Toon posts:

[NT] Internet blokkeren adhv. username

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een aantal gebruikers op ons netwerk meer tijd aan internet besteed dan aan hun werk is mij gevraagd of voor enkele gebruikers de internettoegang geblokkeerd kan worden.
Nou weet ik dat dat met de ISA proxy server wel gedaan kan worden, maar voor aanschaf daarvan komt toch nooit toestemming.
Een andere optie is de pc waar deze lui achter werken gewoon geen default route te geven >:) maar dat vind ik geen nette oplossing, omdat er af en toe toch ook anderen op werken.
Ik zat daar zo 'n beetje over te peinzen en bedacht zoiets als dit:
Een service, die gewoon onder 't system account draait, die iedere 5 minuten even checkt wie er is ingelogd en kijkt of deze accountnaam in bijvoorbeeld het bestand \\server\share\inetblok.txt ofzo genoemd staat.
Als dat dan zo is, dan moet 'ie de default route gewoon eruit slopen :) En omgekeerd ook natuurlijk :)

Heeft iemand een idee of dit al kant en klaar bestaat ? En dan 't liefst freeware, omdat 't uiteindelijk toch vrij eenvoudige software is.
Anders zou ik misschien zelf wel met m'n uiterst goeie (ahum) C++ kennis wat in elkaar kunnen prutsen, maar daar ben ik dus niet zo heel erg goed in :P

Als er geen kant-en-klare pakketje voor is zijn links naar bv. voorbeeld code voor het maken van 'n win nt service ook van harte welkom ;)

Verwijderd

Hoe ziet je huidige situatie er nu uit.

Gaan de gebruikers nu rechtstreeks via de router het internet op ?

Meer info plz..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, sinds iemand de dhcp server verbouwd heeft worden ze door de gewone server geroute naar de isdn router :)

Verwijderd

geef ze gewoon een dataquote op de router

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 19:40 schreef olav het volgende:
geef ze gewoon een dataquote op de router
tis niet echt 'n router waar je meer op kan instellen dan ip, tel. nummer, login en pass :) tis 'n isdn routertje van 'n vaag merk, dus daar kan ik zeker niets mee...

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Je kan met policys alles dicht spijkeren >:) als je w2k gebruikt tenminste. Maar vertel ff wat voor os en of het een dmain / workgroup is. Bij normale web proxys kan je vaak ook een username/password instellen.

Btw als je ISA wil is het altijd een id SBS aan te kaarten, extreem vaag pakket maar je hebt dan wel isa exchange en sql voor een zacht prijsje :)

9worlds.net @ hattrick.org

• Axel666
  • Laatst online: 13-10-2022
Op maandag 28 januari 2002 17:48 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Een service, die gewoon onder 't system account draait, die iedere 5 minuten even checkt wie er is ingelogd en kijkt of deze accountnaam in bijvoorbeeld het bestand \\server\share\inetblok.txt ofzo genoemd staat.
Als dat dan zo is, dan moet 'ie de default route gewoon eruit slopen :) En omgekeerd ook natuurlijk :)
Doe dit in het login script, gebruikers die erop mogen route erin zetten, gebruikers die dit niet mogen route eruit slopen.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Topicstarter
Tis een NT4 netwerkje. paketten als SBS aanschaffen is geen optie vrees ik, omdat 't maar om 'n paar gebruikers gaat.
En met 't login script wil 't niet echt, want die heeft geen admin rechten :'(

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 29 januari 2002 08:49 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Tis een NT4 netwerkje. paketten als SBS aanschaffen is geen optie vrees ik, omdat 't maar om 'n paar gebruikers gaat.
En met 't login script wil 't niet echt, want die heeft geen admin rechten :'(
de beste oplossing is, uiteraard, eens een gesprek met de werknemer, maar goed, waarom een echte oplossing als je een technische workaround kan bieden :Z

creeer een login script dat iets doet als:
code:
1
IF /I "%USERNAME%"=="Administrator" REGEDIT /S %~f0\proxy.reg

je exporteert dan de proxysettings van:
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

en dan specifiek de "proxyserver" key, en zet daar iets in als: "127.0.0.1:8080" en dat zou het moeten verhelpen. Je zou zelfs voor die user specifiek de settings van de proxyserver kunnen disablen geloof ik zodat hij het ook niet meer aan kan passen...
Pagina: 1