Toon posts:

HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een 4,3 en een 40 Gig Schijf en die 40 gig heb ik dus net nieuw gekocht maar als ik hem erin douw(volgens winkel goeie jumper als slave) dan start mijn computer niet op en ik ijk in de bios bij detecting maar dna blijft ie hangen. En tijdens booten gaat ie ook niet verder als het eerste scghernm dat je krijgt. En ik heb dus met de jumpers lopen kloten en toen kreeg ik opeens een 32 GIG HD die het wel deed maar dat klopte dus voor geen ene flikker.

Ik heb hem terug gebracht naar de winkel en die hebben hem gejumperd zodat ie goed stond maar werkte niet en ik heb dus weer gekloot met jumpers en toen werd het weer 32 gig.

plz hlp als je een oplossing weet

alvast bedankt

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

je loopt tegen een grens aan in je BIOS. Die ligt bij 32 GB.
Update het bios van je moederboard, en de kans is groot dat het prima werkt.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 17:15 schreef The_Ghost het volgende:
je loopt tegen een grens aan in je BIOS. Die ligt bij 32 GB.
Update het bios van je moederboard, en de kans is groot dat het prima werkt.
Uhmm die heb ik al geflashed en dat werkty dus niet :(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah jongen dit is gewoon pech hebben geef dat ding maar aan mij krijg je wel een 20 gig terug ;)

maar zoals de man boven mij al vertelt.. update je bios :)

blup

Verwijderd

Check de site van de fabrikant, die heeft als je bios geen grote schijven ondersteunt software waardoor je wel de harddisk kan gebruiken :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als beide schijven aan 1 kabel hangen moet de geene waar je van opstart op master staan en de ander op slave.
Bij apparte kabels, kunnen ze op cable select of op master
staan.
Bij 32 GB detectie, is het een kwestie van op nieuw flashen maar dan werkt niet altijd, of software van harddisk fabrikant instaleren, het zou ook kunnen dat de bios 32 GB aangeeft maar dat windows wel 40GB ziet. 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm nee we hadden al partities gemaakt enzo en er was echt niet meer als 32 gig :)

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

uhm nee??? uhm ja!

Als je na de nieuwste bios update van je mobo nog geen 40 gb kunt gebruiken (na opnieuw partitioneren natuurlijk) is het tijd om een nieuw moederboard aan te schaffen.
Als je dat niet wil moet je idd echt wel even bij je HD fabrikant gaan kijken naar een proggie wat je probleem zou kunnen oplossen..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Glenfiddich
  • Laatst online: 17:29
Is die harde schijf toevallig een maxtor?

zo ja dan zou het weleens aan die 'Limit capacity to 32 GB' jumper kunnen liggen. de opdruk van de schijf (waarop je kan zien hoe de jumpers moeten staan) is op die schijven nogal onduidelijk. Kijk ff op de site van maxtor hoe de jumper wel moet staan.

Catch a smile out there!

Pagina: 1