Toon posts:

half jaar garantie op Processor normaal?:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe pc te gaan kopen.
Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat er op de processor 6 maanden garantie zat, op de harde schijf 3 jaar en op de rest van het systeem een jaar.

Is dit een soort van standaard voor de onderdelen?? Met name de garantie op de processor??. :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nope... 1 jaar standaard fabrieksgarantie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

normaal een jaar. Bij norrod iig wel, en volgens mij bij bijna alle winkels.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij is de winkel in Nederland verplicht op minimaal 1 jaar garantie op nieuwe onderdelen te geven.

Verwijderd

je hebt sowieso de wettelijke garantie. Deze is afhankelijk van de te verwachten levensduur van een product. Dit is echt wel meer dan 6 maanden.
Enige is dat je dan naar de rechter/geschillencommissie moet en dat dit veel gezeik oplevert.

IANAL!
Ik kijk veel kassa ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 20:30 schreef Deleon het volgende:
je hebt sowieso de wettelijke garantie. Deze is afhankelijk van de te verwachten levensduur van een product. Dit is echt wel meer dan 6 maanden.
Enige is dat je dan naar de rechter/geschillencommissie moet en dat dit veel gezeik oplevert.

IANAL!
Ik kijk veel kassa ;)
Bedankt maar het nadeel is dat dat moeilijk zal gaan want het is een particulier, ik heb er al wel aanged8 om al die garanties zwart op wit te zetten in een soort van contract wat die man moet tekenen voordat ik de pc koop.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet genoeg.

ALlemaal hartelijk dank voor de reacties!

Verwijderd

Hmm ik dacht dat het sinds de invoering begin 2002 in heel Europa gelijk was en dat de garantie nu minstens 2 jaar op elk onderdeel is

Verwijderd

Volgens mij is garantie op geheugen en processoren vaak maar 6 - 12 maanden. Als geheugen of proc. stuk is dan gebeurd dit bijn altijd de 1e paar maanden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 28 januari 2002 21:04 schreef Lefteye het volgende:

[..]

Bedankt maar het nadeel is dat dat moeilijk zal gaan want het is een particulier, ik heb er al wel aanged8 om al die garanties zwart op wit te zetten in een soort van contract wat die man moet tekenen voordat ik de pc koop.
Particulier ??? Als ik een 2e hands pc aan je verkoop, geef ik je echt geen garantie hoor. Koop een pc in de winkel, minder risico.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Op dinsdag 29 januari 2002 16:38 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Particulier ??? Als ik een 2e hands pc aan je verkoop, geef ik je echt geen garantie hoor. Koop een pc in de winkel, minder risico.
Ja, dat dacht je. Als je koopt van een particulier heb je ook garantie.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, alleen gaat je dat vies tegenvallen als je je recht wil halen van een particulier die totaal niet mee wil werken. Dat kan wel eens 5 jr duren, of het komt er helemaal niet van.

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

verkoopt die particulier nieuwe onderdelen dan, dan moet er op die onderdelen ook 1 jaar garantie zitten.
zo niet dan kon die het ergens in stoppen waar de zon niet schijnt

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Pagina: 1