Toon posts:

Is een Maxtor D740x nu echt betrouwbaarder dan IBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, Helaas is mijn IBM 60GXP gestorven, ik kan er een 60GXP voor terug krijgen, maar ook een Maxtor 7200RPM HD'tje, maar nu was ik dus aan et twijfelen, die maxtor klinkt wel goed, maar toch hoor ik nogal wat probleempjes over deze D740x maar minder dan IBM 60GXP, ik wil graag een stille schijf hebben, snelheid maakt niet zoveel uit, de dingen die voor mij belangrijk zijn zijn:
- temperatuur
- stilte
en natuurlijk ook wel de betrouwbaarheid

Verwijderd

tsja ik heb deze hd en kan je zeggen ben er dik tevreden mee dit is nu al me 3e maxtor HD en totaal geen klachten mee

dus zeker een aanrader IBM kan ik niet over oordelen heb daar geen ervaring mee

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
maxtor lijkt me op het moment beter dan ibm
gebruik de search
er zijn immens veel topics over geweest

Tweakers Discord

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In 'silent-mode' is de Maxtor bijna niet te horen :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ze zijn echt vergelijkbaar, er zijn zowel slechte ervaringen met Maxtor als met IBM.

Alleen die Maxtor is UDMA 133 en de IBM UDMA 100.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Tis echt een moeilijke keus dit.
IBM is stiller denk ik > heb die Maxtor nóg niet gehoord maar schijnen wel meer herrie te maken.

Maxtor is weer iets betrouwbaarder

Snelheid hetzelfde (die paar % verschil.....)

Persoonlijk zou ik voor de Maxtor gaan.
Mocht ik een nieuwe schijf kopen (binnenkort) dan wordt het de 120GXP.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ga ook voor de maxtor
Alleen die Maxtor is UDMA 133 en de IBM UDMA 100.
alleen dit maakt geen flikker uit.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

/me knuffelt maar weer eens met zijn 2 40Gb D740J Maxtors O+

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op maandag 28 januari 2002 21:44 schreef sjuk het volgende:
/me knuffelt maar weer eens met zijn 2 40Gb D740J Maxtors O+
Jij hebt waarschijnlijk therapie nodig ;)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 28 januari 2002 21:46 schreef matthijz18 het volgende:

[..]

Jij hebt waarschijnlijk therapie nodig ;)
heeeeeeeeele langdurige zwaaare therapie... :)

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 28 januari 2002 22:58 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

heeeeeeeeele langdurige zwaaare therapie... :)
Welnee, al ben je lievvv voor je hardware dan is je hardware ook lievvv voor jou O+

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 28 januari 2002 21:21 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Tis echt een moeilijke keus dit.
IBM is stiller denk ik > heb die Maxtor nóg niet gehoord maar schijnen wel meer herrie te maken.

Maxtor is weer iets betrouwbaarder

Snelheid hetzelfde (die paar % verschil.....)

Persoonlijk zou ik voor de Maxtor gaan.
Mocht ik een nieuwe schijf kopen (binnenkort) dan wordt het de 120GXP.
De Maxtor D740X is volgens mij iets stiller dan de 120GXP (die ik sinds vandaag heb :) ). Beide zijn 80GB drives, de seeks lijken bij de Maxtor toch wat gedempter. Over betrouwbaarheid kan ik nu nog niets zeggen natuurlijk, maar ik moet toegeven wel een beetje huiverig te zijn na een rotte 75GXP en 60GXP. Ik mag hopen dat IBM nu toch wel weer een betrouwbare schijf kan maken, anders is het terug naar Maxtor en nooit meer IBM .. maargoed ik wacht maar gewoon af :D .

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 20:32 schreef DeeJayV het volgende:
Kan ie wel in silent mode??

Dacht dat deze het niet kon. Op de website stond iets dat dat bevestigde...

oja heb ik een 80G en een oudere ata66 30G maar die is stiller dan de nieuwe...

Maarja de betrouwbaarheid.... ik denk dat ie wel goed is, hier was laatst een gozer die ze versleet maar ik denk dat dat een andere oorzaak had, bijv een gaar mobo ofzo...

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 18:55
Op maandag 28 januari 2002 20:32 schreef DeeJayV het volgende:
Waar of hoe zet je die modus aan ? :)

Heb zelf de 60GB D740X Liquid Bearing en samen met me Abit BF6 geeft dat een 16xxx score met SiSoft Sandra op ATA 33 :)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Appie

F1RST Racing

heb zowel IBM als Maxtor naast mekaar draaien.

Draait leuk, alleen het gezeik met het IBM schijfje heb ik ook gehad, na proggie gerbuikt te hebben geen last meer van.

Van maxtors heb ik nog niks negatiefs ervaren, maar goed die heb ik er nu bijna 3 maanden inzitten en de IBM 1-1,5 jr

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
ik heb veel gelezen dat de ibm snel is en "stiller" maar wel veel meer crasht. ik heb zelf er geen ervaring mee.

ik heb ook geen ervaring met een maxtor D740x, binnenkort wel, maar hier heb ik weinig slechte dingen overgelezen (m.b.t uitval enzo)

• OMX2000
  • Laatst online: 04:05

OMX2000

By any means necessary...

Op maandag 28 januari 2002 21:22 schreef smvs het volgende:
ik ga ook voor de maxtor
[..]

alleen dit maakt geen flikker uit.
schijnt dus wel uit te maken... In een review werd de maxtor op een UDMA 100 en 133 controller getest, en op de 133 werd een redelijke snelheidswinst geboekt... Genoeg om echt de snelste te zijn...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• smvs
  • Niet online
schijnt dus wel uit te maken... In een review werd de maxtor op een UDMA 100 en 133 controller getest, en op de 133 werd een redelijke snelheidswinst geboekt... Genoeg om echt de snelste te zijn...
dit was in de review van hardware info. daar hadden ze dus alleen de maxtor op de promise aangesloten. terwijl die promise gewoon zowieso sneller is dan de standaard intel ide controller die ze gebruikten (dit kwam weer in een andere review naar voren)
je kon niks uit de review opmaken. het had pas geklopt als ze ook de andere hdd's op de promise hadden aangesloten.

om maar weer eens de vegelijking met auto's te trekken:
het is net alsof ze een auto testen met nieuwe banden waarmee je een hogere max. snelheid kan halen. de nieuwe banden testen ze alleen samen met een nieuwe motor die ook harder kan dan de vorige modellen. als de test gedaan is zegt men: zie je wel, met de nieuwe banden ga je harder. terwijl de nieuwe banden alleen met de nieuwe motor is getest. als de nieuwe banden met de oude motor waren getest was de auto bijna net zo hard gegaan.

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
net een d740x gehaald, ik zal vanavond wel even testen ...

...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24
kheb hier ok zo'n maxtor en dat draait als een trein (daarmee bedoel ik niet het geluid :)). Wat ik wel vreemd vond dat er na een maandje opeens 30MB aan rotte clusters op zat. Niet dat dat nou zo ontzettend veel is maar, toch.
Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Zoveel maakt het niet uit denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:49 schreef Breepee het volgende:
Wat ik wel vreemd vond dat er na een maandje opeens 30MB aan rotte clusters op zat. Niet dat dat nou zo ontzettend veel is maar, toch.
is 30MB niet veel???

Verwijderd

Bij mij gaan er net ook twee Maxtors(in raid) plat. Ik heb geen idee welke nu betrouwbaar zijn en welke niet. In de race om afmetingen en snelheid, lijkt het me, dat fabrikanten niet meer toekomen aan het testen van betrouwbaarheid. Ik heb altijd hele goeie ervaringen gehad met Samsung, alleen zijn ze niet de snelste.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Die D740x is in feite gewoon een quantum disk.
Dat kan je ook wel zien aan het model.

Ik heb vroeger altijd met mac's gewerkt en die hadden standaard altijd quantum SCSI disks, nog nooit problemen mee gehad. Toen mijn Intel/AMD periode aanbrak bleef ik Quantum disks gebruiken, maar dan IDE. Van al mijn quantum disks is er tot nu toe nog geeneen gesneuveld. Zelfs mijn oudste 40Mb SCSI doet het nog perfect.

De nieuwe generatie Maxtors heerst gewoon.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik vind persoonlijk ook de Maxtor schijven het beste. De Seagate's maken nogal veel lawaai en een oudere IBM ging na 2 jaar gaar, terwijl al mijn Maxtor schijven het nog doen. Daarnaast bied Maxtor een soepelere garantie dan IBM!

|Specs|

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Ik heb een maxtor d740x 80gig en ibm 75gxp 75gb, bestanden kopieren enzo zijn ze denk ik ong. wel even snel in.
Maar als ik iets uitpak maakt die IBM toch een tering herrie!?! Ben altijd bang dat hij het spontaan begeeft :( Uitpakken vaan een svcd van 800mb doet me IBM 9 minuten over en me Maxtor 2-3 minuten!?! Is die IBM gewoon zoveel slomer of kan het aan de kabel liggen ofzo?

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Kolder

Raaarrrr

Ik heb hier 2x d740x in Raid en dat draait als een tierelier.
Nog nooit een enkel probleempje mee gehad.
Kan het dus alleen maar aanbevelen.

Whatever........

• smvs
  • Niet online
Uitpakken vaan een svcd van 800mb doet me IBM 9 minuten over en me Maxtor 2-3 minuten!?! Is die IBM gewoon zoveel slomer of kan het aan de kabel liggen ofzo?
als hij uitpakt lees en schrijf je snel na elkaar op dezelfde schijf. daar is maxtor buitengewoon goed in. ook ghost onder dos gaat met een maxtor schijf naar mijn ervaring veel sneller dan met andere merken.

Verwijderd

Kijk hier voor info over de Maxtor D740:
http://www.tweakers.net/nieuws/20360
http://www.tweakers.net/nieuws/19300
http://www.tweakers.net/nieuws/20230

Bij de Maxtor D740 is er een ball-baring en fluid-baring versie. De laatste is fijner omdat die stiller is.

Verwijderd

Zekers, maar wie verkoopt de l-serie? heb al heel wat bedrijven gemaild, maaruhj, alleen de j-serie dusj

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 28 januari 2002 23:47 schreef sjuk het volgende:

[..]

Welnee, al ben je lievvv voor je hardware dan is je hardware ook lievvv voor jou O+
OMG, alles nog goed?

Verwijderd

hey,
ik heb een maxtor 30gb van die serie en ik heb een 2e schijf bijgezet van 40gb van de 60gxp serie van ibm en ik vin ze allebei goed hoewel die ibm die hoor je echt bijna niet.
mzzl daafie

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb 3 maandjes een 740x van maxtor en bevalt me prima. Ik heb de ball earing versie (J) en ik vind hem niet echt veel lawaai maken. Een hd mag toch wel een beetje geluid maken.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
Op zondag 03 februari 2002 18:42 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

OMG, alles nog goed?
haha :D

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Is er ergens al een goede review verschenen over maxtor/ andere schijven en raid0 ? ik lees een aantal persoonlijke ervaringen maar geen goede vergelijkende test in eenzelfde systeem.

(wil zelf een maxtor 80gb kopen en in de toekomst een 2e voor raid 0)

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 03 februari 2002 20:19 schreef daafie het volgende:
hey,
ik heb een maxtor 30gb van die serie en ik heb een 2e schijf bijgezet van 40gb van de 60gxp serie van ibm en ik vin ze allebei goed hoewel die ibm die hoor je echt bijna niet.
mzzl daafie
jij hebt het over een andere serie. D740x is er niet in 30Gb en ook niet in 5.400 rpm

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
om te beginnen is de maxtor D740X een hd volledig ontworpen door Quantum (is overgenomen door Maxtor) verder kan ik alleen maar zeggen dat ie stil en snel is :) (heb hem nog niet zo lang, maar ik hoop hem nog lang te hebben)
Pagina: 1