Toon posts:

Detonator XP (23.11) + Elsa Gladiac 920 = NO GO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus een GeForce 3 van Elsa (Gladiac 920) en nu had ik die nieuwe drivers gedowned, maar dat gaat echt KEIFOUT. Hij boot wel, maar in Windows zie ik enkel en alleen een blauwe achtergrond, zonder ook maar iets van pictogrammen ofzo. Met muis slepen -->> verticale bewegende strepen.

Het rare is, dat ik dit ook heb met de drivers die op de Elsa-site zelf staan. Je zou verw88 dat dat getest is.

Wat kan er aan de hand zijn? En is het "veilig" om het met oudere driver (21.83) te proberen? Kan het ook zijn dat je eerst een oudere detonator moet installeren en dan die det XP?

Ik heb btw Win 98 SE maar dat moet er niets mee te maken hebben.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe staan je AGP instellingen in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Niet erg extreem geloof ik, gewoon normaal heb ik nog niets aan veranderd. Er staan overigens ook niet zoveel AGP opties in mijn bIOS van Iwill XP333-R.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk 21.83 werken nou wel weer gewoon. Het is dus duidelijk dat de toevoeging XP achter Detonator inhoudelijk iets veranderd heeft, wat goed fout is.......iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Dus heeft iemand toevallig een idee waar het aan kan liggen? Misschien een conflict videokaart/ chipset (Ali Magick) ofzo?

Verwijderd

Ligt gewoon aan die gigantische bagger drivers na 21.83 :(
Bij mij werkt alles na deze drivers versie ook niet , Via Kt133A chipset.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
ja zelfde probleem hier en er loopt ook al een topic over maar we zijn schijnbaar met te weing klagers want er veranderd niks aan de drivers elke keer weer hetzelfde .

Moet je voor de grap een ander achtergrondje nemen en niet die blouwe kleur maar een met strepen en dingetjes er op en dan moet je eens kijken wat je dan ziet dan snap je meteen waarom jij je icoontjes niet ziet hhahahahah .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Weet iemand een oplossing voor dat driver gezeur ?
Want ik draai Win2K NL.
En de enige driver die echt stabiel werkt is de 12.41 ofzo (die bij de kaart zat).
23.11, 21.83(ofzo) en ook de nieuwste slaan vaak vast op 3d.
Maar ook in de 2d mode in Windows zelf slaat mijn PC vaak vast, als ik een window versleep.

Zou ik garantie moeten claimen ofzo ?

Want mijn fannetje draait ook erg buggie..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Lekker vaag allemaal. Ik heb nergens last van. Alle drivers na 21.83 (21.85, 22.40, 22.50, 22.80, 23.10, 23.11) liepen hier perfect. Ik heb nu 27.20 lopen en die draait ook goed. Ook met een KT133A chipset (en een GF2MX400). Het zal wel een combinatie van factoren zijn (instellingen, andere hardware, windows versie, etc.).

Verwijderd

Mijn Elsa Gladiac 920 sjouwt prima met de 23.11 drivers.
Ik heb een AMD 761. (Epox 8K7A+)

• Wierdo_NL
Het ligt waarschijnlijk aan het vermogen wat die Gladiac 920 trekt.
Op 4x AGP slaat ie vast..
En nu op 1x/2x doet ie het netjes.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 28 februari 2002 09:34 schreef Wierdo_NL het volgende:
Weet iemand een oplossing voor dat driver gezeur ?
Want ik draai Win2K NL.
En de enige driver die echt stabiel werkt is de 12.41 ofzo (die bij de kaart zat).
23.11, 21.83(ofzo) en ook de nieuwste slaan vaak vast op 3d.
Maar ook in de 2d mode in Windows zelf slaat mijn PC vaak vast, als ik een window versleep.

Zou ik garantie moeten claimen ofzo ?

Want mijn fannetje draait ook erg buggie..
fan? buggy? how doyou get that?

onder vermelding van chipset, wordt het voor ons iets duidelijker. (mobo-chipset)

* LollieStick werkt met een k*t keyboard! :(

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op maandag 28 januari 2002 17:09 schreef Penaa het volgende:
Ik heb btw Win 98 SE maar dat moet er niets mee te maken hebben.
Nou ik denk dat dat er alles mee te maken heeft. 32.11 XP zeg je!!????

Ik draai ze ook met mijn gladiac 920 en ik heb nog nooit een centje pijn gehad. As for you, die drivers zijn toch voor xp of win2k? waarom wil je ze dan op Win98 draaien?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

crap dubbel

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wierdo_NL
Op donderdag 28 februari 2002 13:49 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

fan? buggy? how doyou get that?

onder vermelding van chipset, wordt het voor ons iets duidelijker. (mobo-chipset)

* Wierdo_NL werkt met een k*t keyboard! :(
Nah, ik heb een MSI 6341 (K7 Master met AMD 761 & VIA Southbridge)
Mijn GPU Fannetje loopt verschrikkelijk aan af en toe.
Soms staat ie stil, nouja, dan wordt dat kreng super vingerverbrandend heet.

Maar ik heb de AGP op 1x/2x gezet, BIOS geupdate, Videokaart geflashed, nieuwste AMD en VIA drivers eroverheen getrokken....
En nu draait ie stabiel. ( Hoop ik )

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar why the hell unleasht NVIDIA geen nieuwe drivers !!!
duurt een eeuwigheid daar --> iemand enig idee wanneer er nieuwe detonators (officiele) komen... 23.11 doen het wel ok, maar ik weet ZEKER dat ze sneller kunnen.
NVIDIA make some speed !!!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 16:43 schreef Dinictus het volgende:

[..]

Nou ik denk dat dat er alles mee te maken heeft. 32.11 XP zeg je!!????

Ik draai ze ook met mijn gladiac 920 en ik heb nog nooit een centje pijn gehad. As for you, die drivers zijn toch voor xp of win2k? waarom wil je ze dan op Win98 draaien?
Nergens, maar dan ook nergens staat dat deze drivers niet in Win98 werken...... sterker nog: er staat dat ze voor Win98(SE) geschikt zijn.

De naam is misschien wel XP, maar dat wil niet zeggen dat ie voor Win Xp is gemaakt (ook vaker bij andere driver voor Win98 die heten dan ME ofzo). De Athlon XP heeft toch ook niets met Windows XP te maken?
Pagina: 1