Ik heb een klein probleempje met een MySQL query. Ik heb de volgende tabel structuur
users
ID|vnaam|merk|type
merken
ID|Merknaam
typen
ID|Typenaam
Ik heb nu de volgende query gebakken
De bedoeling is dus dat hij een lijstje van de laatste 10 users weergeeft met daarachter de Merk en Typenaam uit de andere gekoppelde tabellen.
Het probleem is dat hij niet de user array afloopt, maar ook de merken en typen array. Dus als er maar 1 record staat in de user tabel en ik run dit script, krijg je een ellenlange lijst. De hele tijd dezelfde username met daarachter verschillende Merk en typenamen
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is
users
ID|vnaam|merk|type
merken
ID|Merknaam
typen
ID|Typenaam
Ik heb nu de volgende query gebakken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $get_latest = mysql_query("select a.*, b.Merknaam, c.Typenaam from users a, merken b, typen c where a.merk = b.ID and b.ID = c.Merk_ID order by a.ID desc limit 10",$db); while ($l = mysql_fetch_array($get_latest)) { $date = date("d/m",$l[reg]); echo "$date - <a href=scoot.php?ID=$l[ID]>$l[Merknaam] $l[Typenaam] ($l[vnaam])</a><br>"; } ?> |
De bedoeling is dus dat hij een lijstje van de laatste 10 users weergeeft met daarachter de Merk en Typenaam uit de andere gekoppelde tabellen.
Het probleem is dat hij niet de user array afloopt, maar ook de merken en typen array. Dus als er maar 1 record staat in de user tabel en ik run dit script, krijg je een ellenlange lijst. De hele tijd dezelfde username met daarachter verschillende Merk en typenamen
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is