[RDS]software/receiver: bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Voor mn TV kaartje met ingebouwde radio ben ik op zoek naar goede, fatsoenlijke software met RDS ondersteuning. Bestaat dit? Of heb je voor RDS een stuk hardware/chip nodig? Het lijkt mij dat de RDS info gewoon al op de kabel aanwezig, maar alleen gedecodeerd hoeft te worden. Dit kan dan natuurlijk makkelijk in software. Ik zoek dus een radioprogramma wat dit kan, en niet een specifieke RDS decoder (die heb ik al gevonden ;) ). Standaard radiosoftware heb ik al heel wat gezien, maar RDS zou wel erg fijn zijn. Mochten er nog andere aanraders zijn, dan hoor ik dat graag! Bedankt.

edit: een fatsoenlijke radio app voor n hauppage wintv radio is eigenlijk al heel wat, als ik t zo es beijk (2 dagen googlen). Iemand n idee wat beter functioneert dan de bijgeleverde software? T beste wat ik tot nu toe heb gezien is Radiator maar die heeft maar 24 voorkeuzezenders |:( en kan niet opnemen via ACM (hoewel ie claimt van wel)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
schopje

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op dinsdag 29 januari 2002 14:50 schreef s3mt3x het volgende:
schopje
Kappuh ja, als iemand het antwoord weet komt hij vanzelf wel weer naarboven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op dinsdag 29 januari 2002 18:29 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Kappuh ja, als iemand het antwoord weet komt hij vanzelf wel weer naarboven.
?? Hij heeft netjes een dag gew8 met antwoord??

Mm Nee ik zou het het antwoord hier niet op weten. Vindt het wel intressant.. Hopelijk heeft iemand de oplossing voor je.. :)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

JWO

volgens mij kan dat niet en heb je er een apparte chip voor nodig op je kaart..

dat heb ik tenminste wel,

wat wel mogelijk is radio te ontvangen met je tv -tuner maar aangezien je al een radio tuner heb is dat niet nodig

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Bedankt tot nu toe. Ik weet intussen ongeveer op welke draaggolf RDS uitgezonden wordt zoveel heb ik gelezen, en t ziet er naar uit dat je dr inderdaad harde waren voor nodig hebt. Als je kijkt hoe simpel t in elkaar steekt vraag je je eigenlijk wel af waarom. Er zal wel geen markt voor zijn, denk ik. Je kunt overigens wel zelf decoders bouwen die je onder andere aan je COM-poort kunt hangen...

Mijn vraag om een fraaie radio-applicatie blijft overigens staan.

En ja schoppen deugt niet, maar we waren inderdaad een dag verder en t was alweer van de pagina verdwenen (binnen een dag! druk hier :) ). Vandaar.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Massive kick ;)

Iemand die 13 jaar later wel een antwoord heeft? Ik ben op zoek om RDS signalen van de radio (welk liedje er speelt bv.) op te vangen via de computer.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
offtopic:
Wow, tweakers.net zou een top 10 moeten bijhouden van de langste kick op GOT. :)

Anyway, nieuw decennium, nieuwe technieken.
Zelf geen ervaring mee maar zoek eens naar SDR (Software Defined Radio) in combinatie met RDS.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Scraper bouwen die de website van radiozenders afstruint?

Professioneel Heftruck Syndroom

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Plannen voor een nieuwe RDS2 standaard zijn er, en die bevatten die mogelijkheid dus: Wiki

RDS 2.0
The RDS-Forum (Geneva / CH) has decided at its annual meeting (8-9 June 2015) in Glion/Montreux to bring the new standard RDS2 on the way. The standard will be created in close collaboration with U.S. colleagues from NRSC RBDS-Subcommittee and should offer a unified platform for FM broadcasting and data services worldwide.

Key features are
Support the frequencies from 64 MHz seamless through 108 MHz (AF, EON)
New character coding: UTF-8 (old EBU Charset remains for compatibility mode for the old 0A/2A Groups).
New ODA handling, "B" groups are assigned as signalling group to the “A” groups.
Long PS-Name, up to 32 byte with UTF-8 character set. (Indian, Chinese, Arabic, and more)
RadioText (eRT) 128 byte long with UTF-8
Increased capacity from 11.4 up to 57 "A"-groups per second. (2,109 bits/sec. net capacity with the single modulation-type multiple subcarriers (SMMS) technology)
Graphical RadioText – supports HTML/CSS templates (for smartphones, car radios, computers/tablets)
Supports return channel over gRT if the receiver has IP or SMS capability.
Broadcaster's graphical logo – a maximum 4 kilobyte picture (JPEG, PNG, or GIF)
Hybrid Radio feature (partly based on Radio France development)

NRG

Pagina: 1