MSI K7T266 Pro V2.0 PS/2 Mouse problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hallo,

Ik heb zo'n MSI K7T266 PRO 2 en heb muis problemen, dat wil zeggen dat ik een schokkerig resultaat op mijn scherm krijg wanneer ik de muis beweeg.

Bij het opnieuw opstarten geeft het moederbord ook de melding

PS2 Mouse not properly connented
F1 to resume

Eveneens is één van de 4 D-leds dan ook rood.

Op dat moment is het probleem zeer duidelijk aanwezig, en precies op het moment dat de harddisk bezig is.

Mijn config is de volgende:
Athlon 1600+XP, MSI K7T266 Pro 2, 128MB TwinMOS DDR (Yep, als de muis problemen voorbij zijn prik ik er nog wat bij), IBM 30GB DTLA 307030, Matrox G200 8MB, Soundblaster Audigy Player, Creative DXR-2 en een Logitech Wheelmouse.

Laatste bios, versie 3.3. Ik heb ook de oudste geprobeerd.
In Windows XP en Windows ME geldt hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat ik eraan zou kunnen veranderen of zijn er meerdere met soortgelijke problemen?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Willems

Verwijderd

Hoi, he ik heb hetzelfde mainbord, pracht dingetje by-the-way. Als ik jou was zou ik eens alles eruit halen (geluid etc.) Zorg dat ie alleen zijn Proc Geheugen en Video heeft (en een hd natuurlijk) Probeer dan eens W2K of XP (geen ME natuurlijk) kijk dan eens hoe het werkt. Misschien ook even een andere muis proberen, en kijken of de contacten goed zijn (geen stof of iets anders in de aansluiting). Nog steeds schokkerig??? Het lijkt me niet dat het aan je videokaart ligt aangezien de bios ietsie later met een fout aankomt zetten. Je moet het dan dus iets verder zoeken. Als laatste (gewoon voor de zekerheid) zou ik even kijken of je van iemand anders wat werkgeheugen kan lenen om te testen. Je weet het nooit met dat EMS. Als het dan nog niet werkt. Zou ik even een netjes briefie tikken, met wat je allemaal gedaan hebt (o.a. de stappen hierboven). En dan terug gaan naar de leverancier met je moederbordje en het aaan hun voorleggen.
Veel Succes

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
is het een draatloos muisje, dan zou ik eens de batterijen vervangen.

heb ik ook als de batt. bijna op zijn.

Verwijderd

't staat er toch? Je muis is niet goed verbonden... Andere muis? PS2 conector stuk? Als je in de gebruiksaanwijzing kijkt kun je zien wat er verkeerd is als er een rood ledje brandt....

• Willems
Ik heb als geprobeerd om inderdaad zonder alle uitbreidingskaarten te booten. Alleen de belangrijke zaken. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb ook al een nieuwe muis geprobeerd, eentje met kabel. Dat maakt niks uit, jammer genoeg.

De contacten zijn schoon, het rare is dat er soms zelfs een bericht komt te staan PS/2 mouse not properly connented (geen typo) wanneer ik er zelfs niet eens een PS/2 muis op heb aangesloten.

Het rare is dat wanneer de melding niet op het scherm komt, het wel werkt en geen problemen oplevert, alleen na een reboot dan begint de ellende.

Bedankt voor de suggesties ben benieuwd of ik nog andere mogelijkheden heb.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Zelfde bord, met een ps2 trackball van logitech + verlengkabel. Dat werkte dus helemaal niet, als ik de verlengkabel er tussenuittrok, werkte het perfect. Mijn conclusie is dus ook dat die ps2 poort een beetje zwakjes is. Dus probeer of een andere muis of een kortere kabel :)

Verwijderd

Yep je bent niet de enige die er last van heeft, ik hoor van meer personen dat ze er problemen mee hebben :)

Verwijderd

Uit je laatste post begrijp ik dat je een draadloze muis hebt? (Had je misschien beter gelijk erbij kunnen zetten)
Zoja, dan heb je waarschijnlijk al geprobeerd de ontvanger op een andere plaats te zetten, weg van "stoorzenders"?
Zonee, dan ligt het aan je PS/2 poort zelf, als je een andere muis hebt geprobeerd tenminste.

Verwijderd

was het een dure muis? anders een microsoft explorer kopen *D

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07
Heb je toevallig je muis er in en er uit gehaald terwijl de pc aanstond?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Tja als het zo'n vaag probleem is (ene keer wel andere keer niet) dan zit er niks op dan ermee terug te gaan naar de leverancier. Kapotte ps2 poort, er van uitgaande dat hij het dus met een gewoon standaard muisie van een 10tje niet doet (als het optisch wordt of iets dergelijks zo het tekort aan stroom kunnen zijn natuurlijk). TOCH WEL JE mobo met respect behandeld he ??? Geen EMS grappen hoop ik want dan zou dat weleens de oorzaak kunnen zijn. SUCCES

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 08:10
hey man!.. als 1 van die lichtjes rood is dan moet jij als de bliksem kijken WAT er niet werkt.

En misschien wel je moederbord retour doen naar je leverancier.

Misschien krijg je wel een andere in je handjes gedrukt.. probleem opgelost :)

• Willems
Nou allemaal bedankt voor alle oplossingen,ik denk dat het uiteindelijk iets heel idioots is, ik heb de jumper JKBV1 omgezet. Sindsdien heb ik geen problemen meer, dat wil zeggen vanmiddag. Als het terugkomt dan post ik weer...

Ik denk dat ik eens naar een andere powersupply kan gaan kijken. Aangezien er ook nog verteld wordt op dit forum dat de spanning inderdaad al zwak is van deze poort, dan denk ik dat een merkloze 300W ATX Switching Power Supply inderdaad niet het beste is voor m'n systeempje.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderd

Willems schreef op 28 januari 2002 @ 19:09:
Hallo,

Ik heb zo'n MSI K7T266 PRO 2 en heb muis problemen, dat wil zeggen dat ik een schokkerig resultaat op mijn scherm krijg wanneer ik de muis beweeg.

Bij het opnieuw opstarten geeft het moederbord ook de melding

PS2 Mouse not properly connented
F1 to resume

Eveneens is één van de 4 D-leds dan ook rood.

Op dat moment is het probleem zeer duidelijk aanwezig, en precies op het moment dat de harddisk bezig is.

Mijn config is de volgende:
Athlon 1600+XP, MSI K7T266 Pro 2, 128MB TwinMOS DDR (Yep, als de muis problemen voorbij zijn prik ik er nog wat bij), IBM 30GB DTLA 307030, Matrox G200 8MB, Soundblaster Audigy Player, Creative DXR-2 en een Logitech Wheelmouse.

Laatste bios, versie 3.3. Ik heb ook de oudste geprobeerd.
In Windows XP en Windows ME geldt hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat ik eraan zou kunnen veranderen of zijn er meerdere met soortgelijke problemen?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Willems
Ik krijg dezelfde melding alleen in plaats van de muis mijn ps2 keyboard. Deze melding krijg ik telkens wanneer ik de pc aan doe. Als ik de computer gereset heb zodra de melding komt, doet ie het weer normaal. Overigens zijn branden gewoon alle 4 lampjes zoals het moet.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit probleem opgelost kan worden _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:32:
[...]

Ik krijg dezelfde melding alleen in plaats van de muis mijn ps2 keyboard. Deze melding krijg ik telkens wanneer ik de pc aan doe. Als ik de computer gereset heb zodra de melding komt, doet ie het weer normaal. Overigens zijn branden gewoon alle 4 lampjes zoals het moet.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit probleem opgelost kan worden _/-\o_
Ik heb dit gehad met een MSI-KT4V mobo ik moest 20 seconden wachten voor het
keyboard werkte......
Dit ligt aan de automatische zekering van het mobo, niets aan te doen dus, of er een andere op solderen als je erg handig bent.
Pagina: 1