KT7A stopt er zomaar mee

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
Ik was vanmiddag wat aan het browsen op Tweakers.net en GoT (Waar anders?) en ineens:
poef.
scherm op zwart
cd-rom knopjes functioneren niet meer
HDD lampje blijft rood branden

Booten werkt niet
Resetten werkt niet

Kaal opstarten met alleen video, RAM en CPU werkt niet
CMOS reset werkt niet.

Ik heb een AMD Thunderbird 1000mhz @ 1000mhz, temp (idle) 35 graden en stressed 58 graden.

Nu zegt de ABIT support centre (telefonisch) tegen mij dat het ook aan de proc kan liggen.
Dat zit er natuurlijk dik in, maar hoe test ik dat ?
ik heb namelijk weinig zin om eerst een nieuwe proc te kopen om dus te testen of die uberhaupt kapot is.
Er is niemand die ik ken die een AMD slot A proc heeft, of de papa's willen deze niet beschikbaar stellen.

WAT MOET IK DOEN ?
Ik kan natuurlijk ook gewoon dat mobo opsturen en zeggen dat ie stuk is, maar als het de proc blijkt te zijn heb ik daar nog niets aan.

kortom: hoe kan ik testen of me proc stuk is zonder deze even om te wisselen ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Is het niet zo wanneer je je proc van het mobo afhaalt dat het mobo dan keihard via de speaker begint te piepen? Haal hem er eens af en zet je pc aan. Dat een idee? Kan iemand mij even aanvullen, kweet namelijk niet of het klopt wat ik zeg.

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op maandag 28 januari 2002 17:49 schreef EvilFox het volgende:
Is het niet zo wanneer je je proc van het mobo afhaalt dat het mobo dan keihard via de speaker begint te piepen? Haal hem er eens af en zet je pc aan. Dat een idee? Kan iemand mij even aanvullen, kweet namelijk niet of het klopt wat ik zeg.
dit zou best wel eens kunnen klopppen!

• Krush
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ie niet piept is het waarschijnlijk het moederbord. Ik heb net een nieuwe van Abit, mijn KT7 had precies hetzelfde. :( Als je het zeker wil weten kun je natuurlijk altijd ff een andere processor erop gooien.

Succes

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Op maandag 28 januari 2002 17:52 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

dit zou best wel eens kunnen klopppen!
Ja, ik had niet zo'n zin om mijn proc er ter plaatse af te gaan slopen :D, maar volgens mij werkt het wel.

Verwijderd

Als hij ook niet meer piept, dan is het mobo dood...

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
hmmmz
ik heb net de proc eruit gehaald. hij was door de heatpatch heen gefikt, zal ook vast niet goed zijn.

Ook zonder proc erin piept het mobo niet, kan ik daaruit dus concluderen dat het mobo gaar iz ???

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, bij mij was de procesor totaal weg gebrand. Hoe het kan vraag het me niet want dat weet ik niet meer.

Als dat zo is moet je een andere procesor kopen, btw- mijn mainbord was ook verbrand dus die kon ik ook weg doen. :(

• BaatZ

BaatZ

Topicstarter
ik ga NIETS kopen.
ik heb garantie dus daar draait amd OF abit OF allebei maar voor op.

(nee, garantie is nog niet verlopen...)

Verwijderd

Kan je je voeding niet testen, zal niet de eerste keer zijn dat ik meemaak dat een voeding ermee stopt (althans gedeeltelijk) maar er wel drives blijven draaien en lampjes branden maar werken ho maar (tja al die spanningen zijn er niet voor niks) Natuurlijk kan het inderdaad gewoon aan je board liggen (mijn ervaring met de Kt7a is niet geweldig, maar het is altijd aardig om te weten dat de rest in ieder geval wel goed is.

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

psu is dead jim.. :)

specs

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik zou absoluut de KT7A verdenken, heb er ook eentje gehad die van het ene op het andere moment ermee kapte. Omgeruild en geen problemen meer.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op maandag 28 januari 2002 17:53 schreef Krush het volgende:
Als ie niet piept is het waarschijnlijk het moederbord. Ik heb net een nieuwe van Abit, mijn KT7 had precies hetzelfde. :( Als je het zeker wil weten kun je natuurlijk altijd ff een andere processor erop gooien.

Succes
Ik had mijn CPU defect, en mooi dat KT7A niet piept...nieuwe CPU erop, en draaien met die hap!!

Dus het piepverhaal gaat niet helemaal op...wel als je je geheugen eraf trekt, of je videokaart eruit...dan gaat ie zeuren, maar ik ben bang dat het piepen toch via de CPU gaat bij de KT7A...
Pagina: 1