Toon posts:

386 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey , ik heb hier nog n 386 en n 486 staan
daar kan ik mee testen :)
nu , is het mogelijk om deze 2 beestjes to overclocken , hoe gaat dat , en tot hoeveel zou ik kunnen gaan ?

Intel 386 DX 40 Mhz
platliggende case

Intel 486 100 Mhz
High Tower

qua mainboards weet ik t niemeer , dan moet ik ze gans demonteren voordat ik t kan zien :D

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

kun je in de bios niet de bussnelheid opvoeren?

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik denk dat je dan moet gaan kloten met jumpers op je moederbord bij die oude dingen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

St@m

@ Your Service

ik denk niet dat je ver gaat komen, misschien die 486 naar 120 :? maar die 386 echt niet hoor denk ik :D correct me if I'm wrong

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op maandag 28 januari 2002 19:09 schreef PhoenX het volgende:
Natuurlijk niet.... boekje van mobo erbij pakken en jumpertjes instellen voor een snellere cpu... kijken of ie het nog doet....

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 22:12
Volgens mij ondersteunen die biossen vaak niet die opties. Volgens mij worden die pc vaak overgeclocked door te solderen

Of je moet het geluk hebben dat dat moederbord meer proc's ondersteund

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

St@m

@ Your Service

Op maandag 28 januari 2002 19:09 schreef PhoenX het volgende:
De bussnelheid verhogen in de bios? neh..die optie zit er niet in hoor naar mijn idee en anders mag iemand mij die optie s ff aanwijzen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 21:27
Hmm, overclocken gaat beroerd met zulk spul. Er is geen info meer over te vinden. Waar je wel leuk mee kan "leren" overclocken zijn Socket 7 bordjes. :) Voor €25 heb je meestal wel wat leuks om mee te klooien. :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Was het niet zo dat de echte die hard overclockers vroeger(=10 jaar terug ofzo) de clockgenerator van het moederbord vervingen door 1tje die sneller liep?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Probeer er eens een 16MHz kristalletje op te solderen, lijkt me een goed idee voor die 386!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
bij een 386 zul je de kristaloscilator moeten vervangen, maar ik vrees dat de rest van de hardware niet tolerant genoeg is. Dat wordt solderen dus, met weinig kans op succes. Bij de 486 staat misschien een busspeed frequency lijstje ergens op het moederbord. Zijn meestal iets van 3 jumpertjes van de vijfentachtig jumpertjes ofzo op een 486 moederbord

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
Volgens mij moet je bij 386 bordjes het klokkristal gaan vervangen door een sneller exemplaar...

maar pas op, dan overklok je ook je ISA bus :P

edit:
shit, weer eens veel te laat

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
lol , WTF , heb altijd gedacht dat die 386 n Intel was , we hebben net ontdekt dat t n AMD was , LOL , toen we het stof wegveegden :D

Verwijderd

He, in welk tijdperk leven wij nou zeg.
Een 386 overclocken, zucht......
Flikker die 386 toch gewoon de deur uit en koop een Athlon XP 2000+ pc-tje. :)
Geen flame ovzow, ik wilde gewoon even melden wat ik er van vind.........

Verwijderd

Intel heeft geen 40 mhz 386's gemaakt, alleen 33.
(Orc had een MSC AMD 386/40, 100mb nec HD, en 4mb RAM: de ideale DOOM machine!)

Verwijderd

Ja in the old days kon je best behoorlijk overclocken hoor.

Mijn XT'tje was 4.77 MHz, en die liep hartstikke netjes op 9,54 MHz hoor. 100% winst, dat zie je nu echt niet meer. En dat ding had niet eens koeling nodig, zelfs geen heatsink...

Verwijderd

Topicstarter
erm , denk je nou echt dat die 386 mn main PC is ? lmao
ik zit toch wel op n bescheiden T-Bird 750 met 1 GIG RAM hoor :p
maar voordat ik daaraan begin te klooien wil ik toch wel wat oefenen met ouwe rommel :)
heb ooit n foto gezien van n 386 die 1 minuut op 500 Mhz draaide , was wel n 386 in vele stukjes :D

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Op maandag 28 januari 2002 19:39 schreef orc het volgende:
Intel heeft geen 40 mhz 386's gemaakt, alleen 33.
Ik heb toch echt een 386DX40 gehad hoor.... :D

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• marteltor
  • Laatst online: 00:49
Op maandag 28 januari 2002 19:42 schreef whitefire het volgende:
erm , denk je nou echt dat die 386 mn main PC is ? lmao
ik zit toch wel op n bescheiden T-Bird 750 met 1 GIG RAM hoor :p
maar voordat ik daaraan begin te klooien wil ik toch wel wat oefenen met ouwe rommel :)
heb ooit n foto gezien van n 386 die 1 minuut op 500 Mhz draaide , was wel n 386 in vele stukjes :D
haha, op 500 mhz, dat haalt ie nog geen 1 seconde! :z

Verwijderd

Topicstarter
1 seconde of 1 minuut :D what's the difference , in ieder geval was hij ontploft :p

en diegene met zn 386DX40 , kijk ns op die processor (als je die nog hebt) staat in kleine lettertjes AMD op :p

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

gewoon proberen
wat maakt het uit als het verkeert gaat

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• AttiX
  • Laatst online: 13-05 21:27
Op maandag 28 januari 2002 20:14 schreef the_dgc het volgende:
gewoon proberen
wat maakt het uit als het verkeert gaat
That's the spirit! Je kan die oude zut ook wegdonderen, maar gewoon lekker klooien is veel fijner!
Pagina: 1