Toon posts:

Emagic AMT8

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !,

ik zit met een probleem ik heb hier de Emagic AMT8 midi interface. Nu wil ik hem via USB installeren op mijn pc. Hij zegt netjes dat er een nieuw usb apparaat gevonden is. (Ik heb de nieuwste drivers gedownload van de site en deze uitgepakt.) Nu geef ik dus aan dat hij van deze directory moet installeren. Maar hij installeert ze niet, hij zegt "onbekend apparaat". OS is trouwens win 98 SE.
is iemand bekend met dit probleem?

Met vriendelijke groeten,
Frank

Verwijderd

Ja, dit verhaal ken ik. Ik heb ook een hele tijd lopen klooien en die gasten van mopro zitten bellen. Eén ding staat vast. Plug je hem aan een com poort doet ie het altijd.
Maar goed, de drivers op de cdrom moet je niet gebruiken. Haal de nieuwste en de nieuwste Unitor8 Control van www.emagic.de en wanneer Windows iets vindt bij het opstarten cancel je dat. Daarna moet je het handmatig installeren, dan gaat het wel goed... Dat zou moeten.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik zou 'm trouwens ook gewoon aan je COM-poort hangen als je geen Logic gebruikt. Veel strakkere timing (remember, USB is als de PTT, je stopt data (brieven) erin maar je weet nooit of 't over komt).

Verwijderd

Topicstarter
hehe harstikke bedankt! ik ga het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm werkt nog steeds niet :( com niet en usb niet

bij com installeert ie hem goed.. maar kan ie hem uiteindeiljk nog steeds niet vinden..als ik mijn synth en sampler in de midi poorten stop.. brand er ook geen lichtje :(

kan iemand me misschien verder helpen?

Frank

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 20:03 schreef ZHD het volgende:
Hmm werkt nog steeds niet :( com niet en usb niet

bij com installeert ie hem goed.. maar kan ie hem uiteindeiljk nog steeds niet vinden..als ik mijn synth en sampler in de midi poorten stop.. brand er ook geen lichtje :(

kan iemand me misschien verder helpen?

Frank
voeding?

Verwijderd

Topicstarter
hehe heb ik uiteraard aangesloten, power lampje en lampje van panic/patch brandt wel

Verwijderd

Hmm, wanneer je alles hebt aangesloten ben je er nog niet. Is alles goed geïnstalleerd moet je hem nog configureren met de Unitor8 software.

Zet je je computer aan gaat hij automatisch in de computer mode... Wil je dat hij in Patch mode gaat zul je die panic toets een seconde of twee moeten inhouden.

Wanneer alles goed werkt zou hij bij het indrukken van bijvoorbeeld een synth toets het lampje aan/uit gaan. Bij het loslaten van de toets gaat ie weer aan/uit. Bij apparaten die continues midi uitsturen zoals mijn Nord Modular dan krijg je discoverlichting. Gelukkig kun je de lampjes afregelen met de Unitor8 control.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb nu de Synthesizer in op midi out zitten van de AMT8 (en andersom, midi out van synth op midi out van amt8) en mijn sampler zelfde verhaal
Sampler zit op midi 1 en Synth op 2

Maarnu de unitor8 control geeft direct al foutmelding als ik hem opstart. Namelijk deze:

"While trying to open MIDI port "Unitor In 03" in function "MidiInOpen", the error "MMSYSTEM003 Het is stuurprogramma is niet ingeschakeld" occured. Make sure that the MIDI interface is connected and switched on.

blabla"

Heb trouwens een seriele kabel van de pc poort op de AMT8 naar de com1 op mijn pc. (seriele kabel 9 polig en gewoon 1 op 1)

In cubase krijg ik hem ook al nie aan de praat.. lijkt wel of hij niet met de computer communiceert.

Frank

Verwijderd

LET OP:

Midi in gaat naar midi out en midi out naar midi in...

Dus van de midi out van je synth naar de midi in van je patchbay en andersom.
Pagina: 1