Image files converteren naar pdf

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44465

Topicstarter
Beste mensen ik zoek wanhopig naar een manier om mijn gescanden documenten te bewerken en toch in de orginele staat te houden,of te converteren naar pdf formaat.
Ik werk met paintshop pro 7 maar ik kan daarmee mijn images niet opslaan in pdf formaat.
De OCR programma`s die ik heb lezen of openen namelijk geen
PSP files.
Ik nodig wat advies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je wordt er waarschijnlijk niet blijer van, maar in Photoshop kan het wel gewoon. Opslaan als pdf. Alleen de vraag of die je files wel kan openen, sommige OCR programma's hanteren nogal exotische formaten om bestanden op te slaan. Maar als je nou acrobat geinstalleerd hebt, dan kun je ze toch gewoon printen naar de PDF Writer.. :?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44465

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 18:05 schreef OzBoz het volgende:
Je wordt er waarschijnlijk niet blijer van, maar in Photoshop kan het wel gewoon. Opslaan als pdf. Alleen de vraag of die je files wel kan openen, sommige OCR programma's hanteren nogal exotische formaten om bestanden op te slaan. Maar als je nou acrobat geinstalleerd hebt, dan kun je ze toch gewoon printen naar de PDF Writer.. :?
Ik ga dat zeker proberen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:48

Wally-S

-Snowboarding is art-

Misschien nog een oplossing voor je:

Download HTMLDOC hier.

Je kan hiermee htmlpagina's (en ik geloof ook gewoon plaatjes, maar die kan je natuurlijk ook in een html pagina zetten) direct omzetten naar een pdf bestand.

Programma is gewoon freeware :)

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Of koop zo'n HP apparaat dat een document scant en meteen in PDF ergens naartoe emailt *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Hmm ik zit hier nu met ongeveer 200 jpg's die ik graag achter elkaar wil hebben in een PDF.. (het is een handleiding waarvan ieder blaadje los ingescanned is). Ik heb net geprobeerd om het met HTMLDOC te doen, maar als ik de jpg's selecteer en omzet naar PDF geeft het programma aan dat er 21 errors waren, en dat het niet gelukt is de pdf te maken.

Ik ben al eventjes aan het zoeken met Google naar een programma, en ook op GoT heb ik al een tijdje gezocht... Daardoor vond ik overigens ook dit topic.

Ik kan ze met Photoshop omzetten, maar dan krijg ik 200 losse PDF files. Wat uiteraard niet veel beter is dan 200 losse JPG's.

Is er een mogelijkheid om de 200 jpg's als 1 PDF file te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19635

je kunt als je adobe acrobat hebt ook printen naar PDF - selecteer je al je jpgs > print > naar PDF... klaar.

edit:
ik heb t net even geprobeerd - t werkt iig voor 104 foto's :) - je moet wel even de instellingen etc. uitchecken met wat minder foto's - duurt best lang zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45826

Op maandag 11 februari 2002 12:45 schreef MaSsiE het volgende:
Hmm ik zit hier nu met ongeveer 200 jpg's die ik graag achter elkaar wil hebben in een PDF.. (het is een handleiding waarvan ieder blaadje los ingescanned is). Ik heb net geprobeerd om het met HTMLDOC te doen, maar als ik de jpg's selecteer en omzet naar PDF geeft het programma aan dat er 21 errors waren, en dat het niet gelukt is de pdf te maken.

Ik ben al eventjes aan het zoeken met Google naar een programma, en ook op GoT heb ik al een tijdje gezocht... Daardoor vond ik overigens ook dit topic.

Ik kan ze met Photoshop omzetten, maar dan krijg ik 200 losse PDF files. Wat uiteraard niet veel beter is dan 200 losse JPG's.

Is er een mogelijkheid om de 200 jpg's als 1 PDF file te krijgen ?
misschien een idee....

al die 200 .jpg in een word doc. zetten en dan converteren naar pdf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Ik heb het programma PDF-Tools gevonden...
Het is van: http://www.docu-track.com/ en werkt perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Thanks, had precies t zelfde "probleem". Ben t nu aan t testen.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1