IBM HD weer beter ?

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:14
Ik had ca 98Kb aan bad bocks op mijn IBM BM-DTLA-307045, dat programmatje van de IBm website gerund en die gaf aan dat de HD terug gestuurd mag worden (error code 0x70, 0x77) met RMA code of ik kon die andere optie kiezen dat alles verwijderd werd.

Data overgezet op een andere HD en weer een keer het programma gerund en en nu voor de keuze van alles wissen gedaan.

Nu geeft de HD aan dat hij weer OK is, is dit ook zo of is het schijn ? Kan dat totale wissen van de HD de badblocks weer beter maken ?\

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

Heeft ie een low level format of zo gedaan ?

Ik zou em zoiezo terugsturen.
Wil je een HDD die je niet kan vertrouwen ?
Ik niet...
Opsturen die zooi, krijg je lekker een nieuwe :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik denk het niet (als je eenmaal badclusters hebt blijf je die houden) Maar volgens mij houd windows er dan gewoon rekening mee om daar niet meer op te schrijven. Ik zou hem gewoon terug sturen als het programma heeft aangegeven dat er bad clusters op staan want dat worden er alleen maar meer.

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• IQM
  • Laatst online: 16:37

IQM

Wees maar gerust voorzichtig met die schijf !!!

Ik heb nu ook mijn tweede gekregen en het eerste wat Windows riep bij de installatie was dat de laatste cluster niet gelezen kon worden. (LBA fout) nou toen had ik het ook alweer gehad met zo'n schijf.

Ik vertrouw de disk niet en maak elke dag een backup !
(totdat ik er een andere in ga hangen)

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:14
Het programma geeft nu dus aan dat er niets aan de hand is.
Zou IBM hem dan accepteren ?

Ik weet niet of het een lo-level format is, maar ik denk niet dat IBM dat zo makkelijk in een programma doet (is toch niet al toe goed voor je HD?).
Ik heb het even opgezocht, maar het programma heet "Erease disk" (wat een naam zeg).

Ik zal even aankijken hoe het verder gaat en geen al te belangrijke stuff erop zetten.

Voor wie het ook zoekt:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

• Predator
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

Die bad blocks staat der nog op hoor. Alleen heeft ie ze waarschijnlijk vervangen door backup blocks.
Een level format is niet aan te raden, duurt heel lang ( dagen ), maar kan wel soms oplossing bieden. Alleen ben je dan je garantie kwijt, dus heb je er niets aan als je nog garantie hebt.

Als tool aangaf dat je hem mag weersturen, stuur em dan weer. Of mail eerst ff naar IBM.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1