volledige crash na chello-installatie

Pagina: 1
Acties:

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na het installeren van een chello verbinding, liep mijn computer vast toen de monteur de maximale snelheid wou tonen op een chello-site. Internet explorer gaf aan dat er zich een fout bevond op deze pagina, na op ok geklikt te hebben bleek meteen de hele PC vastgelopen te zijn. Ctrl-Alt-Del werkte niet. Na een harde reset bleek zelfs de hele PC niet meer op te willen starten. Het lijkt alsof de PC het BIOS niet kan vinden of zoiets,
Als ik de pc aanzet hoor ik even de HD ratelen (IDE ledje brand dan ook),
MB heeft stroom (led brand), maar ik hoor geen piep van de pc-speaker.

Ik heb tevergeefs geprobeerd het systeem weer nadat ik de netwerk-kaart heb verwijderd.
Vervolgens het bios gereset (stroom eraf gehaald , batterij eruit gehaald en de 2 contactpuntjes kostgesloten), wederom geen resultaat.

Mijn systeem omvat:
-celeron 400
-ASUS P3B-F
-2x 128 Mb SDRAM Infineon
-Maxtor 10.8 Gb 5400 rpm HD
-Afreey CD-rom
-SB live! 1024
-Motorola Surfboard Cable Modem SB4100E-CN
-Netwerkaart (type geen idée; gekregen van chello) chipset RTL8139C
-Win 2K pro

Heeft iemand nog een tip waarmee ik het zelf op kan lossen?

Ik heb tevens een ingevuld schadeformulier gehad, heeft iemand ervaring met de afhandeling hiervan vanuit UPC??

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt iig een realtek kaartje van Chello.

Als je de stekker uit de computer trekt, vervolgens 20sec de powerknop ingedrukt houden en proberen te booten, dat kan nog wel eens helpen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Kijk eens na of die frik niet iets verrekt heeft met netwerkkaart erin te steken...

Bij mij was die gast niet zo voorzichtig toen van @home. Had gewoon PC laten staan op de grond en op 't gevoel die kaart erin geramd.

Ik beschuldig hem niet, maar 't kan altijd.....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik kan je (helaas) alleen wat vertellen over de afhandeling van dat soort zaken bij chello. Ze regelen het wel uiteindelijk, maar het duurt wel een tijdje. Wij hebben hier thuis ook veel problemen gehad, internet deed het 90% van de tijd niet. Veel gebeld en gemaild (als het inet het wel deed...), uiteindelijk maar gestopt met betalen. En toen stonden ze opeens op de stoep. Afijn, restitutie aangevraagd en netjes gekregen. Ze werken het dus wel goed af. Maar het kan zijn dat het even duurt ;) Veel succes iig!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
20 seconden in houden? Waar is dat voor nodig. Als je hem even aantikt lopen alle condensatoren al leeg.
Het klinkt als of er tijdens de installatie toch wat beschadigd is, misschien een kabeltje los, misschien iets ergers. Ik denk dat je gewoon even alles eruit moet halen en stap voor stap weer hardware toevoegen en kijken wat het probleem geeft.

Verwijderd

nou dat wordt dan een nwe pc op kosten van chello... >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 21:31 schreef Bigs het volgende:
20 seconden in houden? Waar is dat voor nodig. Als je hem even aantikt lopen alle condensatoren al leeg.
Het klinkt als of er tijdens de installatie toch wat beschadigd is, misschien een kabeltje los, misschien iets ergers. Ik denk dat je gewoon even alles eruit moet halen en stap voor stap weer hardware toevoegen en kijken wat het probleem geeft.
weetje zeker dattie leeg is, soms duurt het iets langer dan enkel aantikken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wat je moet doen is die chello rommel excluden
netwerk kaart eruit, modem weg e.d.
Doet ie het dan wel weer?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Op maandag 28 januari 2002 21:33 schreef terw_dan het volgende:

[..]

weetje zeker dattie leeg is, soms duurt het iets langer dan enkel aantikken.
Volgens mij idd vanwege de weerstandjes die er tussen zitten.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• fenrir
  • Niet online
de netwerk kaart (heb hem er nu uit gehaald) zat er goed in , hij is er ook netjes ingezet want dat heb ik zelf gedaan.
maar dus ook zonder netwerkkaart doet hij geen f**k meer.
geen beeld, niets eigenlijk

betalen, dat doe ik pas als alles werkt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 21:39 schreef budi het volgende:

[..]

Volgens mij idd vanwege de weerstandjes die er tussen zitten.
Dat kan iid, evt ook via keyboard of andere dingen die eraan hangen.

bovendien is het niet zo heel moeilijk om even te doen lijkt me

* TERW_DAN heeft een hoop pcs weer gelukkig zien booten op deze manier.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op maandag 28 januari 2002 21:28 schreef terw_dan het volgende:
Je hebt iig een realtek kaartje van Chello.

Als je de stekker uit de computer trekt, vervolgens 20sec de powerknop ingedrukt houden en proberen te booten, dat kan nog wel eens helpen.
Mensen krijgen volgens mij altijd een 3Com 10 mbit netwerkkaart hoor :?

Verwijderd

En je weet dus zeker dat je grafische kaart, geheugen, connectors e.d. niet hebt losgewrikt bij het indrukken van de NIC? Het gebeurt namelijk nogal eens dat met name de videokaart iets los kont en geen 100% contact meer maakt.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:32 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
nou dat wordt dan een nwe pc op kosten van chello... >:)
LOL :Y)
"Doet u mij maar de nieuwste Pentium 4 2GHz.+, enjah, doe ook maar 4 van die 160 gig schijven >:)"

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:49 schreef www.outer het volgende:
de netwerk kaart (heb hem er nu uit gehaald) zat er goed in , hij is er ook netjes ingezet want dat heb ik zelf gedaan.
maar dus ook zonder netwerkkaart doet hij geen f**k meer.
geen beeld, niets eigenlijk
betalen, dat doe ik pas als alles werkt.
Dus UPC moet betalen nadat jij op eigen risico een nic hebt geinstalleerd !?
Stomme monteur dan dat hij nog een schade formulier heeft ingevuld ook !!

Verwijderd

ik denk dat je mobo kapot is, kan door de realtek komen, kan ook toeval zijn, maarru hoe het maar op chello >:)

• fenrir
  • Niet online
of ik heb mazzel (tot op zekere hoogte dan) of ze dan daar (upc) toch wel goede dingen.

gister ff een paar uur en 6 telefoonnummers af zitten bellen, vandaag eindelijk de schade experts langs gehad.
als alles goed gaat komt er vandaag nog een 'expert' van hun langs.

maar ja het apparaat doet nog steeds verdomd weinig (denk dat het cmos voor de videokaart ff verwijdert en/of leeggehaald is op mijn MB.
:Z

• fenrir
  • Niet online
door een slechte netwerk kabel kan je systeem blijkbaar ook crashen.

vervolgens bleef de hd hangen in zijn crash.

maar monteur is langs geweest, nieuwe kabel gehad en alles draait weer.

heb nu eindeljk kabel *D

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 23:54 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

Mensen krijgen volgens mij altijd een 3Com 10 mbit netwerkkaart hoor :?
Niet meer, een vriend van me kreeg vorige week ook een Realtek kaartje, bezuinigingen he!

3com kaartje kost toch wel zeker het dubbele van zo'n realtek dingetje. Maar gelukkig heb ik zelf wel een 3com gekregen en die bevalt prima.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 31 januari 2002 21:40 schreef www.outer het volgende:
heb nu eindeljk kabel *D
Dat is fijn voor je :D. Bij mij kreeg die @home knakker niet eens @home geinstalleerd. Hij zij: Ja dat ligt aan Windows ME! Had net 2wkn een nieuwe computer. Dus toen heeft ie het maar op mijn oude pentium 100 mhz gezet. 's avonds heb ik win2k op die nieuwe bak gegooit en toen werkte ineens alles! *D khad net zo goed een doe-het-nico pakket aan kunnen vragen Afbeeldingslocatie: http://217.120.90.229//smilie/nico.gif

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:45 schreef freebie het volgende:

[..]

Niet meer, een vriend van me kreeg vorige week ook een Realtek kaartje, bezuinigingen he!

3com kaartje kost toch wel zeker het dubbele van zo'n realtek dingetje. Maar gelukkig heb ik zelf wel een 3com gekregen en die bevalt prima.
voor kabel i-net is een 10mbit 3com perfect (ik heb ook een 3C900B TPO nicje van Chello), maar ik denk dat je beter af bent met een realtek 100mbit met het oog op LAN-parties en eventuele thuisnetwerkjes o.i.d. :)

Verwijderd

Chello levert niet meer dan 10mbit op hun netwerk dus lanparties worden er toch niet sneller op.

En anders dan gooi je er zelf toch gewoon ff een ander kaartje in!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

tja         Chello he          >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1