Euro teken op toetsenbord ?

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46988

Topicstarter
Sinds de invoering van de euro, wil ik gebruik maken van het euroteken op het het toetsenbord, maar ik weet niet hoe ik dat op het scherm/papier krijg.
Ik maak gebruik van een SAFEWAY SW 10 ps/2 toetsenbord, zonder ctrl-G toets.
Kan iemand mij uit de brand helpen, ik heb zelf geprobeerd om het via het internet te kunnen downloden, maar waar?
Met vriendelijke groet :
Blikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ALT GR 5
of ALT GR 0128

enne: [topic=309815/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46989

Probeer eens CTRL+ALT+5 of CTRL+ALT+E, deze laatste werkt volgens mij alleen specifiek in M$ Word. Anders werkt ALT+0128 (numeriek gedeelte) wel. Mits je de patches van Windows hebt geinstalleerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

Ctrl, Alt, 5. En zie: €

Edit: Geldt ook voor Word...
Met Ctrl, Alt, . vindt je nog veeeeel meer.

¡¿æ©ñµáßðøäåé®þüúíóö enzovoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

alt gr-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Of anders Alt-Crtl 5 = €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 19:00
het werkt gewoon nog steeds niet...
toen ik me toetsenbord instelde als US international werkt alt gr 5 perfect.

alleen dan moest ik als ik " wou typen eerst spatie indrukken. dat is nog vervelender.

dus nog steeds instelling US alleen dan kan ik geen sneltoets meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38430

heb je win95 ofzo
die heeft ook geen € ( ctrl alt 5 )
sommige toetsenborden ctrl alt e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En je hebt wel een euro patch geinstalleerd? Misschien moet je dat eerst es doen. ALT + 0128 gebruik ik hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11
Vanaf Win98 zit er standaard wel ergens een €-teken verstopt...

Je toetsenbord intelling moet wel op US staan en Landinstelling (van toetsenbord) wel Nederlands (in UK doen ze niet aan euro's...)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29081

Is er nog een andere manier dan alt+0128 om de € te krijgen? Ik gebruik windows XP (engels), heb een Microsoft Natural Pro keyboard, dat is dus deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/nkpro/nkpro320.jpg

Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/acc/mskbpro/intro_nh.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.mteliza.satlink.com.au/images/keyboard-natural-pro.gif

Voor de duidelijkheid: beide alt toetsen heten gewoon "Alt", geen "Alt-Gr" ofzo. En er staat een euro tekentje op de "5" toets.

Mijn keyboard staat ingesteld als US, dus ik hoef geen spatie na " te tiepen en dat soort ongein. En wat ik ook doe, ik krijg dat euro-toetsje niet aan het werk :'( ctrl+alt+E doet het ook niet.

Is daar iets aan te doen (zonder dat ik voortaan spaties na de " moet tiepen, want dat vind ik nog erger)? Of moet ik me erbij neerleggen dat alt-0128 de enige mogelijkheid is?

PS - ik weet niet of ctrl + alt + 5/E werkt in Word, want dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37615

Op dinsdag 12 maart 2002 19:26 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
Is er nog een andere manier dan alt+0128 om de € te krijgen? Ik gebruik windows XP (engels), heb een Microsoft Natural Pro keyboard, dat is dus deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de duidelijkheid: beide alt toetsen heten gewoon "Alt", geen "Alt-Gr" ofzo. En er staat een euro tekentje op de "5" toets.

Mijn keyboard staat ingesteld als US, dus ik hoef geen spatie na " te tiepen en dat soort ongein. En wat ik ook doe, ik krijg dat euro-toetsje niet aan het werk :'( ctrl+alt+E doet het ook niet.

Is daar iets aan te doen (zonder dat ik voortaan spaties na de " moet tiepen, want dat vind ik nog erger)? Of moet ik me erbij neerleggen dat alt-0128 de enige mogelijkheid is?

Ik begrijp dat je trots bent op je toetsenboard, maar om nou 3 foto's te showen is misschien een beetje overdreven, zeker voor 56k6ers zoals ik :z
Of moet ik me erbij neerleggen dat alt-0128 de enige mogelijkheid is?
Ik vrees van wel, hier ook namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:26 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zet je toetsenbord instelling eens op US International?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 19:25

Snijkoek

Metal up your ass

En als je het valuta instelt op euro's, en dan rechter alt + 5 gebruikt (valuta shortcut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Om gebruik te maken van de ctrl-alt combinaties moet je je toetsenbord als VS internationaal hebben staan.

Dan heb je ook het (voor mij) gemak van de zogenaamde dode toetsen. Deze term komt nog uit de tijd van de ouderwetse typemachines, waarbij sommige toetsen wel aansloegen, maar waarbij de wagen bleef stilstaan. Dat was handig bij de accenten op de klinkers.

Het is even wennen, maar ik vind het nu makkelijker werken.
En je hebt in één combinatie bijv. ° (ctrl-alt-shift-;} of ß te pakken (ctrl-alt-s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

Bij mij is het gewoon Alt Gr + e

€€€€€€€€€

ziezo
met een el cheapo Mitsumi plankje dus

(soon Logitech Cordless Desktop Optical)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
alleen dan moest ik als ik " wou typen eerst spatie indrukken. dat is nog vervelender
Ja maar dan kun je wel snel ë doen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 10:10
Op dinsdag 29 januari 2002 07:51 schreef Kaap het volgende:
het werkt gewoon nog steeds niet...
toen ik me toetsenbord instelde als US international werkt alt gr 5 perfect.

alleen dan moest ik als ik " wou typen eerst spatie indrukken. dat is nog vervelender.

dus nog steeds instelling US alleen dan kan ik geen sneltoets meer vinden.
Dat heb ik ook, maar dat is een kwestie van wennen. dat je eerst een spatie moet typen is bijvoorbeeld als je " typt en daarna een E je dit krijgt: ë (trema op de E dus). Lekker makkelijk, hetis alleen even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30005

ja, maar waarom doe je niet gewoon in word.
invoegen symbool, dat de griekse epsilon ofzoiets, en dan je schort key rechts onder instellen ?? dan doet ie het iig in word.

( bovendien, wanneer gebruik je € nou eigenlijk echt ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 19:25

Snijkoek

Metal up your ass

Op dinsdag 12 maart 2002 20:25 schreef hoorn003 het volgende:
...( bovendien, wanneer gebruik je € nou eigenlijk echt ??)
Nou... Sinds het ons betaalmiddel is, vast wel meer dan vorig jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Duidelijk een Search-topic

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.