Win2k internet sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ok ik zit dus met een lastig probleem waar ik zelf niet uit kom. :(

Ik heb dus een server met win2k. Hierin zit een netwerkkaart voor m'n netwerk, en een usb-netwerk hub voor m;n kabelmodem.

Nu wil ik natuurlijk ook kunnen internetten op m'n andere pc, ook met win2k. Nu heb ik geprobeert om gewoon internet te delen dmv de functie die in win2k zelf zit maar dat lukt niet. Hierna heb ik Sygate geinstalled, maar ook dat wil niet werken.

De instellingen zijn verder goed, want deze zijn hetzelfde als toen ik nog win98 draaide op m;n server.

Ik heb wel ZoneAlarm op m'n server gehad en die gaf elke keer een melding, dat ie poort 7001 had geblockt als m;n client probeerde te internetten, maar nu ik ZoneAlarm geunistalled heb, is het probleem nog steeds niet opgelost.

Als iemand weet wat het is hoor ik het graag!

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

• Martijn18
  • Niet online
KICK!

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

• Martijn18
  • Niet online
Hallo?! :)

Verwijderd

Beste,

Je moet bij de USB Netwerkkaart(BRAK!) de functie internet delen aanzetten. Dit is een tabblad bij de propeties.

Als je dit gedaan hebt geeft uit automatisch aan de andere kaart(die op het netwerk zit) het ip 192.168.0.1. Nu moet je de DHCP server van windows 2000 server starten. Hierbij moet je een scope maken waarin je aan geeft dat hij de ip adressen 192.168.0.2 tot 192.168.0.x mag weg geven.
Ook moet je bij deze scope de Gateway en de DNS server(DNS moet geinstalleerd zijn) instellen op 192.168.0.1. Zet alle firewalls uit anders kunnen de clients geen ip krijgen. Zorg er voor dat de scope wordt geactiveerd.(Zet de clients dan wel op automatisch ip adres verkrijgen).

Nu zal het moeten werken tenminste bij mij thuis wel. >:)

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

probeer http://www.winroute.com eens. dat is een zeer relaxed programma om internet te delen en tevens een dhcp server neer te zetten zodat al je clients hetzelfde ingesteld zijn.

suc6

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• Martijn18
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 23:24 schreef dathome het volgende:
Beste,

Je moet bij de USB Netwerkkaart(BRAK!) de functie internet delen aanzetten. Dit is een tabblad bij de propeties.

Als je dit gedaan hebt geeft uit automatisch aan de andere kaart(die op het netwerk zit) het ip 192.168.0.1. Nu moet je de DHCP server van windows 2000 server starten. Hierbij moet je een scope maken waarin je aan geeft dat hij de ip adressen 192.168.0.2 tot 192.168.0.x mag weg geven.
Ook moet je bij deze scope de Gateway en de DNS server(DNS moet geinstalleerd zijn) instellen op 192.168.0.1. Zet alle firewalls uit anders kunnen de clients geen ip krijgen. Zorg er voor dat de scope wordt geactiveerd.(Zet de clients dan wel op automatisch ip adres verkrijgen).

Nu zal het moeten werken tenminste bij mij thuis wel. >:)
Internet delen stond al aan. Maar hoe start ik een DHCP server dan, ik gebruik hier win2k prof. En een scope aanmaken heb ik ook nooit van gehoord :?

En btw.. die usb netwerkhub zat bij m'n kabelmodem, doe je nix aan... maarja daarom is het ook van k@belfoon

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
EN KICK NIET OM DE 20 MINUTEN! |:(

• Martijn18
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 23:41 schreef Sn3akz het volgende:
EN KICK NIET OM DE 20 MINUTEN! |:(
Als je nix hebt toe te voegen, zeg dan ook nix.
Als ik geen antwoord krijg kick ik me topic, SO SHUT UP!

Verwijderd

win2k is gemaakt om te sharen, dus kijk maar eens hoe je dat zonder andere rommel moet instellen.

Kun je pingen?
kun je netbios benaderen?
kun je de $share benaderen?
Kun je je locaal de admin$ openen
Is de ipc$ benaderbaar...

• Sn3akz
Op maandag 28 januari 2002 23:48 schreef Martijn18 het volgende:
Als je nix hebt toe te voegen, zeg dan ook nix.
:X :Z

En het zou helpen als je iets meer info gaf

• Martijn18
  • Niet online
Nog meer info.. nou ik geloof dat ik alle info wel gegeven heb. Ik kan namelijk alles, pingen, sharen van schijven en al wat niet meer. Het enige wat dus niet lukt is dat delen van internet. :(

Verwijderd

Hoe zijn je instellingen op de client? er nl. wel een verschil tussen bvb sygate en de win2k internet sharing, bij het ene prog moet je als proxy, de gateway instellen (192.168.0.1 ofzo...) maar bij win2k internet sharing moet je gewoon dezelfde instellingen gebruiken die je van je provider gekregen hebt (meesta proxy.provider.blabla). Misschien iets wat je over't hoofd hebt gezien?... :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze al gelezen ?
<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Enne Martijn18
Geweldige instelling |:(
Als ik vnd dat jij teveel kickt, krijg je een slotje.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Martijn18
  • Niet online
[b]Op dinsdag 29 januari 2002 10:10 schreef Koffie
Geweldige instelling |:(
Als ik vnd dat jij teveel kickt, krijg je een slotje.
Joh.. lekker boeiend, als mensen alleen maar topic afgaan om dit soort reacties te geven, kunnen ze toch beter nix zeggen, daar heb ik echt geen boodschap aan. :r

Ik heb een probleem en dat wil ik oplossen. Ik stel pas een vraag nadat ik de search heb gebruikt. Daar kwam dus niets zinnigs uit. Als ik dan geen antwoord krijg kick ik m'n topic 1 keer omhoog, krijg je gelijk zo'n antwoord.

Dus lekker belangrijk allemaal, en ik heb nog steeds geen oplossing. Het ligt niet aan me instellingen, die zijn goed. Dat weet ik 99% zeker, ik weet namelijk wat ik doe en klick niet zomaar wat aan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Joh.. lekker boeiend, als mensen alleen maar topic afgaan om dit soort reacties te geven, kunnen ze toch beter nix zeggen, daar heb ik echt geen boodschap aan. :r
Of gewone users dat doen weet ik nit, echter als moderator is het mijn taak om topics op dit soort oneffenheden te controleren.

Dat jij daargeen boodschap aan hebt, is nietmijn probleem, maar jou probleem.
Bij deze verzoek ik je dan vriendelijk doch dringend je instelling positief te wijzigen.
We zijn hier om *jou* te helpen, als je verolgens dit soort reacties post ben ik bang dat er weinig mensen zijn die nog zin hebben om jou te helpen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Martijn18
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 11:17 schreef Koffie het volgende:

[..]
bla bla

We zijn hier om *jou* te helpen, als je verolgens dit soort reacties post ben ik bang dat er weinig mensen zijn die nog zin hebben om jou te helpen.
Jaja het is wel goed, nu weet ik het wel. :)
Maar ondertussen nog steeds geen antwoord, dus ik wacht wel af of er nog mensen zijn met een zinvolle reactie

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
Hoi,

W2K is niet bepaald geschikt om internet te delen. Meestal lukt dat alleen maar met een dial-up internetverbinding.
Bovendien biedt W2K helemaal geen extra's. Dus:

Het is al eerder genoemd maar daar werd weinig aand8 aan besteed, download gewoon WinRoute (www.winroute.com).
Ik heb dit programma (met serialcrack) ook op mijn server draaien waar W2K op is geïnstalleerd. En, het werkt echt perfect. Check gewoon de eerste paar pagina's van het bijbehorende manual (downen!) of check de Help. Daar staat precies in uitgelegd hoe je alles moet instellen.
Ook heel relax: hang willekeurig nog een PC aan je HUB en zet IE op "Automatically detect settings" en alles gaat van eiges.
So, don't have a }:O man!
*D

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

OK, misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd, maar je hebt het over een USB-netwerk-HUB voor je kabelmodem??
Daar zitten dus meerdere aansluitingen op dan alleen USB stekker en 1 UTP stekker voor je kabelmodem??
Als je dan de netwerkkabel van die andere PC in die HUB prikt?? Het heet dan volgens mij ook geen HUB maar een ROUTER.

:? Toch :?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op dinsdag 29 januari 2002 12:00 schreef FlowDesign het volgende:
Hoi,

W2K is niet bepaald geschikt om internet te delen.

Het is al eerder genoemd maar daar werd weinig aand8 aan besteed, download gewoon <a href="http://www.winroute.com" target="blank">WinRoute Pro</a>.
Ik heb dit programma (met een <a href="http://www.xxxxx.am" target="blank">serialcrack</a>) ook op mijn server draaien waar W2K op is geïnstalleerd.
Ik heb met W2K geen problemen, als je dat standaard sharing gebruikt werkt het. Dus dat W2K niet geschikt is ben ik het niet helemaal mee eens. Ik gebruik echter Winroute om te sharen en ook dat werkt vlekkelos.

En met een link naar een serialcrack moet je uitkijken, daar kun je wel eens een waarschuwing voor gaan krijgen.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Hier stond iets dubbel, verkeerde knop gedrukt, had wijzigen moeten zijn...

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik heb ook hevig zitten klooien in Win2K, maar dan met WinRoute 4.1 Pro. In Win98 draaide het prima, in WinNT4 en Win2000 draaide het voor geen meter. Net alsof NT goed kan routen. WRP gaf regelmatig WRSendPacket failures. Misschien komt het doordat ik PPTP gebruik (HCCnet ADSL)? Inmiddels deelt mijn getweakte modem de verbinding (NAT), maar ik ga nog een keer testen hoe het werkt als ik zorg dat mijn modem alleen de aanmelding voor z'n rekening neemt. Mijn PC krijgt dan gewoon een rechtstreekse verbinding, maar heeft geen VPN-ondersteuning nodig. (8>

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Internetsharing op W2K-server....proxy+ met Sygate Tiny Firewall samen werkt perfect. Heb je nog een mailservertje ook!! PS Als je internet sharing aanzet onder W2k kan je de active directory niet draaien (iets met DNS enzo.....)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
===========================================================
OK, DUS EVEN SAMENVATTEND UIT AL HET BOVENSTAANDE:
(verdere reacties zijn denk ik niet meer nodig, of wel soms?)
===========================================================

- W2K KAN internet delen, maar het is onhandig en het heeft weinig of niets extra's te bieden.
- Dus we moeten een progje downen, de beste 2 hiervoor zijn:

-> Sygate Homeserver Tiny ... of hoe t ook mag heten.
-> Winroute (Home of Pro, whatever)

Ikzelf heb chello met een W2K/Winroute-server en een vriend van mij heeft chello met een W98SE/Sygate-server en beide werken perfect.
Alleen qua ingebouwde firewall gaat mijn voorkeur uit naar Winroute vanwege het gebruiksgemak.

That's all folks! *D
En laat Martijn het nu maar zelf uitzoeken... :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Sn3akz
Op dinsdag 29 januari 2002 11:13 schreef Martijn18 het volgende:

Doe nou eerst maar eens een beetje research voordat je zulke dingen schrijft.. ik geef je alleen maar advies om het niet te doen.. of je het doet ja of nee is uiteraard aan jou.. En wat info betreft:
IP, Gateway, DNS instellingen, etc

:(

[edit] Post ff je IP instellingen.. Kan wel zijn dat file sharing ensow werkt, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook meteen goed staat voor ICS.. Je zal waarschijnlijk de DNS + Gateway van je client vaud hebben staan :7
Pagina: 1