waarom zijn er in nederland zwervers?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik begrijp niet waarom er in nederland zwervers rondlopen, ik dacht dat het zo was, dat je een uitkering kon krijgen, en zo een bestaan op kon/kunt bouwen,

kiezen die mensen daar bewust voor? dat ze het niet eens zijn met de maatschappij ofzo :?

en hoe zit het met iemand die een ton schuld heeft, en geen baan kan vinden?

Verwijderd

Of ze zijn dom, of ze kiezen ervoor.......DUH!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 14:06
Die mensen kiezen denk ik voor een bestaan op straat..

als ze al schulden hebben, lijkt het me k*t om ergens te gaan wonen, geregistreerd te worden en dan meteen als je net een bestaan opgebouwd hebt de schuldeisers aan je broek te hebben..

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Is het niet zo dat je een huis moet hebben of asielzoeker moet zijn om een uitkering te krijgen?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:31

GaMbiNo

1337

Omdat een overgroot deel van alle zwervers een psychische stoornis heeft en niet op zichzelf kan passen.
En mensen mogen niet tegen hun zin opgenomen worden dus belanden ze op straat. ;(

Triest maar het is waar.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
als dat zo is kan ik me wel indenken waarom er zwervers zijn, maar stel nou dat een ouder een kind heeft, die zonder verzekering met een brommer iemand blijvend invalide rijdt, en ze krijgen een boete van 2 miljoen

betekend dit dan dat ze op straat moeten gaan wonen? ik kan het me bijna niet voorstellen...

Verwijderd

Veel zwervers kiezen bewust voor een leven op straat. |:(
Gewoon omdat er iets bij ze is geknapt en ze het als een bevrijding zien. Je hebt in ieder geval minder zaken om je druk over te maken. ;)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:05 schreef Raf het volgende:
Veel zwervers kiezen bewust voor een leven op straat. |:(
Gewoon omdat er iets bij ze is geknapt en ze het als een bevrijding zien. Je hebt in ieder geval minder zaken om je druk over te maken. ;)
Ik maak me anders toch liever druk om het feit of ik een vak ofzo gehaald heb dan om het feit of ik vannacht wel ergens kan slapen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je loopt trouwens ook tegen een probleem aan als je geen huis hebt. Het wordt dan knap moeilijk om een uitkering te krijgen. Die krijg je nl van de gemeente. En als je geen huis hebt ben je nergens ingeschreven. En probeer ook maar eens de zaak op een giro rekening te laten overmaken als je er geen hebt. En je krijgt er ook geen een want je hebt geen vaste woon of verblijfplaats.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 28 januari 2002 21:01 schreef bitbyter_ het volgende:
betekend dit dan dat ze op straat moeten gaan wonen? ik kan het me bijna niet voorstellen...
Nee, ze betalen de rest van hun leven alles wat ze boven bijstands nivo verdienen. Ze kunnen dus blijven wonen in een (huur)woning. Want als ze een eigen huis hebben kunnen ze gedwongen worden dat te verkopen vanwege de overwaarde.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Ik heb in Amsterdam een tijdje voor Hulp voor Onbehuisden gewerkt (het niet-religieuze alternatief voor het Leger des Heils).
Op maandag 28 januari 2002 20:47 schreef bitbyter_ het volgende:
ik begrijp niet waarom er in nederland zwervers rondlopen, ik dacht dat het zo was, dat je een uitkering kon krijgen, en zo een bestaan op kon/kunt bouwen,
In Amsterdam krijg je geen uitkering wanneer je je niet op een officieel adres staat ingeschreven. Ze kunnen zich niet bij hun vrienden inschrijven, want die worden gekort op hun uitkering. Ze zouden zich bij familie kunnen inschrijven, maar die hebben meestal een vervelende voorgeschiedenis met de persoon of de persoon in kwestie is te beschroomd om familie om hulp te vragen. Enige oplossing is dan een postadres bij het Leger des Heils of Stichting Hulp voor Onbehuisden. Als mensen een schuld hebben, dan krijgen ze daar alleen een postadres als zij toestemming geven dat het inkomen door deze organisaties beheert wordt. Dit inkomensbeheer zorgt voor afbetaling van de schuld en geeft de persoon weekgeld.
kiezen die mensen daar bewust voor? dat ze het niet eens zijn met de maatschappij ofzo :?
Er zijn verschillende soorten daklozen:
- de grote groep van verslaafden, dezen hebben vaak schulden omdat zij al hun geld aan drugs of alcohol uitgaven en bijvoorbeeld geen huur meer konden betalen
- de chlochards, om het maar ff zo te noemen, de rasechte zwervers, deze personen kunnen gewoon niet in een huis leven, dan voelen ze zich opgesloten
- mensen die niet (meer) voor zichzelf kunnen zorgen, zoals mannen wiens vrouw overleden is of personen met een psychisch probleem
en hoe zit het met iemand die een ton schuld heeft, en geen baan kan vinden?
Je hebt toch geen ton schuld hè?
In principe geen nood. Er is ook schuldbemiddeling voor mensen die nog wel een woning hebben.
Op maandag 28 januari 2002 20:51 schreef Urnie het volgende:als ze al schulden hebben, lijkt het me k*t om ergens te gaan wonen, geregistreerd te worden en dan meteen als je net een bestaan opgebouwd hebt de schuldeisers aan je broek te hebben..
Meestal krijg je geen huis als je nog een huurschuld op je naam hebt staan. Deze moet eerst worden afgelost, of er moet met een inkomensbeheerder een betalingsregeling worden getroffen.

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik heb geen ton schuld nee, gelukkig

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
In Amsterdam krijg je geen uitkering wanneer je je niet op een officieel adres staat ingeschreven. Ze kunnen zich niet bij hun vrienden inschrijven, want die worden gekort op hun uitkering. Ze zouden zich bij familie kunnen inschrijven, maar die hebben meestal een vervelende voorgeschiedenis met de persoon of de persoon in kwestie is te beschroomd om familie om hulp te vragen. Enige oplossing is dan een postadres bij het Leger des Heils of Stichting Hulp voor Onbehuisden. Als mensen een schuld hebben, dan krijgen ze daar alleen een postadres als zij toestemming geven dat het inkomen door deze organisaties beheert wordt. Dit inkomensbeheer zorgt voor afbetaling van de schuld en geeft de persoon weekgeld.
en voor de mensen die hier niet voor in aanmerking komen?, ik bedoel meer, zijn er zwervers, die wel willen maar niet kunnen zeg maar

Verwijderd

ik zal eens vragen, ik ken een echte 'clochard'
ex-student aan de uni twente en nu die-hard zwerver

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op maandag 28 januari 2002 21:48 schreef bitbyter_ het volgende:
en voor de mensen die hier niet voor in aanmerking komen?, ik bedoel meer, zijn er zwervers, die wel willen maar niet kunnen zeg maar
Laat ik voorop stellen dat ik in Amsterdam woon en hier de problematiek ken, het kan zijn dat het in een andere stad anders is.

Eerste probleem is al dat de sociale dienst maar een beperkt aantal uitkeringen op dat postadres wil toekennen. Toen ik bij HVO werkte, waren dat er 350: dwz dat maar 350 daklozen bij ons een uitkering konden krijgen, meer niet.

Zaten wij vol, dan stuurden we ze naar HVO. Zijn ze verslaafd, dan kunnen ze misschien bij Streetcornerwork terecht.

Verder meen ik dat je om een uitkering te krijgen een Nederlandse nationaliteit moet hebben of ten minste een verblijfsvergunning (dacht ik tenminste). Er zijn echter ook vele illegale daklozen. Die kunnen dus nergens terecht. Wanneer mensen zich bij een bezoek aan ons uitermate agressief gedroegen (ik ben er zelf ook met de dood bedreigd), werd het postadres stopgezet. Dat had dan ook tot gevolg dat de uitkering werd stopgezet.

Link: http://www.hvoquerido.nl/

Verwijderd

Hé bitbyter, ben jezelf nooit zwerver geweest? Lekker je eigen baas. Geen platgetreden paden. 's Morgens weet je niet waar je 's avonds ben. Geen wekker, geen baas, geen lullig baantje als systeembeheerder.
Ik raad je aan om al je geld te verzamelen, je baas eindelijk eens uit te maken voor die imbeciel die hij eigenlijk is en de wereld in te trekken.

Kortom, er zijn gewoon mensen die niet tegen al die stress en verplichtingen kunnen, die een "normaal" leven met zich meebrengt. Er zijn ook mensen die door persoonlijke omstandigheden op straat komen te staan. Steun ze. Ze kunnen iets wat de meeste van ons niet durven.

Verwijderd

[quote]
En mensen mogen niet tegen hun zin opgenomen worden
[quote]

Daar zouden ze ook eens wat aan moeten doen. Als aanwijsbaar is dat iemand psychisch gewoon niet OK is, opnemen die hap, of hij/zij nou wil of niet. Uiteindelijk is het toch beter voor de gehele samenleving en die persoon zelf.

Verwijderd

En wie bepaalt dan of jij OK bent Dude???:(

Verwijderd

[quote]
Op dinsdag 29 januari 2002 10:28 schreef SICdude het volgende:
[quote]
En mensen mogen niet tegen hun zin opgenomen worden
Daar zouden ze ook eens wat aan moeten doen. Als aanwijsbaar is dat iemand psychisch gewoon niet OK is, opnemen die hap, of hij/zij nou wil of niet. Uiteindelijk is het toch beter voor de gehele samenleving en die persoon zelf.
Ik heb zelf in de psychiatrie gezeten....

Het is niet zozeer dat die mensen niet WILLEN worden opgenomen, het is eerder dat er geen plaats meer voor ze is. Er is teveel gekort op de psychiatrische hulpverlening in de jaren '80 om nog iedereen hulp te kunnen bieden.

Leve de CDA..... :'(
Pagina: 1