Toon posts:

Weer wat verzonnen door die eikels van Casema

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben bij dat $#@%$#^$#@ Casema weer wat nieuws verzonnen. Zaten ze eerder al te kutten met ip adressen wijzigen elke 35 uur, waardoor je verbinding wegvalt, nu weer met mail en popservers.
Uiteraard heb ik mijn normale account (bij xs4all) niet opgezegt sinds ik kabel heb, en ik gebruik dus ook nog steeds mijn mail van xs4all.
Maar het irri is nu dat als ik een mailtje verstuur naar een wannadoo email adres via mijn xs4all pop server, ik onderstaande foutmelding krijg:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxxx@wanadoo.nl. Server: 'smtp.xs4all.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 <xxxx@wanadoo.nl>... Authenticate with POP first', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Zodra ik echter als afzender niet mijn xs4all mail maar wanadoo mail gebruik, gaat die wel de deur uit.
Ik weet niet wat die eikels uit lopen te vreten daar bij casema, maar dit slaat natuurlijk nergens op $#%#@$%^$#%#$@^%#^5
kunnen we die gasten niet eens met z'n allen aanpakken, wordt strondziek van ze.

Verwijderd

oops foutje

Verwijderd

Hier heb ik ook es last van gehad, maar dan met een andere provider. Bleek later aan de geadresseerde te liggen. Maar bij jou kan het ook anders liggen

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Er waren gisteren gewoon werkzaamheden aan de mailserver..

(IHD)

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Daar heb ik idd ook last van. Mijn incoming mail is van dds, maar als outgoing gebruik ik nog steeds de smtp.xs4all.nl van m'n pa.
Nope Qui-Gon, daar ligt het niet aan, ik heb het al een week.
Ik heb xs4all gemaild om te vragen wat het was, hier is hun antwoord:

Je belt waarschijnlijk niet bij XS4ALL in. Daarom moet je ook de smtp server (uitgaande mail) gebruiken van de provider waarmee je inbelt. De popserver (inkomende mail) moet wel pop.xs4all.nl zijn.

Je KUNT WEL smtp.xs4all.nl gebruiken voor uitgaande mail, maar dan moet je
EERST je mail ophalen voordat je iets verstuurd, anders werkt dat niet.

Ahaaa.... lekker vaag. Volgens mij kan ik dit dus op lossen door als outgoing de server van Casema te gebruiken. Euuhhmmmmm... Wat is die server ook al weer? Zal wel smtp.casema.nl zijn.

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
oh excuus niet goed gelezen, dat is wel raar ja

Verwijderd

Topicstarter
En weet je wat nou het grappige is, als ik inbel bij een gratis isp, zonnet bijvoorbeeld, zijn er totaal geen problemen, kan ik de smtp server van xs4all gewoon gebruiken....
Wordt tijd dat die casema van de kabel af gepletterd wordt, en er een echte provider voor in de plaats komt.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Een paar opmerkingen:

mail verstuur je niet via een pop-server, maar een smtp-server.

Het verhaal is verder ook niet helemaal duidelijk, je scheldt op casema (dat mag wel, daar niet van) maar je krijgt een foutmelding van smtp.xs4all.nl. Dat klinkt niet logisch.

De zin daaronder dat als je je wanadoo-adres gebruikt dat ie dan wel de deur uitgaat, Ja dat zal wel, heb je voor je wanadoo adres wel de smtp van casema ingevuld en die doet het dus wel.

Het probleem lijkt dus bij xs4all te liggen en niet casema. Het verbaast me trouwens dat je via casema nog steeds je smtp van xs4all kon gebruiken, de meeste providers accepteren allang geen mail uit een ander netwerk meer.

Dat xs4all wel mail van een gratis provider accepteert vebaast, hoewel als dat hetnet is, zal er wel weer een link zijn via kpn.
tot slot: de smtp van casema-kabel is: smtp.cablewanadoo.nl (jaja, das dezelfde ip als smtp.casema.net)

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Sakura:

Je moet idd gewoon smtp.casema.net gebruiken als outgoing mail server. Dan werkt alles perfect.

Verwijderd

casema loopt ook te kloten, de hele woensdag kon ik nix zenden en nix ontvangen en alles stond wel goed ingevuld dus.... al mijn mail kwam namelijk pas 's nachts binnen van allemaal verschillende mensen! dus ligt het wel aan casema!

Verwijderd

Casema is inderdaad aan het rommelen, want ik heb ook problemen met mijn mail. Soms duurt het dagen voor het aankomt, soms een uurtje, en HEEL soms is het er binnen een paar minuten.

En Casema pikt het inderdaad niet als je via hun inlogt, maar een smtp van een andere provider gebruikt.

Groetjes
Henny

• Freezerator
  • Laatst online: 21:48
He, weet ik dus eindelijk waarom ik nooit langer dan 35 uur verbonden kon zijn :), maar het is wel :r dat ze dat doen, en Sakura, ik heb precies hetzelfde probleem met dat van de mail, en ik weet het ook niet , dus ik ben van nood maar het casema-e-mail-adres gaan gebruiken ipv dat van me oude provider waar ik nog een abo heb lopen (WOL). Maar ik hoop dat iemand hier wel een oplosiing voor heeft

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Gebruik je toch gewoon de pop-server van je oude provider en de smtp van casema? Ik zie de problemen nog niet helemaal..

Verwijderd

Ik hab ook wel eens problemen bij de Casema als ik een mailtje verstuur (via smtp.caseme.net) met als afzender adres niet m'n casema adres. Het wil nog wel eens gebeuren dan Casema hem dan niet wil versturen omdat het afzender adres niet geaccepteerd wordt.
Er is alleen geen pijl op te trekken of het nou beleid is van de Casema of dat het gewoon een fout is. Het lukt nl regelmatig wel gewoon.
Pagina: 1