Casema & Fixed IP

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Om de een of andere reden is de helpdesk van Casema niet in staat deze simpele vraag te beantwoorden: krijg ik bij casema een fixed IP?

Ik zit te denken om een casema verbinding te nemen als ik in Utrecht zit (ik weet het, ADSL is sneller, maar dat boeit ff niet). Omdat ik een server wil opzetten wil ik eigenlijk een fixed IP hebben. Het probleem is dat ik een paar traces heb uitgevoerd op casema gebruikers en daaruit blijkt dat ze steeds op eindigen op adressen als 8dyn12.casema.net. Het lijkt dus wel alsof er toch dynamische adressen worden toegekend.

Kan iemand me helpen met deze bijzonder simpele vraag?

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
De kabelabbonementen bij Casema hebben een dynamisch IP. In mijn ervaring wisselt het IP pas na een onderbreking in de dienst en niet zoals in de voorwaarden vermeld staat elke 48 uur.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
In welke regios kan ik eigenlijk Casema krijgen? Ik zoek namelijk een kamer in de regio Utrecht, maar ik weet niet hoe ver ik van Utrecht af kan zitten?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:51
Je hebt idd een dynamische ip bij casema. Die ip is ERRUG dynamisch bij gebrek aan een stabiele verbinding, persoonlijk bel ik iedere dag tussen 18 en 20 uur gemiddeld iedere 60 seconden in. Daarom lijkt ie me niet zo geschikt voor een serververbinding.
Met de beschikbaarheid kan ik je niet echt verder helpen maar voor zover ik weet kun je nu overal waar casema zit kabel krijgen.

Verwijderd

Bij casema heb je een dynamic ip, dus je ip verandert elke keer wanneeer je connectie verbroken is ... na 36 uur verbreekt Casema zelf de verbinding dus elke 36uur heb je een ander ip

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 28 januari 2002 17:16 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
[..]Omdat ik een server wil opzetten wil ik eigenlijk een fixed IP hebben[..]
www.dyndns.org en zo zijn er nog enkele tientallen gratis services

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 22:39 schreef pikah het volgende:
Bij casema heb je een dynamic ip, dus je ip verandert elke keer wanneeer je connectie verbroken is ... na 36 uur verbreekt Casema zelf de verbinding dus elke 36uur heb je een ander ip
Das niet waar, mijn server draait al sinds zaterdag 19 uur, dus ongeveer 53 uur :) En ik heb nog steeds dezelfde verbinding als zaterdag.

Wat voor een server wil je? Ik heb gewoon een FreeSCO router staan als server, en dat draait perfect. Maar als je een webserver wilt, gaat dat imo niet lukken :( Dan link je nl. naar je IP adres :( Anders wil ik ook wel een webserver van mn P75 maken :9~

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
casema kan in heel utrecht! en ik raad het toch heeeeeel sterk af wat heb je aan een server met maximale download snelheid 5 KB/sec?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Op maandag 28 januari 2002 21:18 schreef cryforhelp het volgende:
Je hebt idd een dynamische ip bij casema. Die ip is ERRUG dynamisch bij gebrek aan een stabiele verbinding, persoonlijk bel ik iedere dag tussen 18 en 20 uur gemiddeld iedere 60 seconden in. Daarom lijkt ie me niet zo geschikt voor een serververbinding.
Met de beschikbaarheid kan ik je niet echt verder helpen maar voor zover ik weet kun je nu overal waar casema zit kabel krijgen.
met het oude basic abbo had ik dit ook maar nu ik broadband basic heb is hij erg stabiel (ben nu 302 uur en 37 minuten online) Ik heb hem niet langer omdat ik de laatste keer mijn server moest herstarten.

Bij casema krijg je sowieso dynamische maar wordt elke keer veranderd als je gedisconnect bent.

http://internet.casema.net kan je een postcode check doen.

ehm datalimiet doen ze ook niet zo moeilijk over want heb deze maand nu bijna 4gb gedownload en heb er nog niks van gehoord (is ook fair use policy wil zeggen pas als mensen in de buurt gaan klagen krijg je een waarschuwing)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 28 januari 2002 22:55 schreef Dapie007 het volgende:
casema kan in heel utrecht! en ik raad het toch heeeeeel sterk af wat heb je aan een server met maximale download snelheid 5 KB/sec?
ehm casema aka wanadoo heeft ook premium voor 100 piek (kweet niet hoeveel euro het nu is) heb je 64kb/s down en 16 up...

wat jij denkt is wanadoo basic en das :r ;)

oh en ja je hebt een dynamisch ip

blup

Verwijderd

Ik heb wanasema basic en ik dacht toch echt een fixed ip te hebben.

Verwijderd

Ik heb hier Casema/Wanadoo Broadband Premium en de verbinding is altijd goed. Altijd downloaden rond de 50-60 kb/s.
Je kunt wel degelijk een server opzetten: de mijne heeft ondertussen al een uptime van 51 dagen (moest booten na kernel update ;( ). Alleen krijg ik gemiddeld 4x per dag een andere ip (maar daar is een scriptje voor 8-) ).

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 15:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Op maandag 28 januari 2002 23:31 schreef Karam het volgende:
Ik heb hier Casema/Wanadoo Broadband Premium en de verbinding is altijd goed. Altijd downloaden rond de 50-60 kb/s.
Je kunt wel degelijk een server opzetten: de mijne heeft ondertussen al een uptime van 51 dagen (moest booten na kernel update ;( ). Alleen krijg ik gemiddeld 4x per dag een andere ip (maar daar is een scriptje voor 8-) ).
Wat voor scriptje gebruik je hiervoor. Kun je mij die toemailen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 23:11 schreef dreamer het volgende:

ehm datalimiet doen ze ook niet zo moeilijk over want heb deze maand nu bijna 4gb gedownload en heb er nog niks van gehoord (is ook fair use policy wil zeggen pas als mensen in de buurt gaan klagen krijg je een waarschuwing)
Ik had in dec 12.66Gb en zit deze maand al op 14.72Gb en dat is alleen download.

En heb nog niets van ze gehoord!

Ook de snelheid hier is goed, ik zit altijd boven de 64kb/s down die ze beloven!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

Reptile209

- gers -

Het probleem is dat ik een paar traces heb uitgevoerd op casema gebruikers en daaruit blijkt dat ze steeds op eindigen op adressen als 8dyn12.casema.net. Het lijkt dus wel alsof er toch dynamische adressen worden toegekend.
Zelfde punt bij @Home in Enschede. Wat wel werkt is je URL gebruiken: die blijft gelijk. In mijn geval:

<computernaam>.ensch1.ov.nl.home.com
(ja, dat is inderdaad dramatisch lang, maar voor forwarding oid is het wel te doen)

@Home wisselt 'm soms onverwacht, en dan gebruik ik bovenstaande als altijd-werkend-adres. [voor zover altijd altijd is bij @Home... >:) ]

Zo scherp als een voetbal!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Je wilt Casema Basic iig echt nie, het enige goede abo van casema is premium, maar de helpdesk service is echt ultiem belabberd. Neem dan beter adsl, dan ben je gem minder per maand kwijt want als je je abo + belkosten naar helpdesk opteklt, waar je gem 30 min in de w8 staat voordat je iemand kan spreken(altid dezelfde persoon) kom je ook uit op een flink bedrag.

Verwijderd

Hmzz dan toch beter Premium van Casema/wanadoo want waarom zou je een helpdesk bellen als je van te voren al weet dat de mensen daar op de helpdesk je probleem niet kunnen op lossen, ze dreunen de handleiding voor je op en thats it.
Je bent met vragen op bv dit forum sneller af als met welke helpdesk dan ook.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=4]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
zorg gewoon dat je Dyndns oid draait :)

Als je internet deling gaat doen dmv een router --> de NETGEAR Mr314 heeft een ingebouwde Dyndns client :9

'k heb em ook, bavelt erg goed :)

Verwijderd

Casema Premium is snel > 64kb/s :9 en ik maak verbinding met een router en ik heb nog nooit een ander ip-adres gehad constant dezelfde. Dus erg dynamisch is het ook weer niet.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

inXs

known as inXs

Ja maar casema broadband basic en broadband premium is ook niet overal te krijgen.. Ik heb thuis casema basic (geen broadband) en dat is rete onstabiel, downloads nooit hoger dan 3kb/s.. Ik woon in Amersfoort en een andere casema variant is er niet.. En komt er voorlopig ook niet.

superB

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op dinsdag 29 januari 2002 21:49 schreef deadline het volgende:
Ja maar casema broadband basic en broadband premium is ook niet overal te krijgen.. Ik heb thuis casema basic (geen broadband) en dat is rete onstabiel, downloads nooit hoger dan 3kb/s.. Ik woon in Amersfoort en een andere casema variant is er niet.. En komt er voorlopig ook niet.
kun je in Amersfoort geen ADSL oid krijgen? :D

zelfs in het gat "Almelo" heb je kabel (@home), en ADSL is ook rijkelijk available (Mxstream, BBned en BabyXL)

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Omdat ik een server wil opzetten...
een server opzetten met casema..??

WAT ga je serven..??!!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op woensdag 30 januari 2002 18:28 schreef KnEuTeR het volgende:

[..]

een server opzetten met casema..??

WAT ga je serven..??!!
Zal dat erg veel uitmaken? Er zijn wel meer mensen die een server hebben draaien achter een kabelverbinding. Alleen zuigt de upload tamelijk (16kB/s bij Broadband Premium). Maar dat is het probleem van elke kabelprovider (@Home en Chello kappen ook op 16kB/ss ze dat ook halen dan ;)). Niet van Casema in het bijzonder.

Of had je hun Wannadoo Cable-abbo nog in gedachten? ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Pagina: 1