Mother, will they like this song?
www.doom9.net heeft zo'n guide, maar die is fucking lang.. (lees: teveel werk)
*mits er nog wat reacties komen natuurlijk*
Verwijderd
Ik wil je wel helpen met een mooie guide hoor
Siditamentis astuentis pactum.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Fukcing lang? Wat wil je anders? Ik wil je haast DVDeo aanradenOp maandag 28 januari 2002 21:21 schreef DJSmiley het volgende:
Er was trouwens al iemand op tweakers die die guide van doom9 zo'n beetje vertaald had dacht ik.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Alles wat je dan hoeft te doen is het stereo houden. Als je DD bedoelt dan graagOp maandag 28 januari 2002 22:14 schreef arjandijk het volgende:
als je ook iets kan toevoegen van een downmix naar dolby surround zou het wel mooi zijn
Of wou je graag de Duitse versies horen? Ik doe alleen aan origineel geluid onder de film. Ik heb echt geen 100 of meer MB over voor een (door mij) ongebruikt 2e geluidsspoor. Doe mij maar meer kwaliteit in het video-gedeelte. Twee cd's is voor sommige films toch al krap...Op maandag 28 januari 2002 22:18 schreef thedolf het volgende:
En een beetje dvd rip bestaat uit 2 cd's incl ondertiteling en 2 geluidsstromen.
Smart Bitrate Control.Op maandag 28 januari 2002 22:22 schreef Knakker het volgende:
Euhm, wat is precies een SBC rip?
Zeg maar VBR. Je hebt dan niet een constante bitrate, maar een variabele. Scenes die dat nodig hebben krijgen dus extra, terwijl scenes die genoeg hebben aan een lage bitrate moeten inleveren.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden... :)goed idee...Op maandag 28 januari 2002 21:19 schreef TheLunatic het volgende:
dus als iedereen hier zoiets heeft van, laat maar komen die guide,
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik heb wel al us een DVD geript
Heb een upgrade nodig =/
das ook wel een van de beste die ik tot nu toe gezien hebOp maandag 28 januari 2002 21:21 schreef DJSmiley het volgende:
Een goeie SBC guide... ja, dat mag wel
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
alles wat ik kan vinden op www.vcdhelp.com is oud
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik ben zeer beniewd!
Whatever.
Ik ben zeker zeer kritisch tegenover de kwaliteit van de videostream (en geef weinig om diskruimte), maar als ik die 1-pass quality based VBR op 97% zet, dan krijg ik niet al te grote bestanden en de kwaliteit is toppie...
Geef mij maar een Warsteiner.
Je denkt te simpel. Op jouw manier kan je bestand te groot worden. De meeste rippers willen hun 1 of 2 cd's zo vol mogelijk maken. Als je een rip maakt op 97% kwaliteit, en hij komt uit op 750MB, dan neem ik liever moeite om 'm net onder de 700 te persen. Je moet wel blijven tweaken natuurlijkOp dinsdag 29 januari 2002 02:27 schreef Knakker het volgende:
Waarom moeite nemen voor SBC als je de DivX codec op 1-pass VBR quality based kunt zetten?Of denk ik nou te simpel?
Ja ik weet het heb ik zelf gemerkt met deze film. 72 pixels van de bovenkant af, 64 van de onderkant, 272 over, en dan inderdaad 640 breed voor de juiste verhoudingen te behouden. Maar goed ik ga werken aan een guide, al is het maar voor mezelf natuurlijkOp maandag 28 januari 2002 22:08 schreef Varienaja het volgende:
Je kan wel een guide gebruiken denk ik, want 720x272 is verkeerd.Een film met een beeldverhouding van 2.35:1 wordt 640x272. (Ik doe ze vaak op 640x288, met wat van de zijkanten afgeknipt, zodat je wat meer beeld overhoudt.)
Ik wil je wel helpen met een mooie guide hoor
Da's echt bullshit, een beetje rip is heeft SBC, staat op 1 cd, heeft 1 audiotrack (engels, mist engelstalige film natuurlijk), en losse subtitles.Op maandag 28 januari 2002 22:18 schreef thedolf het volgende:
En een beetje dvd rip bestaat uit 2 cd's incl ondertiteling en 2 geluidsstromen.
Tenzij de film langer is dan een bepaald aantal minuten, dan worden het 2 cd's, maar ik geloof dat daar binnen de dvdrip-groups strikte regels voor zijn die ik eigenlijk graag even onder ogen zou willen hebben. Als iemand weet waar ik die kan vinden, ik ga zelf nu even googlen...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Die guide is inderdaad wel heel erg de shit.Op dinsdag 29 januari 2002 21:23 schreef dreeke het volgende:
ik heb de guide van doom9.net gebruikt, en het is ff wat tekst maar dan weet je ook WAAROM je bepaalde instellingen gebruikt
Zeker omdat hij zelf pas net "zijn eerste films heeft gedivx-ed"
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
kan ik echt wel gebruiken.. ik doe nu maar wat.. en dan schiet niet echt op
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
Alleen kan ik nergens Fargo vinden
Ik ben benieuwd of je de rips van:
- Dominion
- Thefrail
- Vite
- etc.
overtreft!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
De kwaliteit is goed genoeg als op 1 cd kan.Op dinsdag 29 januari 2002 21:33 schreef JT het volgende:
Waarom geen 2 cd's ???? 1 cd is lang niet dvd kwaliteit....2 cd's wel.
Een DVD-Rip hoort gewoon op 1 cd te kunnen.
Want het is de bedoeling dat films snel kunnen worden uitgewisselt.
Verwijderd
Als iemand nou eens een guide maatk waarin uitgelegd wordt hoe je de kwaliteit evenaart van deze groepen?Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef Smarron het volgende:
- Dominion
- Thefrail
- Vite
- etc.
overtreft!
Scheelt in ieder geval weer een zooi gare divxen
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Verwijderd
Kijk maar eens een keer naar mijn rip van Crouching Tiger, Hidden Dragon.Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef Smarron het volgende:
Heb je een screenshot van je rip?
- Dominion
- Thefrail
- Vite
- etc.
overtreft!
Dan ga je
BTW, een heeeele goeie guide staat hierzo :
http://doom9.org/sbc_main.htm
Hijs wel in het engels maar dat mag toch geen probleem zijn dacht ik zo........
Succes
- gebruik Smartripper om te rippen
- gebruik DVD2AVI om te frameserven
- gebruik Azid voor AC3-decoding
- gebruik Lame voor MP3-encoding
- gebruik Nandub voor SBC of DivX 4 (iets mindere kwaliteit)
Hoe ik het doe:
- Rip met Smartripper
- DVD2AVI om te frameserven aan VDub en om de AC3 te extracten
- Azid om AC3 te downmixen en normalizen naar WAV (2 kanaals)
- VDub om te encoden (DivX 4)
- VDub om WAV te coderen als MP3 en onder film te hangen (nee, daar gebruik ik geen LAME, maar FraunHofer CBR 128 kbit)
In de nabije toekomst ga ik BeSweet gebruiken om Azid AC3 direct in LAME MP3 VBR max kwaliteit te zetten
Edit: ik vind dat mijn films altijd aan de volgende eisen moeten voldoen:
- resultaat moet van hoge kwaliteit zijn, dus meestal 2 CDs
- zoveel mogelijk de originele resolutie en ratio
- resolutie altijd een veelvoud van 32
- 1 geluidsspoor in MP3, 44.1 kHz, stereo (originele track)
- center kanaal iets opkrikken bij het downmixen, om de stemmen beter verstaanbaar te maken
- geluid moet altijd genormalizeerd zijn
- ondertiteling in .SUB formaat, als het even kan in dezelfde taal als het geluidspoor.
- Alles moet perfect in sync lopen (duh...)
Edit2: voor een 1 CD, altijd gaan voor 700MB (80min), bij een 2CD liever voor 650MB (74 min), zodat knippen in 2 stukken je de mogelijkheid geeft om netjes te knippen bij een scenewisseling en niet midden in de actie...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Dus wat ik met easydivx.does.it heb gedaan kan ik wel weggooien....
Als er toch een guide gemaakt wordt, zou je er ook bij kunnen zetten hoe je VHS of Video8 goed overzet? Ik gebruik daarbij het motion-filter op 2 en smart-blur. Dat gaat prima, behalve als er ondertitels zijn.
Jij mag voortaan wel mijn rips maken!Op woensdag 30 januari 2002 09:55 schreef GarBaGe het volgende:
Korte guide voor hoge kwaliteit:
en de rest
Of help mee met het maken van die guide, jij gebruikt de goede software!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
OK, geen probleem. Meel me maar.Op woensdag 30 januari 2002 10:14 schreef Smarron het volgende:
[..]
Jij mag voortaan wel mijn rips maken!
Of help mee met het maken van die guide, jij gebruikt de goede software!
Probleem van een goede guide, is dat er zo verschrikkelijk veel verschillende programma's zijn om het een en ander voor elkaar te krijgen. En steeds komen er weer nieuwere en beter programma's uit.
BTW, ik heb ook nog een NTSC film liggen, en die wil ik met IVTC terugbrengen van 29.97 naar 23.976 fps
Of voor 800MB (90min)Op woensdag 30 januari 2002 09:55 schreef GarBaGe het volgende:
Edit2: voor een 1 CD, altijd gaan voor 700MB (80min), ...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Even mijn oude topic omhoog schoppenOp woensdag 30 januari 2002 10:24 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
OK, geen probleem. Meel me maar.
Probleem van een goede guide, is dat er zo verschrikkelijk veel verschillende programma's zijn om het een en ander voor elkaar te krijgen. En steeds komen er weer nieuwere en beter programma's uit.
BTW, ik heb ook nog een NTSC film liggen, en die wil ik met IVTC terugbrengen van 29.97 naar 23.976 fps
De guide is nog in aanbouw, maar dat komt helemaal goed.
http://home.wish.net/~kvdzalm/divxguide.html
Je hebt doom9 leuk vertaald inderdaad. Wat ik mis zijn de screenshots. Je hebt volgens mij ook nog nooit TMPEGEnc gebruikt, wat een HELprogramma is dat. (Of beter: IVTC doen is K**&*!@* werkOp maandag 11 februari 2002 20:32 schreef TheLunatic het volgende:
Voor mensen die de search gebruiken dalijk en in dit topic terechtkomen wil ik de link naar de guide ook hier even plaatsen
http://home.wish.net/~kvdzalm/divxguide.html
Verder raad je 640x480 aan voor 4:3. Ik zou zelf 576x432 doen, of 512x384. Met name op 1CD rips.
Bij films van 2.35:1 (640x272) knip ik meestal wat van de zijkanten, zodat ik ze in 640x288 kan encoderen, dit geeft een wat groter zichtbaar beeld.
Ik heb trouwens ook een excel sheet gemaakt om de resize-procedure correct uit te voeren.
Laat het denkwerk/rekenwerk aub aan de PC over.Speel een stuk van de film af en controleer of de verhoudingen kloppen. Kloppen ze niet, ga dan weer naar het resize-gebeuren en kies een andere resolutie, net zolang tot je denk dat de verhoudingen kloppen.
Zoals ik al eerder postte, ik wil je wel helpen met een mooie guide. Moet je me maar ff contacten.
Je aanbevolen resolutie voor 16:9 is 640x360. Die 360 is niet deelbaar door 16 (eis van DivX). Het moet 640x352 zijn.
Ben jij ook zo'n goochemerd die zo'n onmogelijk formaat films maakt???Op maandag 28 januari 2002 21:19 schreef TheLunatic het volgende:
Is er hierzo interesse in een goede SBC dvd to divx guide ? Ik heb net mijn eerste films gedivx-ed en ik moet zeggen : het resultaat mag er wezen...
2 uur film op 1 CD, errug goed beeld (720x272) en 128kbit cbr mp3...
dus als iedereen hier zoiets heeft van, laat maar komen die guide, dan ga ik er binnekort es werk van maken want dat lijkt me wel grappig.
Lees dit eens:
http://www.divx.com/support/guides/aspect_ratio.php?cid=1&gid=4
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verder gebruik ik dus niet vob2audio, maar BeSweet icm BeSweetGUI, Azid en LAME voor VBR --r3mix MP3tjes.
Je kan bovendien in BeSweet nog zat instellen wat betreft het downmixen van je meerdere kanalen in je stereo spoor. Denk aan dynamiek terugbrengen, zodat de stemmen beter hoorbaar zijn, normalizen etc etc...
Wat betreft IVTC en TMPEGEnc. In de nieuwste versie van TMPEGEnc werkt de "auto setting" perfect (of ik heb net geluk gehad). Niks zelf uitzoeken... Auto en klaar
Als laatste gebruik ik liever resoluties in een veelvoud van 32. De meest gebruikte resoluties worden dan:
4:3 = 640x480 (1.33)
16:9 = 704x416 (1.69)
1.85 = 704x384 (1.83)
2.35 = 672x288 (2.33)
Verwijderd
Sinds een paar weken staat ie weer online.
Een en ander klopt nog nit echt, maar het gedeelte met DVD2 DivX is onveranderd.
http://www.raaijmakers-14.tmfweb.nl/
hopelijk hebben jullie er wat aan.
die is idd al wat oud (decss e.d.) en ook niet echt bedoeld voor goede kwaliteit, flaskmpg. als je wilt rippen kan je beter die andere guide gebruiken, gebruik iig sbc voor de beste kwaliteitOp zondag 10 maart 2002 16:43 schreef vernieuwdedreft het volgende:
Een jaartje of wat geleden heb k 'ns een guide gemaakt om zelf DivX-en te maken.
Sinds een paar weken staat ie weer online.
Een en ander klopt nog nit echt, maar het gedeelte met DVD2 DivX is onveranderd.
http://www.raaijmakers-14.tmfweb.nl/
hopelijk hebben jullie er wat aan.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
- gebruik Smartripper om de audio alvast te extracten in een apart bestand, dit scheelt super veel tijd
- converteer nu de audio met de laatste versie van BeSweet en BeSweet gui, hiermee kun je in een single pass de AC3 file goed genormaliseerd naar .mp3 overzetten...
- heb ballen en begin met Xvid films te encoden
Verwijderd
Weet iemand hier een oplossing voor de instellingen staan precies zoals beschreven heb 't nog op doom9 nog nagekeken?
bvd
Als je Win98 draait raad ik je zeker aan om over te stappen op Win2000/XP... dat geklungel met Fat32 is niet fijn... En wat Projected File Size betreft, daar moet je niet blind op vertrouwen, die berekening kan nooit van te voren weten hoe groot het bestand wordt, er wordt alleen een schatting gegeven op basis van de tot dan toe verwerkte data...Op woensdag 20 maart 2002 23:47 schreef ReytingHamdi het volgende:
Heb net ff de guide doorgenomen, maar bij mij lukt het maar niet. De Projected File Size is 76543.62 MB wat toch wel een beetje te veel is. En vervolgens krijg ik ook nog de errormelding dat FAT32 gelimiteerd is tot 4GB (begrijpelijk).
Weet iemand hier een oplossing voor de instellingen staan precies zoals beschreven heb 't nog op doom9 nog nagekeken?
bvd
Verwijderd
btw: Ik gebruik ook win2k alleen met FAT32 partities geen NTFS.