Mensen houden van films kijken, games spelen, boeken lezen enz. Volgens mij is dit een manier om eventjes uit hun saaie leven te ontsnappen, en ze doen er nix aan om hun leven minder saai te maken omdat ze bang zijn uit hun overprotective sleur te raken, ofzo
Verwijderd
Je behoort kennelijk niet tot de mensen die een boek lezen omdat het hen boeit, hun blik verruimd of stimuleert tot grote daden.Op maandag 28 januari 2002 21:07 schreef TheMaSt3R het volgende:
Mensen houden van films kijken, games spelen, boeken lezen enz. Volgens mij is dit een manier om eventjes uit hun saaie leven te ontsnappen, en ze doen er nix aan om hun leven minder saai te maken omdat ze bang zijn uit hun overprotective sleur te raken, ofzo
Ik lees, kijk films, speel games om de kick. Ik vind mijn leven helemaal niet saai. En als ik een saai leven zou hebben is dat omdat ik daarvoor kies.
Wat is er eigenlijk tegen een saai leven? Dat is nou typisch een idee van de neurotische post-moderne mens dat het leven niet saai mag zijn.n Leve de saaiheid!
Verwijderd
Huh, wat jij noemt DOEN mensen toch juist om hun leven minder saai te maken.Op maandag 28 januari 2002 21:07 schreef TheMaSt3R het volgende:
Je kan niet iedere avond een drive_by shooting meemaken.
Verwijderd
Inderdaad, een boek gaan lezen isnetzo een 'ontsnapping' als gaan bunjeyjumpen.
Wat heb jij dan in gedachten, dat mensen steeds indezelfde bepaalde leuke tempo moeten leven?
Dat zou op den duur toch juist saai worden.
Al die kleine dingetjes maken en blijven het leven maken juist interessant.
Wat heb jij dan in gedachten, dat mensen steeds indezelfde bepaalde leuke tempo moeten leven?
Al die kleine dingetjes maken en blijven het leven maken juist interessant.
Verwijderd
Volgens mij is het zelfs zo dat je jezelf tegenspreekt; een manier om eventjes uit je saaie leven ontsnappen is toch juist een manier om je leven minder saai te maken ?Op maandag 28 januari 2002 21:07 schreef TheMaSt3R het volgende:
Verwijderd
Een kennis van mij heeft een jaar in Parijs gebivakkeerd. Ja, dat is wel weer interessant.
Amen!Op maandag 28 januari 2002 21:59 schreef Proost het volgende:
Leve de saaiheid!
En daarmee ga je voorbij aan de kennis die je erdoor op doet! Je leest zeker alleen strips, en kijkt comedies?Op maandag 28 januari 2002 21:07 schreef TheMaSt3R het volgende:
Mensen houden van films kijken, games spelen, boeken lezen enz. Volgens mij is dit een manier om eventjes uit hun saaie leven te ontsnappen
Het is niet zozeer om uit het saaie leven te ontsnappen, maar ook voor de afwisseling. Stel je voor, je vind het hardstikke leuk om sokken te breien. Ga je dat dan van af nu de rest van je leven, zonder oponthoud doen? Natuurlijk niet. Want dan worden zelfs de leukste dingen saai! Afwisseling!
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Ja, zoiets ja. Zintuigelijk vermaak. Eigenlijk is het allemaal bullshit. Games, films, muziek. Allen ter uwer vermaek. Het is een leuke bijeenkomst, maar geen vereiste.
Verwijderd
Misschien hebben sommige mensen in de ogen van andere mensen wel een saai leven, maar het gaat er toch om wat die persoon zelf wil met zijn leven
Als die persoon daar nou tevreden is, ik ben persoonlijk een fervent schaker, en als ik dan hoor dat heel veel mensen mij saai vinden, maar mij later wel op icq opzoeken om te vragen of ik een keer een potje wil doen,vind ik dat net zo vreemd als dat er niemand naar menno buch kijkt, maar dat ie wel 1 miljoen kijkers heeft, en dat er nooit iemand bij de mcdonalds eet maar dat die lui een omzet draaien van hier tot tokyo. Dus ga elkaar niet saai zitten noemen bij alles wat diegene wel of niet doet, laten we elkaar eens respecteren
PS
zij metal concerten saai
musicals
(ja die heb ik ook allemaal gezien ja
)
is schaken saai
is lezen saai
is internetten saai
is een fatsoenlijk gesprek voeren saai
is uitgaan saai
geef mij alsjeblieftnog even een officiële en een persoonlijke definitie van saai, voordat je zo'n topic weer opent.
PS
zij metal concerten saai
musicals
is schaken saai
is lezen saai
is internetten saai
is een fatsoenlijk gesprek voeren saai
is uitgaan saai
geef mij alsjeblieftnog even een officiële en een persoonlijke definitie van saai, voordat je zo'n topic weer opent.
Je kijkt een film, leest een boek enzovoorts... Dit in eerste instantie ter vermaak over de algehele linie. Maar ik zie het ook als iets geestverruimends, tenminste als de film en/of boek dit ook toelaat. Ik kijk veel films vaak puur ter vermaak, maar van enkele films doe je ook ervaring op. Dit is meer een neveneffect wat ik ook af en toe nodig heb in een film. Zo'n film kan je leren beter om te gaan met bepaalde situaties.
Maar waarom tv kijken, ook in eerste instantie ter vermaak, maar ik zet af en toe ook documentaires op, anders wordt je ook een herzenloze zombie.
Maar jouw stelling is: "Mensen ontsnappen graag aan de realiteit". Dit door middel van tv kijken, een boek lezen, gamen, enz. Tot op een bepaalde hoogte heb je wel gelijk. Je verplaatst je eigenlijk op dat moment gewoon in een hoofdpersonage. Maar in het verplaatsen van een hoofdpersonsge kun je soms ook ervaring voor jezelf opdoen, die je reflecteert in je echte leven.
Maar waarom tv kijken, ook in eerste instantie ter vermaak, maar ik zet af en toe ook documentaires op, anders wordt je ook een herzenloze zombie.
Maar jouw stelling is: "Mensen ontsnappen graag aan de realiteit". Dit door middel van tv kijken, een boek lezen, gamen, enz. Tot op een bepaalde hoogte heb je wel gelijk. Je verplaatst je eigenlijk op dat moment gewoon in een hoofdpersonage. Maar in het verplaatsen van een hoofdpersonsge kun je soms ook ervaring voor jezelf opdoen, die je reflecteert in je echte leven.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Films kijken, het lezen van een boek en bijvoorbeeld schouwburg-bezoek behoren tot de culturele genoegens die een mens zich in deze maatschappij kan laten welgevallen
.
Met ontsnappen aan de realiteit heeft dat niks te maken...
Cultuur is juist een zeer belangrijke realiteit die onmisbaar is voor de mens die aan een gezonde geest in een gezond lichaam de voorkeur geeft...
Ik wil je wel zeggen dat ik zonder 'cultuur' vermoedelijk dood zou zijn gegaan van verveling en ergernis.
Cultuur is nou net dat vleugje extra's dat het leven in deze huidige maarschappij draagbaar maakt...
Ontsnappen aan de realiteit/werkelijkheid doe je door je te bezatten of door op een niet sociale wijze met drugs om te gaan;
maar of 'men' dat met graagte doet...
Met ontsnappen aan de realiteit heeft dat niks te maken...
Cultuur is juist een zeer belangrijke realiteit die onmisbaar is voor de mens die aan een gezonde geest in een gezond lichaam de voorkeur geeft...
Ik wil je wel zeggen dat ik zonder 'cultuur' vermoedelijk dood zou zijn gegaan van verveling en ergernis.
Cultuur is nou net dat vleugje extra's dat het leven in deze huidige maarschappij draagbaar maakt...
Ontsnappen aan de realiteit/werkelijkheid doe je door je te bezatten of door op een niet sociale wijze met drugs om te gaan;
maar of 'men' dat met graagte doet...
Pagina: 1