BIOS Backuppen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik wou mijn bios gaan flashen maar kwam toch wel een aantal probleempjes tegen, zo begin ik steeds meer te twijfelen of ik de goede mobo voor me heb. Nu heb ik wat stukjes door zitten lezen en kwam tegen dat als je pc niet meer opstart dat je op Control-Home kon drukken om een andere bios te flashen.

Het volgende wat ik wou doen:
Ik wou mijn huidige bios in een file zetten die ik zou kunnen flashen, ik heb geen idee of dit mogelijk is en of dit dus kan. Ik heb hier dus helemaal niks over kunnen vinden, iemand hierover een idee of dit te doen is en zo ja hoe :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
huidige bios in een file zetten? hoeft niet, de meeste biosflashers die de mainboard fabrikanten maken hebben standaard de optie om een backup te maken van je huidige bios (waar je NIKS aan hebt mocht je toch het bios hebben verkloot.. (terugzetten kan immers niet)

anders wat: heb je problemen met je huidige pc waar je een bios update voor nodig bent? want als je geen probs hebt, blijf dan in hemelsnaam van je bios af (vooral als je twijfeld) je zal niet de eerste/laatste zijn die zijn mainboard verkloot door een verkeerde bios update...

u bent gewaarschuwd..

A wise man's life is based around fuck you

• Glock
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 20:10 schreef zwelgje2 het volgende:
huidige bios in een file zetten? hoeft niet, de meeste biosflashers die de mainboard fabrikanten maken hebben standaard de optie om een backup te maken van je huidige bios (waar je NIKS aan hebt mocht je toch het bios hebben verkloot.. (terugzetten kan immers niet)

anders wat: heb je problemen met je huidige pc waar je een bios update voor nodig bent? want als je geen probs hebt, blijf dan in hemelsnaam van je bios af (vooral als je twijfeld) je zal niet de eerste/laatste zijn die zijn mainboard verkloot door een verkeerde bios update...

u bent gewaarschuwd..
ik wil een p3 in m'n pctje gaan zetten, en hiervoor is een bios upgrade vereist :( anders zou het ook nooit in me opkomen. en de standaard optie om bios te backuppen heb ik nergens gevonden, ik zit met een ami bios

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 28 januari 2002 20:12 schreef Glock het volgende:

[..]

ik wil een p3 in m'n pctje gaan zetten, en hiervoor is een bios upgrade vereist :( anders zou het ook nooit in me opkomen. en de standaard optie om bios te backuppen heb ik nergens gevonden, ik zit met een ami bios
dan heeft ami die optie niet.. helaas voor je

wat voor mainboard heb je? (typenummer)

A wise man's life is based around fuck you

• Glock
  • Niet online
ik heb een pcchips M729 volgens mijn bios string die onderaan bij het booten verschijnt, bij wimsbios.com zeiden ze toen dat ik een pcchips M729 had.

alleen toen ik dus wou gaan flashen vond ik de bios tags te veel verschillen:

725000 vs M729_V1.2-5123