Toon posts:

Is het alcatel adsl modem te kraken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg zondag j.l. geen kontakt meer met het internet, na uitvoerig mijn computer te hebben gecontroleerd bleek bij het nakijken van de modeminstellingen (10.0.0.138 dus) dat er andere gegevens instonden.
(er stonden gegevens in die ik er zeker niet zelf heb ingezet)
p.s. get modem is getweakt.
Gaarne meer informatie :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb laatst gelezen dat mensen er op afstand firmware in konden zetten. maar verder weet ik er ook niks van.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 28 januari 2002 21:24 schreef terradigitalis het volgende:
(er stonden gegevens in die ik er zeker niet zelf heb ingezet)
Lemmeguess, zondagochtend? Ja, toen had o.a. XS4All een landelijke storing. En wat de door jou onbekende settings betreft, maak daar 's een screenshot van. Want er staan namelijk best veel dingen in, die je niet gebruikt, zoals 4 PPTP interfaces en dat soort rotzooi, dat heb je allemaal te danken aan het autoconfig-script op je Mxstream-CD :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09
>> IT.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:46
TADA, ff googlen Beveiligingslek in Alcatel ADSL-modems :D

edit:
De Automatisering Gids meldt dat twee Alcatel ADSL-modems behept zijn met een beveiligingslek. Het gaat om de Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem en het Alcatel 1000 Network Terminating Device, twee apparaten die door KPN worden gebruikt voor MXStream verbindingen.