Ik was vanmiddag wat aan het browsen op Tweakers.net en GoT (Waar anders?) en ineens:
poef.
scherm op zwart
cd-rom knopjes functioneren niet meer
HDD lampje blijft rood branden
Booten werkt niet
Resetten werkt niet
Kaal opstarten met alleen video, RAM en CPU werkt niet
CMOS reset werkt niet.
Ik heb een AMD Thunderbird 1000mhz @ 1000mhz, temp (idle) 35 graden en stressed 58 graden.
Nu zegt de ABIT support centre (telefonisch) tegen mij dat het ook aan de proc kan liggen.
Dat zit er natuurlijk dik in, maar hoe test ik dat ?
ik heb namelijk weinig zin om eerst een nieuwe proc te kopen om dus te testen of die uberhaupt kapot is.
Er is niemand die ik ken die een AMD slot A proc heeft, of de papa's willen deze niet beschikbaar stellen.
WAT MOET IK DOEN ?
Ik kan natuurlijk ook gewoon dat mobo opsturen en zeggen dat ie stuk is, maar als het de proc blijkt te zijn heb ik daar nog niets aan.
kortom: hoe kan ik testen of me proc stuk is zonder deze even om te wisselen ?
poef.
scherm op zwart
cd-rom knopjes functioneren niet meer
HDD lampje blijft rood branden
Booten werkt niet
Resetten werkt niet
Kaal opstarten met alleen video, RAM en CPU werkt niet
CMOS reset werkt niet.
Ik heb een AMD Thunderbird 1000mhz @ 1000mhz, temp (idle) 35 graden en stressed 58 graden.
Nu zegt de ABIT support centre (telefonisch) tegen mij dat het ook aan de proc kan liggen.
Dat zit er natuurlijk dik in, maar hoe test ik dat ?
ik heb namelijk weinig zin om eerst een nieuwe proc te kopen om dus te testen of die uberhaupt kapot is.
Er is niemand die ik ken die een AMD slot A proc heeft, of de papa's willen deze niet beschikbaar stellen.
WAT MOET IK DOEN ?
Ik kan natuurlijk ook gewoon dat mobo opsturen en zeggen dat ie stuk is, maar als het de proc blijkt te zijn heb ik daar nog niets aan.
kortom: hoe kan ik testen of me proc stuk is zonder deze even om te wisselen ?
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.