Extreme mem temps Leadtek GF3

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
De laatste tijd wordt mijn gf3 mem steeds heter met die blokkies, ik moet hem ook steeds meer terug klokken , nu maakt ie zelfs al fouten op 500 mhz.
Ik kan de blokjes gewoon niet aanraken, dan verbrand ik echt mijn vingers.... dit is toch niet normaal meer, kast is ook nog eens open, ik gok dat de blokjes ruim 80 graden worden als het niet meer is..
Wat kan dit in godnaam zijn dat het zo heet wordt ?..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
80 graden lijkt mij niet echt gezond voor je ram chippies.
Terug klokken en kijken hoe warm ze dan worden.
Eventueel de airflow van je kast verbeter.

Mijn ervaring is dat geheugen chippies juist helemaal niet warm worden. Hoe ver ik ze ook overklok.

Heb je toevallig het voltage van je geheugen ook getweakt :?

• Carel
Nee, er is niks veranderd, en als de kast open is , boeit die airflow niet, ik weer zeker als ik nu mijn kast dichtgooi dat die gf3 gaat afbranden, zal er soms een weerstand verrot zijn op dat ding ofzo, dat het geheugen vet te veel voltage krijgt, hmm, nouja, dan moet ie wel heel veel krijgen :(

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Komt me bekend voor. Die sinks worden simpel weg zo warm omdat ze de warmte niet kunnen uitstoten, omdat de heatsinks geen vinnen of dergelijke hebben.

je kunt twee dingen doen.

a. De nodige Airflow langs de heatsink laten stormen
b. Op die huidige sinks Andere heatsink met vinnen plakken.

hier is een oude topic over dit onderwerp: [topic=181963/1/25]

• Carel
Jah, ik ken het topic, maar volgens mij is mijn gf3 nog heter, ik heb nu de sinks eraf gehaald, maar ook dan blijft alles knetter heet

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 28 januari 2002 22:06 schreef Carel het volgende:
Jah, ik ken het topic, maar volgens mij is mijn gf3 nog heter, ik heb nu de sinks eraf gehaald, maar ook dan blijft alles knetter heet
Dat had ik ook geprobeerd, heatsink eraf halen. hielp voor geen meter.

Ik kan je niet vertelen waarom de heatsink nu opeens warmer zijn geworden, wel denk ik dat het een Airflow probleem is.
Weet je zeker dat je kast nu niet warmer is geworden op een of andere manier.

Verwijderd

zelfde kaart hier , en inderdaad de mem en de core kunnen zo warm worden dat deze niet aan te raken zijn . op de core heb ik daarom een heatsink van een xp1700 met coolermaster , op de mem gezaagde heatsinks van een oude pentium 3 proc , met daarop een 80 mm fan gericht .
deze cooling is goed voor 250 core , en 575 mem .
maar met de standaard heatsink was dit echt niet mogelijk.
daarbij zijn de core en de memory bijde gevlakt met een heel fijn wetsteentje voor optimale warmte overdracht.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Vind dit wel een raar verhaal. Mijn leadtek'je wordt juist helemaal niet warm op onderstaande snelheiden.
Nooit warmer dan handwarm, zeg maar..

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 29 januari 2002 10:28 schreef gabberjoost het volgende:
Vind dit wel een raar verhaal. Mijn leadtek'je wordt juist helemaal niet warm op onderstaande snelheiden.
Nooit warmer dan handwarm, zeg maar..
Je hebt ook de TDH versie, met vinnen op de geheugen heatsink.

• Carel
Oke, er blaast nu een 92mm fan op mijn gf3, toch blijft alles heet , en ik haal 500 mhz , geen stap meer , volgens mij is er alsnog iets kapot, maarja wat :?
Het feit dat ie niet meer wilt als 500 met vette koeling lijkt mij toch een teken dat het niet helemaal in orde is aangezien het 3,8 ns is :(

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:49 schreef Carel het volgende:
Oke, er blaast nu een 92mm fan op mijn gf3, toch blijft alles heet , en ik haal 500 mhz , geen stap meer , volgens mij is er alsnog iets kapot, maarja wat :?
Het feit dat ie niet meer wilt als 500 met vette koeling lijkt mij toch een teken dat het niet helemaal in orde is aangezien het 3,8 ns is :(
Ik heb dezelfde kaart en kan het geheugen makkelijk op circa 525 540 zetten , zonder extra cooling , maargoed 3.8 ns is ongeveer 263 mhz , is dus 525 mhz ongeveer.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Gooi er anders een pci slot koeler direct onder ! dit heb ik ook gedaan met mijn geforce 1ddr die veel te warm werd!
Na het aanbrengen van een extra pci koeler was dat probleem opgelost.

Kenners weten waarom

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op dinsdag 29 januari 2002 10:37 schreef FMS het volgende:

[..]

Je hebt ook de TDH versie, met vinnen op de geheugen heatsink.
O, shit jah, ff niet op gelet... |:(
Pagina: 1