Nieuw ECS K7S5A bios

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Okeej ECS heeft alweer een nieuw bios gereleased, maar helaas nog steeds geen FSB tweaking :'(

hier de link naar een topic op ocworkbenchmark waar ook meteen een directe link staat:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=001656

edit:

de link werkt gewoon hoor

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

dooje link

Verwijderd

Tof trouwens, ik wist niet dat je ook al kon booten vanaf je thumbdrive.. Best wel leuke gadgets trouwens.
Verder wordt ie hier stabieler door? Die van mij is nog nooit vastgelopen (TB1400+512Mb+GF2MX). Maar er zijn vast wel combo's waar dit wel het geval is..

Erg goed moederbordje vinnik het nog steeds. En lekker vaak bios updates..

Trouwens link werkt bij mij wel...

Verwijderd

hmz, vaag

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

Verwijderd

. Support C-Media 9738 Codec

is dat de nieuwe codec ofzo??

Verwijderd

link doet et bij mij niet .... snif
iemand een mirrortje of wat dan ook?

• McFlipp
Okeej hier is een mirrortje voor je :)
ECSbios versie 020112

Verwijderd

dankuk vriendelijk :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Werkt het progie chfsb waarmee je je bios voor de gek kan houden en de bus kan opklokken ook met dit bios :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 28 januari 2002 19:47 schreef jhead22 het volgende:
Werkt het progie chfsb waarmee je je bios voor de gek kan houden en de bus kan opklokken ook met dit bios :?
Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Mocht het fout gaan, dan reset je je cmos gewoon. :)

Whatever.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Mensen, kan iemand mij duidelijk vertellen wat de veranderingen zijn in deze bios? Anders zie ik het nut er niet van in om te gaan flashen!

|Specs|

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat Support Thumb Drive Boot
betekent ik hoor namelijk voor het eerst der over.

Verwijderd

Eeehh.. Dat je van een thumb drive kan booten misschien? :? Ik doe ook maar even een wilde gok *D

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 21:51 schreef us1111 het volgende:
Eeehh.. Dat je van een thumb drive kan booten misschien? :? Ik doe ook maar even een wilde gok *D
Ja psies, een Thumbdrive is zo'n 32/64/128 mb stick die je in je USB poort ragt.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:04 schreef us1111 het volgende:
Verder wordt ie hier stabieler door? Die van mij is nog nooit vastgelopen (TB1400+512Mb+GF2MX). Maar er zijn vast wel combo's waar dit wel het geval is..
... bij een vriend van mij loopt ie bijna iedere dag wel een keer vast. hij gaat hem binnenkort vervangen, hij heeft er genoeg van....

Verwijderd

bij een vriend van mij loopt ie bijna iedere dag wel een keer vast. hij gaat hem binnenkort vervangen, hij heeft er genoeg van....
Misschien helpt deze bios upgrade?? Er schijnen timing problemen te worden opgelost. Heeft die vriend het ding ook overclocked?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 22:18 schreef us1111 het volgende:

[..]

Misschien helpt deze bios upgrade?? Er schijnen timing problemen te worden opgelost. Heeft die vriend het ding ook overclocked?
... nee, helemaal niet. hij bevriest heel vaak, en zo af entoe krijgt ie een BSOD. ligt niet aan geheugen, hdd, etc. binnenkort een ander mobo dan hoopt ie er vanaf te zijn....

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb zonet dit nieuwe bios geflashed (ik heb de K7S5A met LAN). Geen problemen hier. Er zijn een paar opties in het bios bijgekomen m.b.t. geheugen instellingen.
Het is me nu gelukt met CPUFSB mijn duron 750 MHz over te clocken tot 824.90 (FSB 110 MHZ). Met het vorige bios kon ik de FSB maximaal op 107 MHz zetten. Scheelt dus weer.
Alleen kan ik met de FSB op 110 MHz 3DMARK 2001 niet runnen, dan knalt ie eruit. Ook Sisoft Sandra kan dan geen info over het moederbord uitlezen.

3DMARK 2001 score blijft bij mij ongeveer hetzelfde (18 punten lager) op 750 MHz.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10
Wie kan hier meer duidelijkheid over geven? Heb dit van het forum van ocworkbench:

Well, looks like they did it again...
The BIOS rom files in the zip file (off this website) are mis-labled.

Correct associations:
020112L.rom <---- for NON-LAN boards
020112NL.rom <---- for LAN boards

I found this out the hard way.
Should I just expect this mistake from now on?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01
owh yeah, kheb het nieuwe bios drop geflasht en geprobeert mn 2e 256mb infineon drin te stoppen en windows xp start gwoon op en loopt!!! :) :) :)
maandagavond drin gezet en is nog niet vast gelopen, danku ECS voor dit nieuwe bios!!! dus mensen met geheugen problemen kunnen ff dit nieuwe bios uitproberen

Verwijderd

Welke is nu voor lan?
s5a020112.exe bevat 020112.rom
s5a020112lan.exe bevat 020112L.rom

Wil er graag op de gemakkelijke manier achter komen :?

• McFlipp
Op dinsdag 29 januari 2002 14:48 schreef Marnvin het volgende:
Welke is nu voor lan?
s5a020112.exe bevat 020112.rom
s5a020112lan.exe bevat 020112L.rom

Wil er graag op de gemakkelijke manier achter komen :?
die laatste is voor Lan, staat niet voor nixlan bij
:) en weet iemand al of dat chfsb ofzo iets met dit bios werkt???? Want dat zou erg leuk zijn :) en waar is dat btw te downloaden?

• McFlipp
Euhmm nog ff een vraagje is het nou echt omgedraaid of niet met die lan en nonlan??
En mijn vraag hierboven geld nog steeds :)

edit:

mij heeft ie gevonden :)

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=001700

gaat over chfsb, maar waar kan je dat downloaden???
met google zoeken werkte niet...

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:28

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

ik heb een probleempje met mijn pc, ik heb ook een ecs k7s5a, hij deed het voorheen naar behoren onder XP, maar toen ik gister de pc weer wou opstarten, startte die op tot je het scherm kreeg van xp dat die aan het laden was en reboote die weer, en daarna kreeg ik zwart scherm, na reboot button en power aan en uit te proberen hielp ook niet.

ik heb ook de j4 jumper geprobeerd en alle power kabels er af gehaald, maar de pc wil niet meer opstarten, beeldscherm blijft zwart bij het opstarten? Mijn bios kan ik ook niet updaten omdat ik niet eens bij de bios kan.

Weet iemand waar het probleem ligt? of is mijn moederboard kaduk?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op zondag 24 februari 2002 15:05 schreef _AzN_GhOsT het volgende:
ik heb een probleempje met mijn pc, ik heb ook een ecs k7s5a, hij deed het voorheen naar behoren onder XP, maar toen ik gister de pc weer wou opstarten, startte die op tot je het scherm kreeg van xp dat die aan het laden was en reboote die weer, en daarna kreeg ik zwart scherm, na reboot button en power aan en uit te proberen hielp ook niet.

ik heb ook de j4 jumper geprobeerd en alle power kabels er af gehaald, maar de pc wil niet meer opstarten, beeldscherm blijft zwart bij het opstarten? Mijn bios kan ik ook niet updaten omdat ik niet eens bij de bios kan.

Weet iemand waar het probleem ligt? of is mijn moederboard kaduk?
check ff of alle kabels er goed in zitten.........kdenk trouwens dat je het probleem toch in je bios moet zoeken........probeer anders nog een keer de ClearCMOS-jumper!

gebruik volgende keer niet meer het topic van iemand anders als je een probleem hebt........onhandig voor iedereen.........en jij krijgt hierdoor minder reply's :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 28 januari 2002 22:25 schreef Frenkie567 het volgende:
Ik heb zonet dit nieuwe bios geflashed (ik heb de K7S5A met LAN). Geen problemen hier. Er zijn een paar opties in het bios bijgekomen m.b.t. geheugen instellingen.
Het is me nu gelukt met CPUFSB mijn duron 750 MHz over te clocken tot 824.90 (FSB 110 MHZ). Met het vorige bios kon ik de FSB maximaal op 107 MHz zetten. Scheelt dus weer.
Alleen kan ik met de FSB op 110 MHz 3DMARK 2001 niet runnen, dan knalt ie eruit. Ook Sisoft Sandra kan dan geen info over het moederbord uitlezen.

3DMARK 2001 score blijft bij mij ongeveer hetzelfde (18 punten lager) op 750 MHz.
Maar er zit bij dit bios dan dus WEL fsb tweaking :? Of heb je iets anders erbij draaien??

Verwijderd

Hoiz,

Kijk hier voor alle info over het FSB overklocken van de K7S5A: http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/chfsb/chfsb_faq.htm

gegroet,

DV

Verwijderd

week nie

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 15:46 schreef JdeTuitE het volgende:
week nie
Hoe bedoel je topicschoppen en posts scoren... :Z

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op maandag 28 januari 2002 19:47 schreef jhead22 het volgende:
erm, waarom gebruik je geen cheepoman bios? die kerel heeft ook chfsb geschreven, en is dus te vertrouwen... kijk maar bij het ecs forum van ocworkbench, daar staat een link naar de overclock biosen...

ik zelf gebruik nu de Chb0429f cheepoman bios, draait hartstikke stabiel, ik kan nu 150 mhz fsb stabiel draaien, met 3 uur hot cpu getest.

met de laatste officiele ecs bios en chfsb was de 147 mhz fsb de max.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1