALING: Het is voor de inkomende poort, dus om een webserver te laten draaien onder de standaard HTTP poort 80!Op maandag 28 januari 2002 22:26 schreef Wceend het volgende:
[..]
Hoe internet je nu dan zonder poort 80?
Verwijderd
heeft meer te maken in welk subnet je zit denkik, maar ik hoop het voor jeOp maandag 28 januari 2002 22:27 schreef Polderdijk het volgende:
[..]
Omdat iemand uit mijn woonplaats, in een andere IP range zit, en daar werkt het wel.
Mijn IP is 62.163.212.98
Zijn IP is 62.163.182.xxx
Dus als ik een ander IP in een andere range krijgt, dan lukt het misschien wel
Dus alleen MIJN ip werkt het dus nietOp maandag 28 januari 2002 22:29 schreef Wceend het volgende:
Das de oude a2000 range daar zit ik ook in en ik kan wel een webserver draaien.
DAAROM WIL IK EEN ANDER IP, ahhhhhhhh....
Maar ik ga er zo maar eens een nachtje over slapen...
Forget it..!
Als je een COM21 hebt kun je het vergeten. Deze heeft een statisch IP. Als je terrayon zou hebben zou het nog kunnen gebeuren dat je een ander IP krijgt. Deze heeft een "semi" dynamisch IP (dwz verander als je een week niet on-line bent geweest)
Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)
Verwijderd
Conclusie: niet zeuren.
Als jij geen webserver draait op poort 80 zul je ook niet merken dat de poort 80 geblokkeerd is.
Aangezien jij geen webserver mag draaien, mag jij ook geen poort 80 gebruiken (behalve voor zelf websurfen etc..) voor die webserver.
Je zou dus niet eens moeten weten of 80 al dan niet geblokt is. Zo ja, pech gehad. Zo nee, webserver draaien en wachten tot 80 alsnog dichtgegooid wordt.
Je IP veranderen werkt alleen door een aantal dagen de modem eruit te trekken. Eventueel kun je een IP kapen door zelf een IP op te geven (DHCP uitschakelen dus).