[WC]reservoir

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Hoi,

maakt het nu enig verschil uit of je nou bijvoorbeeld
een waterreservoir van 10 liter hebt, of 1tje van
1 liter?

Ik heb de search al gebruikt maar ik kan nou niet echt
een duidelijk antwoord vinden... de een zegt dat
groter beter is en de ander kleiner :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
een groter reservoir heeft als voordeel dat het meer warmte kan opnemen, dus je temps zijn iets lager.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
nee de grote maakt niet zoveel uit, zolang je pomp er makkelijk inpast en je radiator maar groot genoeg is.
ik heb vele casemods gezien met een klein resevoir (nog geen 2 liter) en die koelden goed

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als je een groot resevoir hebt, dan heb je ook meer water in je systeem en zal de temperatuur van het water minder snel stijgen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• ArchRAIDen
  • Laatst online: 08-04 16:29
ik heb zelf nu een reservoir van ongeveer 2 liter,
koelt wel aardig, maar ik wil eigenlijk nog kleiner

Verwijderd

Grootte maakt niks uit voor je eindtemp. Je temp zal alleen sneller of langzamer van temp veranderen en that's it.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

:) HOW ABOUT 45 LITER :)

• C@SP
  • Laatst online: 12-05 22:36

C@SP

Biertje ??

Op maandag 28 januari 2002 21:16 schreef 001Michael het volgende:
:) HOW ABOUT 45 LITER :)
Leuk als je naar een LAN party gaat. Mag je niet binnen ivm eventuele waterschade ;)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
lol, ik ga voor de 50 liter als k nieuwe comp koop :P

Check mijn knowledge base!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb in dit gebied beetje lopen testen.

Ik heb me bong afgesloten en gebruik alleen een aquarium als reservoir. Temperatuur verschil van het water is 8graden, en de proc is 5 graden warmer. Maar nu is me systeem absoluut dB vrij.

ik heb dit geprobeerd met een halve volle en een volle bak, het aquarium heeft ongeveer 30liter ruime.

Conclusie, als je een groot genoeg reservoir hebt, is een rad of dergelijke, eigelijk niet nodig.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
FMS, probeer het proggie "CPU stability Test" eens, met de optie "CPU Heating only" aangevinkt... Ben benieuwd of je na een nachtje draaien verschillen meet met of zonder actieve koeling.

Ik denk dat de grootte van het reservoir niet zoveel uitmaakt, zolang je maar actieve koeling hebt (rad/bong +fan ). Een systeem met een klein reservoir zal alleen sneller op een stabiele maximumtemperatuur zijn. Zonder actieve cooling geldt : Hoe groter het reservoir, hoe langzamer de temperatuur oploopt. De vraag is dan alleen of het reservoir je water voldoende kan afkoelen (contact met grond/lucht, verdamping ?). Wat natuurlijk ook meespeelt is het vermogen wat je CPU aan warmte afgeeft... Hoe meer dat is, hoe meer dit verhaal geldt. ;)

Concrete Loop Watercooling

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb Burnk7 voor 3.5uur gedraaid, en daarna nog es paar uur gewoon werk, Met de Proc OC'd @ 1725 1.85vcore.
Het water Tempratuur steeg van 18 naar 26.5 graden, en de procs werd 29graden warm. (Met de bong was het 21 graden water, 22graden proc.)

Ik draai m'n computer niet 24uur per dag, dus heeft het water tijd om af te koelen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op maandag 28 januari 2002 23:25 schreef FMS het volgende:
Ik draai m'n computer niet 24uur per dag, dus heeft het water tijd om af te koelen.
Dat zal denk ik de essentie zijn... Ik had zonder actieve koeling (AYHJA @ 1600, 1.85V) dat na een middag gamen de temp zover steeg dat m'n pc vastliep.... Dit was met een emmer die voor de helft gevuld was met water, zonder radiator in het circuit.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Als je een beetje een tweaker bent bouw je er een drukvat in, 6liter @ 5 liter :P.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
ik deed het ook altijd met een grote emmer,
omdat ik waterkoeling had omdat het zo stil was.

Als je echt een groot reservoir hebt, dan koelt het water vanzelf aan de randen af. Maar dan praten we over een behoorlijk groot oppervlak.

Ik zette zelf ook altijd mijn pc uit, dus een emmer met water welke 7/8 uur per dag kon afkoelen ging prima (cpu was iets van 50-60 graden).
Pagina: 1