Ik heb hier een oude 'Soyo SY-5EHM' AT mobo. Het is zo'n socket 7 moederbord. Het probleem, ik krijg dat ding niet aan de praat. Ik heb er een 'IBM Cyrix 6x86MX' op gezet en die word binnen 35 seconden gloeiend heet (vinger erop, geen koeler
) als ik de voeding aanschakel. (Jumpers en Dipswitches staan op die CPU ingesteld) (De voeding zit met 2 van die ouderwetse voedingsstekkers op het moederbord bevestigt) Verder heb ik een Videokaart in een PCI gleuf gezet (Die prima werkt op andere pc's) en dat in verschillende pci gleuven geprobeerd. Verder ook een Sim module van 32MB erop geprikt dat intact is (ook die op SIM bank 2 geprobeerd ipv op 1). Ook is een toetsenbord aangesloten, en de monitor natuurlijk. Ik heb de bios al geprobeerd te resetten dmv een jumper 10 sec om te zetten. Het ligt aan het moederbord, kheb alleen geen idee of ik hem weg kan gooien of dat er nog een optie is om hem weer tot leven te wekken.
edit: Ledjes werken, althans, power led, hdd led blijft constant branden. Speaker werkt ook (Die gaatr piepen als ik de settings voor de CPU op een achterlijke manier verander. Ehh, nee, ik heb mijn CPU niet opgeblazen ofzo. Ik heb hier een hele rits van dezelfde CPU's liggen, en geen verschil als ik er een andere opzet.
edit: Ledjes werken, althans, power led, hdd led blijft constant branden. Speaker werkt ook (Die gaatr piepen als ik de settings voor de CPU op een achterlijke manier verander. Ehh, nee, ik heb mijn CPU niet opgeblazen ofzo. Ik heb hier een hele rits van dezelfde CPU's liggen, en geen verschil als ik er een andere opzet.