Toon posts:

XP + Abit Hotrod 66 IDE controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en tweakeressen,

Een paar jaar terug heb ik mij een Hotrod 66 IDE controller aangeschaft van Abit. Op wat gedoe in het begin na, heeft die het altijd voorbeeldig gedaan. Of dat nu win95, 98 of 2000 Pro was. :)

Nu met Win XP is er geen ondersteuning en Abit verdowmd het (blijbaar) om een driver voor XP te maken. :')

Heeft iemand van jullie een oplossing (behalve een nieuwe controller kopen natuurlijk ;))

Verwijderd

gewoon de 2000 driver gebruiken !!!!!!!!!!
gr (8>

http://www.highpoint-tech.com

en pak de 2000 drivers van de hpt366 !!!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
de search gebruiken...
zijn al zat topics over geweest waarin ik zelf aangaf dat ik beta XP drovers heb van deze controller.

Verwijderd

Gewoon win 2000 drivers gebruiken (zoals boven), maar wil je winxp installeren op een harddisk die aan de hotrod hangt dan wil het dus niet. Ja kan wel bij de installatie F6 doen en de driverdisk erin, maar hier werkte dat dus niet. Ik heb uiteindelijk de ide kabel van de 1e ide controller op het board losgetrokken en daar de harddisk aan gehangen waar xp (bootable) op moest komen. Vervolgens xp geinstalleerd, na installatie de drivers voor de hotrod geinstalleerd (nieuwste win2k drivers) en vervolgens de hele boel weer terug gehangen en het bios weer ingesteld zoals normaal (scsi voor ide). Werkt hier al maanden perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Hee tof! Bedankt voor jullie reacties

Ik zal die win2k drivers een proberen... wie weet :-)

Ik zal ook eens rondsnuffelen of XP die stiekum toch niet ff herkend. (tot nu toe nog niet dus.. unknown device bladibla, je kent het wel)

(En inderdaad, ik was niet de XP aan het installen op de HD die op de controller zit.)