Toon posts:

[WinXP] of toch Webvox probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zoeken op WinXP + Webvox heeft me veel stof opgeleverd, maar niet dat wat ik zoek. De topics die het antwoord namelijk lijken te beloven, eindigen onopgelost |:(

Ik heb vandaag dus van een afstandje (op het werk, via de mail, ging over zijn pc thuis. Ik heb er dus niet zelf mee kunnen klooien) iemand proberen te helpen met z'n webvox onder XP.
Ik hoop dan ook dat ik voldoende details weet.

Bij het installeren onder WinXP, krijgt hij de melding: "fout in sysdm.cpl verwijzing", "installdevice_run dll" ontbreekt.
Deze melding komt direct, als hij het via setup probeert (bijgeleverd installatieproggie, vermoed ik?), ook onder de diverse comptabiliteitsmodi.

Bij gebruik van Wizard nieuwe hardware, ziet WinXP de Webvox niet (maar dat is logisch, heb ik na de search begrepen :?)

Iemand een suggestie, voordat hij met de pc onder de arm richting Dixons moet? Hij heeft zelf namelijk geen WinXP versie, het is voorgeïnstalleerd (sssssh, nix zeggen, ik wéét |:()

Als een modje vindt dat dit eigenlijk in IT hoort, mijn excuses, vond het moeilijk kiezen ;)

Verwijderd

Volgens de KPN website moet het lukken door het installeren van de 2000 drivers. Kijk anders eens op de KPN website.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien hij al contact had gehad met de helpdesk van KPN, ga ik er eigenlijk van uit dat hij die al wel gebruikt.
Maar dat heb ik nog niet bij hem gecheckt, dus wordt vervolgd.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Stappen op KPN-site zijn idd al genomen;
Beide USB-poorten zijn geprobeerd, zo ook seriële poort;
Drivers van Win2000 gebruiken heeft niet zo veel nut, omdat WinXP de Webvox gewoon niet ziet, dus de wizard nieuwe hardware is niet bruikbaar.

Wat kan er nog meer uitgeprobeerd worden :?
(behalve naar een ander OS, dat zou Win98SE in dit geval worden, vindt-ie niet zo'n strak plan, terecht...)

Verwijderd

- Wizard nieuwe hardware.
- Netwerkapparaat (of overige apparaten)
- Selecteer de directory van win2000 drivers.

Klaar moet keezzie zijn (hoop ik) :7

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 20:14 schreef ScoundreL het volgende:
Klaar moet keezzie zijn (hoop ik) :7
't Is een Harry, in dit geval :+
Maar helaas, werkt niet.
Exacte melding is:

setup is afgebroken, er werd geen webvox gevonden.

Fout opgetreden in SYSDM.CPL. Deze verwijzing ontbreekt: INSTALLDEVICE_RUNDLL

Next option :?
Zelf denk ik aan een fout bij de installatie van WinXP, vanwege die melding installdevice_rundll, of is dat erg krom gedacht :?

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Ok ff snel ms zoekje gedaan:

rundll32 word hier gebruikt om in het control panel applet sysdm.cpl (system properties) de functie installdevice_rundll aan te roepen.
(hmmz drivertje installen? ;))

Kennelijk bestaat de functie installdevice_rundll niet in dat applet voor xp/w2k, ziet er dus naar uit dat het niet aan de pc ligt maar dat het install proggie dat je gebruikt voor w95 is geschreven.

voorbeeldje ga naar de command prompt en tik:

C:\>rundll32 sysdm.cpl,INSTALLDEVICE_RUNDLL

krijg je de zelfde error, durf te wedden dat w9X dat niet geeft.

Je zal toch echt de w2k drivers moeten gebruiken, zal ff gaan zoeken naar webfox.

9worlds.net @ hattrick.org

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
aha webfox is dus een usb modem, altijd leuk omte weten :D

http://www.kpn.com/common/downloads/GawWeb2k.doc

installatie procedure daar werkte niet? en windoos ziet um helemaal niet? hmmz misschien moet je eens kijken of usb wel goed werkt want je zou toch zeggen dat usb moet zien dat er iets aan hangt zoals er ook in dat doccie staat.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 22:49 schreef Axel666 het volgende:
Je zal toch echt de w2k drivers moeten gebruiken, zal ff gaan zoeken naar webfox.
Die heeft-ie gebruikt :)
Op maandag 28 januari 2002 23:13 schreef Axel666 het volgende:
hmmz misschien moet je eens kijken of usb wel goed werkt want je zou toch zeggen dat usb moet zien dat er iets aan hangt zoals er ook in dat doccie staat.
Op de serieële poort lukt het ook niet, daarom dacht ik ook dat het misschien aan de installatie van WinXP lag.

Nogmaals: ik kan zelf niet achter zijn pc klooien, het moet allemaal vanaf een afstandje... best wel iri.

Is er niet iemand die ook problemen heeft gehad met installatie van de webvox onder XP waarbij het alsnog is gelukt :? Lijkt me wel, gezien de search.
Hoe is het uiteindelijk gelukt dan :?

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb de update drivers voor win2k gebruikt. Nu kan ik eindelijk verbinding maken. Als dat eenmaal is gelukt crasht de pc op een ongeldige geheugenaanroep door de miniport drivers.
Ik kan nergens de software update voor de vox zelf vinden.

It takes 2 2 make 1

Pagina: 1