Naar aanleiding van [filmpjes in icon] oproep aan HlpDsk en dan met name de hypothese van HlpDsK naar aanleiding van de vraag waarom de loads van sommige icoontjes zo hoog zijn (zie onderstaande quote) wil ik graag een onderzoekje opstarten waarbij eenzelfde file door verschillende pakketten bewerkt wordt (uiteraard met een aantal randvoorwaarden) om na te gaan of de verschillen in de load veroorzaakt wordt door de verschillende optimalisatie technieken in de diverse GIF-optimisers.
Hypothese
• iedereen moet uitgaan van de hetzelfde bron file
• vaste aantal kleuren (standaard bijv. 32)
• aantal frames mag niet veranderd worden
• de grootte van de pic mag niet veranderd worden (standaard bijv. 60x60 pixels)
• elk pakket moet minimaal drie onafhankelijke icoontjes leveren (dat houdt in dat de meetingen bestaan uit drie icoontjes (van drie verschillende mensen) maar gedaan met 1 pakket.)
• de load moet worden bepaald op een net gestarte systeem waarbij alle draaiende processen constant moet worden gehouden.
• invloed van de verschillende browsers.
Op deze manier kun je naar mijn idee een goede vergelijking maken voor wat betreft de kwaliteit van de diverse GIF-optimisers met betrekking tot de load en de grootte van de file.
De bron file wordt geleverd door HlpDsK (zie posting hieronder)
Het lijkt me iig leuk om hier eens nader na te kijken.
Wat zijn hierover jullie meningen?
[Overige gegevens]
Titel van dit onderzoek: Tweakers GIF Optimalisatie test 2002
Onderzoeksleiders: HlpDsK & Morpheus25
Metingen Load en Grootte: HlpDsK
Statistische evaluatie: Morpheus25 (i.o.m. HlpDsK)
Optimalisatie uitvoeren: zoveel mogelijk tweakers.
Aanleveren data: bij voorkeur met een link, dus geen image posten
[edit]
Wat dingen aangepast, verbeterd en geupdate.
Versie 1.4
Hypothese
De randvoorwaarden (welke altijd constant moeten zijn) voor de optimalisatie die ik nu even uit de mouw schudt zijn:Ik begin te vermoeden (puur hypothese vooralsnog) dat het misschien wel aan de GIF software ligt. Dat die allemaal een eigen manier van optimizen gebruiken. En dat sommige verianten niet bepaald lekker CPU-vriendelijk zijn als de browser het terug moet rekenen.
Toch vreemd dat het niet simpel te zeggen is.
• iedereen moet uitgaan van de hetzelfde bron file
• vaste aantal kleuren (standaard bijv. 32)
• aantal frames mag niet veranderd worden
• de grootte van de pic mag niet veranderd worden (standaard bijv. 60x60 pixels)
• elk pakket moet minimaal drie onafhankelijke icoontjes leveren (dat houdt in dat de meetingen bestaan uit drie icoontjes (van drie verschillende mensen) maar gedaan met 1 pakket.)
• de load moet worden bepaald op een net gestarte systeem waarbij alle draaiende processen constant moet worden gehouden.
• invloed van de verschillende browsers.
Op deze manier kun je naar mijn idee een goede vergelijking maken voor wat betreft de kwaliteit van de diverse GIF-optimisers met betrekking tot de load en de grootte van de file.
De bron file wordt geleverd door HlpDsK (zie posting hieronder)
Het lijkt me iig leuk om hier eens nader na te kijken.
Wat zijn hierover jullie meningen?
[Overige gegevens]
Titel van dit onderzoek: Tweakers GIF Optimalisatie test 2002
Onderzoeksleiders: HlpDsK & Morpheus25
Metingen Load en Grootte: HlpDsK
Statistische evaluatie: Morpheus25 (i.o.m. HlpDsK)
Optimalisatie uitvoeren: zoveel mogelijk tweakers.
Aanleveren data: bij voorkeur met een link, dus geen image posten
[edit]
Wat dingen aangepast, verbeterd en geupdate.
Versie 1.4
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005