HCCNET mail bij Chello

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Klopt het dat je via Chello internet geen mail kunt versturen van HCCNET (of een andere provider)??

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom zou dit niet kunnen ???
lijkt mij dat dit wel gewoon kan :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dat klopt, dit is wegens spammers.
Je kan alleen maar mail versturen met de provider waarmee je online bent.

Verwijderd

Probeer het uit zou ik zeggen?

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dit is al een paar keer voorbij gekomen en mag van mij wel in de faq:
Als je bij provider A bent ingelogd, kan je bij provider B geen mail versturen.

• Pc123
  • Laatst online: 00:42
Gewoon als e-mailadres je hccnet adres gebruiken, als pop3 server ook de hccnet server maar als smtp server moet je die van chello gebruiken.

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Thanks voor alle reacties: ik kan dus wel email ontvangen (van Hccnet) maar niet versturen. Ik ga ik dan maar versturen via chello. Ik dacht dat het aan WinRoute lag: gezien het aantal topics heierover leek dit voor de hand liggend.

• Pc123
  • Laatst online: 00:42
Gewoon de smtp van Chello gebruiken idd, vanwege spam kan geen enkele provider z'n smtp server voor de hele wereld openzetten.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op maandag 28 januari 2002 21:01 schreef Pc123 het volgende:
Gewoon de smtp van Chello gebruiken idd, vanwege spam kan geen enkele provider z'n smtp server voor de hele wereld openzetten.
Als die het wel doet dan zal die het binnen de kortste keren merken. Heel de wereld wordt er dan mee af gespammed.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

volgens mij heeft gmx.net wel z'n smtp open staan..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Open relaying heet dat dan, erg gewild bij hackers ed. die anoniem willen mailen/spammen.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 22:11 schreef CyBeRSPiN het volgende:
Open relaying heet dat dan, erg gewild bij hackers ed. die anoniem willen mailen/spammen.
hackers?? lamers! beetje mijn mailbox volgooien met penisvergrotende operaties en wilde gay sex met schapen! en nude britney niet te vergeten.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

inXs

known as inXs

best apart, ik internet met caslowma en ik heb al een adsl abbo aangevraagd (wat er pas over 2 maanden is) maar ik heb wel al me email adres van planet gekregen.. En via outlook kan ik gewoon hiermee sturen.. Mmmzzz

superB

Verwijderd

er zijn toch niet voor niks accounts? Hierop kan de server toch wel controleren?
Waarom dan nog de server tegen out-of-range IP's beveiligen als je toch al op password/username controleert?

Ik wil ook vanuit een fatsoenlijk mailadres mail kunnen verzenden.

Zolange de accountgegevens maar goed zijn...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 28 januari 2002 23:02 schreef deadline het volgende:
best apart, ik internet met caslowma en ik heb al een adsl abbo aangevraagd (wat er pas over 2 maanden is) maar ik heb wel al me email adres van planet gekregen.. En via outlook kan ik gewoon hiermee sturen.. Mmmzzz
er zijn toch niet voor niks accounts? Hierop kan de server toch wel controleren?
Waarom dan nog de server tegen out-of-range IP's beveiligen als je toch al op password/username controleert?
Ik wil ook vanuit een fatsoenlijk mailadres mail kunnen verzenden.
Zolange de accountgegevens maar goed zijn...
Ja tuurlijk kan je wel met je e-mail adres versturen. Een e-mail adres is compleet wat anders als een e-mail (in het geval van uitgaand verkeer smtp) server. bij e-mail adres kan je alles invullen wat je maar wilt dus ook adressen die totaal niet bestaan of adressen van iemand anders

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1