Toon posts:

Win2k <-> WinME netwerk prob (search is gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search & faqs al doorgelezen en heb geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem (voordat ik UTFS naar m'n beeldscherm geslingerd krijg)

Oude situatie: WinME <- hub -> WinME
Werkte prima, internet sharing gladjes

Moest om bepaalde redenen Windows opnieuw installen en wilde overstappen naar Win2k

Huidige situatie: Win2k <- hub -> WinME
Beide PC's hebben gesharede drives.
Krijg netwerk niet aan de gang!!

Het probleem: De Win2k bak ziet de WinME bak en kan toegang krijgen tot de shares.
De WinME bak ziet de Win2k bak NIET. Hij ziet zelfs z'n eigen bak niet.

Van Win2k pingen naar WinME gaat prima
Van WinME pingen naar Win2k gaat niet

Als de Win2k bak van het netwerk is afgesloten ziet de WinME bak zichzelf wel. Zodra Win2k draait krijg ik geen verbinding ('Kan netwerk niet doorzoeken. Dit apparaat bestaat niet op het netwerk' foutmelding zodra ik met WinME op het netwerk wil browsen)

PC 1 (win2k):
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
DNS1: 192.168.1.1
DNS2: primary DNS van provider
DNS3: secundary DNS van provider
WINS: -
Gateway: -

Guest account staat enabled

PC 2 (winme):
IP: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1

Op beide PC's staan 'Client for microsoft networks', TCP/IP, IPX/SPX/NetBIOS en File sharing geinstalleerd

En de kabels/hub zijn ook gechecked

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:33 schreef Lynx666 het volgende:

PC 1 (win2k):
IP: 192.168.1.1
Gateway: -

Guest account staat enabled

PC 2 (winme):
IP: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1

Op beide PC's staan 'Client for microsoft networks', TCP/IP, IPX/SPX/NetBIOS en File sharing geinstalleerd

En de kabels/hub zijn ook gechecked
NETBIOS kan je weggooien, die heb je niet nodig.
IPX/SPX kan je wel laten staan aangezien sommige games dit nodig hebben, doorgaans is TCP/IP voldoende.

Je hebt rekening gehouden met firewalls die misschien te hoog staan ingesteld ?

Over die Win2k bak heb ik een vermoeden dat daar iets fout zit, een DNS1 [192.168.1.1] naar zichzelf heb ik nog nooit gezien :?
Dus alleen DNS van de provider, laat 192.168.1.1 maar weg.

De rest klopt wel....

Nummer 2, de ME bak. zou ik bij DNS alleen de info van de provider invullen en niet 192.168.1.1 aangezien je dit al hebt ingevuld bij de gateway.

Waar deel jij het internet eigenlijk mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel m'n internet met Sygate Home Network...en de sygate firewall

Ook met de Sygates uit werkt het niet

'k zal eerst eens die veranderingen uitvoeren

[update]
De WinME bak ziet zichzelf nu wel. Thnx! :)
Alleen ziet de WinME bak de shares van de Win2k bak nog niet (de rechten staan goed)
[/update]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waarom ik de win2k shares niet kan zien vanaf m'n WinME bak terwijl er wel shares ingesteld staan? (all users, allow all)

:?

Verwijderd

Is het misschien je werkgroep of domein ?? wat nog niet ingesteld is ??

Verwijderd

Topicstarter
Werkgroep staat op beide hetzelfde ingesteld

Ik heb voor beide win2k HD's een nieuwe share gemaakt voor all users, allow all, en nog ziet de WinME bak de Win2k bak en z'n shares niet. Pingen gaat wel vice versa

Verwijderd

Kun je de naam wel pingen of alleen op IP ?

En het gaat fout via het browsen... Maar als je "\\computernaam\sharenaam" gebruikt, gaat het dan ook niet ?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet alle beveiligingen, firewalls en andere opstakels uit. begin opnieuwe met je netwerk.
Gooi alle hulpprogramma's weg.
laat win2k een netwerk bouwen en zet in ME een standaard netwerk

Bij sommige werkt dit wel, bij andere weer niet :?

ik ben er ook nog niet in geslaagd, maar er is hoop :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 19:48 schreef Lynx666 het volgende:
Werkgroep staat op beide hetzelfde ingesteld

Ik heb voor beide win2k HD's een nieuwe share gemaakt voor all users, allow all, en nog ziet de WinME bak de Win2k bak en z'n shares niet. Pingen gaat wel vice versa
En andersom dan, kan de Win2k bak de WinME shares wel zien ?
Ziet die Win2k bak zichzelf wel ? het kan zijn dat de Win2k bak pas na 15 min [ong] zichzelf ziet.

Dan zou je de LMhosts kunnen aanpassen, maar kijk eerst even over de Win2k bak zichzelf kan zien, if antwoord = nee dan wacht je 15 min en probeert opnieuw vanaf de WinME bak op de Win2k bak te komen, en ook op de Win2k bak ga jij kijken of hij zichzelf al ziet.

Via de netwerk-verkenner & en regelmatig proberen te zoeken naar de computer [rechtermuisknop op netwerkomgeving -> zoeken]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 19:52 schreef MaDDo het volgende:
Kun je de naam wel pingen of alleen op IP ?
op naam pingen gaat ook prima op beide pc's
En het gaat fout via het browsen... Maar als je "\\computernaam\sharenaam" gebruikt, gaat het dan ook niet ?
Hierbij gaat het fout:

De volgende fout is opgetreden bij het verbinden van J: met \\computernaam\PC1-C
Dit apparaat bestaat niet op het netwerk
Op dinsdag 29 januari 2002 20:15 schreef Devil_2000 het volgende:
En andersom dan, kan de Win2k bak de WinME shares wel zien ?
Ziet die Win2k bak zichzelf wel ? het kan zijn dat de Win2k bak pas na 15 min [ong] zichzelf ziet.
De Win2k bak kan de WinME bak prima zien, kan de shares van WinME zonder problemen benaderen. En zelfs na een uur ziet de WinME bak de win2k bak nog steeds niet.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:05
Was geloof ik iets van:

User aanmaken op je W2K bak,

en op je Me bak naar eigenschappen van je netwerk, en dan bij "primaire netwerkaanmelding" (iod) daar dan "client voor microsoft-netwerken" kiezen".

Me computer herstarten (zorg ervoor dat je W2K draaiende hebt !!)
Bij de het aanlogscherm eerder aangemaakte user naam en wachtwoord invullen en zo zou het moeten werken.

Kheb hier een vergelijkbare situatie (W2K, 98se)

Verwijderd

Topicstarter
Was al gebeurd;
Guest account was enabled, dus ik zou sowieso al de shares moeten kunnen benaderen, omdat de shares ook voor guests ingesteld was

En heb erbij ook nog de login en password wan m'n WinME bak toegevoegd aan de users

Zonder resultaat :'(

Verwijderd

welk filesystem heb je voor die win2k gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 21:37 schreef dexter22 het volgende:
welk filesystem heb je voor die win2k gebruikt ?
Fat32..heb ik niet gewijzigd voor de overgang WinME-Win2k

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer 1 stapje verder;

Ik heb NetBIOS weer ingeschakeld op de win2k bak, en nu ziet de WinME bak de Win2k bak WEL.. Maar ik kan nog steeds niet de shares benaderen...

Wie geeft mij het laatste zetje naar de oplossing? :)

(En waarom ziet de WinME bak de Win2k bak niet als NetBIOS uit staat?)

Verwijderd

Topicstarter
What the???

Als ik EN NetBIOS EN IPX/SPX uitschakel in Win2K, kan ik WEL de shares bereiken vanaf de WinME bak

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan??
Ik wil nl. wel IPX/SPX kunnen gebruiken....

Verwijderd

Topicstarter
Never mind...Het werkt nu!

Op een een of vage manier werkt het nu wel nadat ik IPX/SPX heb uit- en ingeschakeld heb :?

En nu eens zien of het internet sharing lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan heb ik nu nog 2 probleempjes *zucht*

1) Internet sharing via sygate wil nog niet werken (zelfde instellingen als bij WinME <-> WinME waarbij het wel werkte). Ik weet dat het best tricky is met sygate.
Als ik probeer een site te bereiken op de client, zie ik in de sygate manager op de server wel dat er 1 user verbinding heeft. Als ik in de browser op stop klik staat het user aantal weer op 0. Hij ziet dus wel de verbinding van de client, maar verder krijg ik geen data binnen...

2) Als ik probeer via de WinME bak iets probeer te kopieren vanaf de Win2K bak gaat het de eerste paar seconden op een goeie snelheid, maar daarna gaat het rete-traag en zijn er heel wat collisions volgens de HUB. Als ik vanaf de Win2k bak hetzelfde kopieer naar WinME gaat het wel allemaal goed en op een redelijke snelheid. Hoe kan dit :?
Pagina: 1