• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Hoe zit dat nu precies bij een nieuwe telefoon. Moet je je batterij persé veel langer opladen dan normaal? Of maakt dat zogenaamde voldruppelen geen zak uit?

Ik heb nl. een nieuwe telefoon met LI-ON batterij, en die heb ik gewoon de normale tijd in de lader gehad, daarna iemand gebelt en die zei dat ie er beter langer in kon. Moet die nu nog weer in de lader (is klein iets leeg nu dus)?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ze zeggen altijd dat je de eerste keer 24 uur moet laden met telefoon, scheerapparaten en elec. tandenborstels. Maar of het waar is ? Denk zelf dat het niet uitmaakt, maar dat bazeer ik nergens op....

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

In vrijwel alle nieuwe gsm's zit een Li-on accu.
In tegenstelling tot de Ni-cad accu's (die in oudere toestellen werden gebruikt) is het niet nodig hem in het begin helemaal vol te laten lopen. Het is wel aan te raden hem altijd volledig te laden en te ontladen.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk ook even op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/393660

precies hetzelfde...

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Op maandag 28 januari 2002 20:41 schreef Raf het volgende:
In vrijwel alle nieuwe gsm's zit een Li-on accu.
In tegenstelling tot de Ni-cad accu's (die in oudere toestellen werden gebruikt) is het niet nodig hem in het begin helemaal vol te laten lopen. Het is wel aan te raden hem altijd volledig te laden en te ontladen.
Ik weet niet wat jij van batterijen weet, maar een li-ion batterij hoeft niet geheel ontladen te worden. Een li-ion batterij heeft namelijk geen last van geheugen-effect. In tegenstelling tot Ni-MH, en niet Ni-cad wat gewone batterijen zijn.

En je moet een li-ion batterij gedurende een langere tijd laden. Dit aangezien de batterij de eerste keer dat hij opgeladen wordt zijn eigen capaciteit moet vrijmaken. Hoe langer hij de eerste keer word geladen hoe meer ruimte hij voor energie vrij kan maken.

Bennie gek, ben een koe!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Eigenlijk moest ik 'm dus de hele nacht aan de lader zetten, maar dat is niet gebeurt. Moet ik hem nu gewoon superleeg maken of nu de hele nacht weer in de lader gooien? (ik heb er 10 min mee gebelt ofzo)!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:35 schreef zandpaddo het volgende:
Eigenlijk moest ik 'm dus de hele nacht aan de lader zetten, maar dat is niet gebeurt. Moet ik hem nu gewoon superleeg maken of nu de hele nacht weer in de lader gooien? (ik heb er 10 min mee gebelt ofzo)!
Ik zou hem eerst helemaal leegtrekken, dan nog een keer helemaal opladen en nog een keer helemaal leeg laten lopen. Ik laat mijn batterijen sowieso altijd leeglopen, maar met een telefoon gaat dat wat moeilijker. In principe zal 1 keer leeg laten lopen ook wel goed zijn. Maar zou hem iig niet op gaan laden vannacht.
Pagina: 1