Welke poorten moet ik blokken in mijn firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met de beveiliging van mijn netwerk, dat via een freesco router het internet opgaat.
Naast standaard freesco rommel (lees http, telnet en control panel op poort 82 http) heb ik ssh en samba geinstalleerd. Alleen de ssh verbinding (lees poort 22) wil ik ook vanaf het internet kunnen gebruiken.
De poorten 23, 80, 82 en 139 zijn dicht, maw niet zichtbaar, welke poorten moet ik nog meer dichten om zo "veilig" mogelijk te zijn.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 15:25
zet in principe alles dicht (zeker alles onder de 1024) en zet alleen open wat je nodig hebt. dan ben je het veiligst

iRacing Profiel

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Wat een security oplossing is om een proxy server te gebruiken en ALLEEN de proxy server outbound op port 80 en 443 te geven. Zo kan je alle clients op je netwerk blocken dat ze niet rechtstreeks naar buiten gaan. Zo kan je op de proxy server een aantal websites afsluiten bv.

minimale instellingen. Hiermee kan je nog niet op internet. Als je surfen moet je nog TCP 80 Outbound en TCP 443 Outbound openzetten. Voor FTP is dat 20 en 21. SMTP TCP-25, POP3 TCP-110, Usenet (newsgroepen) TCP-119. enz. enz.

Open poorten
UDP port 53 inbound/Outbound (DNS)
ICMP inbound Echo Reply
ICMP outbound Echo Request
Rest dicht.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

En voor kazaa welke poort moet je dan wel openlaten

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
hmmm, proxy heb ik geen zin in, het gaat mij om de router te beschermen, aangezien hier ook samba op zit. Wat de andere machines doen intereseerd mij niet, die hebben een softwarematige firewall (zonealarm) en een virusscanner (mcaffee) dus dat maakt niet veel uit :)
Maar ik bedoelde eigenlijk, welke poorten moet ik nu zeker (inbound) blokken, alleen 22 wil ik open, voor de ssh connectie.
Ok, ik timmer alles onder 1024 dicht, maar welke daarboven?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 08:46 schreef kick_wel het volgende:
En voor kazaa welke poort moet je dan wel openlaten
je bedoelt welke 1000 porten :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ok, in iedergeval de belangrijkst, welke worden nu veel gebruikt om "in te breken" in de breedste zin van het woord.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn firewall kan testen, maw alle, maar dan ook alle 65536 poorten te scannen, ja ik heb het niet kunnen vinden in dit forum, ook google al geprobeerd. verder dan <1024 kom ik niet, ik wil ook de andere poorten scannen.
Ik heb wel een poortscanner (nmap) maar dan scan ik vanuit mijn local network. En dan is alles open :)
Wie?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:26 schreef merkens het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn firewall kan testen, maw alle, maar dan ook alle 65536 poorten te scanne, ja ik heb het niet kunnen vinden in dit forum, ook google al geprobeerd. verder dan <1024 kom ik niet, ik wil ook de andere poorten scannen.
Ik heb wel een poortscanner (nmap) maar dan scan ik vanuit mijn local network. En dan is alles open :)
Wie?
ff iemand anders later scannen... overigens zijn er genoeg site waar het kan (inderdaad niet alle porten)

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 29 januari 2002 13:26 schreef merkens het volgende:
Ik zou graag willen weten hoe ik mijn firewall kan testen, maw alle, maar dan ook alle 65536 poorten te scannen, ja ik heb het niet kunnen vinden in dit forum, ook google al geprobeerd. verder dan <1024 kom ik niet, ik wil ook de andere poorten scannen.
Wie?
Het zijn er geen 65536 maar 2*65536. Want je hebt TCP poorten en UDP poorten. Van elk 65536.
Onder windows ken ik nog geen programma die ook UDP kan scannen. Zelf met NmapNT lukt het me niet. Alleen onder linux ken ik een aantal tools.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
#$% das waar ook, ben UPD vergeten |:( |:(
Waarmee moet ik die dan scannen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 15:25
Op dinsdag 29 januari 2002 14:00 schreef bolke het volgende:

[..]

Het zijn er geen 65536 maar 2*65536. Want je hebt TCP poorten en UDP poorten. Van elk 65536.
Onder windows ken ik nog geen programma die ook UDP kan scannen. Zelf met NmapNT lukt het me niet. Alleen onder linux ken ik een aantal tools.
ja, en dan heb je nog meer poorten, maar die zijn verder niet van belang. die zijn namelijk verborgen...maar da's weer een ander verhaal en kun je normaal gesproken ook niet gebruiken

iRacing Profiel

Verwijderd

In jou geval zou ik alles dichtzetten :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 29 januari 2002 12:14 schreef merkens het volgende:
ok, in iedergeval de belangrijkst, welke worden nu veel gebruikt om "in te breken" in de breedste zin van het woord.
Al diegene waar services op draaien die je niet nodig hebt. Gewoon geen services runnen die je niet nodig hebt.
Op dinsdag 29 januari 2002 14:19 schreef merkens het volgende:
#$% das waar ook, ben UPD vergeten |:( |:(
Waarmee moet ik die dan scannen?
Zo erg veel services runnen er niet op UDP. Toch geen "connectie" services in ieder geval.
UDP dient meer voor snel wat berichten met info te kunnen sturen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik heb geprobeerd om vanuit school (HvA) mijn pc te scannen, maar volgens mij werd ik al geblokt door de firewall van HvA, dus dat schiet niet op. :(
Ik heb nu zelf al via diverse sites de standaard poorten getest, en geven allemaal stealth of closed aan, op poort 22 na dan natuurlijk. :)
Ook een upp scan uitgevoert op http://scan.sygatetech.com
Dus ik denk dat ik nu wel goed zit, iedereen in iedergeval bedankt! :)

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op woensdag 30 januari 2002 09:22 schreef Predator het volgende:

[..]

Al diegene waar services op draaien die je niet nodig hebt. Gewoon geen services runnen die je niet nodig hebt.
[..]

Zo erg veel services runnen er niet op UDP. Toch geen "connectie" services in ieder geval.
UDP dient meer voor snel wat berichten met info te kunnen sturen.
WINS draait op UDP poort 42 (ok heb je niet nodig op Linux)
DNS draait op UDP poort 53
(S)NTP draait op UDP poort 123

Hierop kun je dus wel een dDoS uitvoeren

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 01 februari 2002 07:21 schreef bolke het volgende:

[..]

Dat zijn ook geen connectie services...

Je moet ook geen services runnen die je niet nodig hebt...
Als geen dns service nodig hebt, run die dan ook niet.
Als ie hem natuurlijk lokaal nodig heeft dan wel maar dan vind ik dit ook niet slim om die op een server met directe i-net access te draaien.
Heb je die services zoiezo public nodig kan je ook niet zo erg veel firewall'n. Tenzij connectie limiet of zo + drop packets als overschreden. Maar nogal weinig firewalls ondersteunen zoiets.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 07:21 schreef bolke het volgende:

[..]

dus als ik deze poorten ook nog blok zit ik goed? btw 53 is al dicht, doet freesco standaard als je hem local runt, ik zie alleen dat hij hem wel open zet voor de dns servers van chello, is dat wel goed?
Op vrijdag 01 februari 2002 14:04 schreef Predator het volgende:

Je moet ook geen services runnen die je niet nodig hebt...
Als geen dns service nodig hebt, run die dan ook niet.
Als ie hem natuurlijk lokaal nodig heeft dan wel maar dan vind ik dit ook niet slim om die op een server met directe i-net access te draaien.
Heb je die services zoiezo public nodig kan je ook niet zo erg veel firewall'n. Tenzij connectie limiet of zo + drop packets als overschreden. Maar nogal weinig firewalls ondersteunen zoiets.
ik heb geen zin om die local dns op een aparte server te zetten aangezien dat dan weer een energie vretende computer gaat kosten :(
verder run ik eigenlijk niets, geen ftp, geen http etc, alleen ssh (en natuurlijk dns, dhcp en samba lokaal)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 01 februari 2002 16:00 schreef erkens het volgende:

[..]

dus als ik deze poorten ook nog blok zit ik goed? btw 53 is al dicht, doet freesco standaard als je hem local runt, ik zie alleen dat hij hem wel open zet voor de dns servers van chello, is dat wel goed?
[..]
Je moet wel nog de dns servers van je ISP kunnen raadplegen he ;)
ik heb geen zin om die local dns op een aparte server te zetten aangezien dat dan weer een energie vretende computer gaat kosten :(
verder run ik eigenlijk niets, geen ftp, geen http etc, alleen ssh (en natuurlijk dns, dhcp en samba lokaal)
Dan zit je wel goed. De netbios poorten staan ook allemaal dicht voor connectie's van buitenaf zeker ?
Btw dhcp -> clients UDP 68, servers UDP 67

Pagina: 1