Ethernet'poort' van Thinkpad T20 2647 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Beste tweakers, nou heb ik dus hier dus een thinkpad T20 staan, en achterin zit een aansluiting waar ik een UTP stekker in kan stoppen. Nou heb ik dit ding tweedehands gekocht, en er zit geen boekje bij van hoe en wat. Nu lijkt het me erg logisch dat dit een ethernetkaart is zodat ik het ding op een netwerk kan zetten.

Helaas krijg ik die poort maar niet aan de praat, heeft iemand van jullie een idee hoe dit te doen? Ik heb al verscheidene drivers van IBM gedownload en deze via flops naar de laptop getransporteerd, maar het schijnt allemaal niet te baten, want het ding werkt gewoon niet :(

Wat ook vreemd is, is dat in m'n apparaatbeheer geen conflicten aangegeven worden...

Heeft misschien 1 van jullie dezelfde laptop en kan me vertellen wat de functie precies is van die aansluiting op de achterkant als dit niet is voor een netwerk? en als het wel voor UTP is bedoelt (lijkt me logisch eigelijk) welke drivers moet ik ervoor installen dat ik het aan de praat krijg?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik heb hier een IBM Thinkpad T20, 2647. (P3-750 / 256Mb / 20Gb / 14" TFT / 4x CDRW en webcam op de deksel :) )

Dat ding zit naast je (Gele) powerplug en is idd een netwerk aansluiting.

Ik draai Win2k Pro, ff kijken hoe ie gedetecteerd wordt.

Wordt gezien als Intel(R) Pro/100+ MiniPCI

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4JSQHB.html?lang=en_US&page=brand&brand=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+T20&family=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+T20&doctype=&subtype=All&up=unknownuser1004106089
(Tering, wat een URL :))

Daar staan alle drivers.

Als je dan verder kijkt...
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/mobiles/eftpntel.exe
release 3.5 (Build 16583) - Intel(R) PRO/100 Mini PCI Software for DOS, Windows 95/98/Me/NT4/2000
Maarre, dit had je zelf ook kunnen vinden, heb ik toen ook zelf opgezocht.. en verder mikken Modjes driver requests meestal dicht :)

Verwijderd

Die aansluiting achterop is een connector die kan worden aangesloten op een interne mini-pci ethernet/modem kaart.
Er zijn echter ook modellen die alleen maar een modem hebben, en geen ethernet. Die hebben dus wél die connector achterop, maar die zit vanbinnen niet aangesloten.
Kijk even onderin de laptop waar die kaart zit. In dat vak komen 2 kabeltjes uit (modem- en ethernetaansluitingen achterop) die niet perse allebei zijn aangesloten dus.