Toon posts:

Problemen met Canon D646U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers.

Ik kom net van bij mijn verzekerings agent vandaan. Hij had problemen met zijn scanner sinds hij Xp had. Ik moest toch nog wat papieren ophalen, dus heb ik er effe naar gekeken.
Zonder succes.
Ik heb de drivers eraf gehaald met daarvoor bbestemde tooltje. daarna de nieuwe Xp compatible drivers erop gemikt, maar helaas. Hij werkt niet 100%.
Hij doet wel:
-preview scan
-scanner test vanuit canon software
-scanner test vanuit XP
Hij hangt zich op wanneer:

- ik van de preview een echt scan wil maken
- een directe scan wil maken
- als ik in de canon software de calibrate test laat lopen
Dus het heeft volgens mij iets te maken met het calibreren wat die doet als die een echte scan doet maken.
Ik heb ook eens oudere drivers geprobeerd, maar daar doet die voordat je zelfs een preview maakt calibreren. met als gevolg dat het ding meteen crashed.

Dit is de config:

Windows XP home edition
Amd 900 TB
ECS Elite groups K7VZA Mobo
256 Mb ram(merk onbekend)
voodoo 3 3000 16 mb kaart erin
onboard sound
Etech ISDN modem
Hp 930 usb printer
Philips pcvc690K usb
Canon D646U USB
logitech wireless toetsenbord en muis

Dat is denk ik de meest belangrijke hardware.

Iemand een idee hoe ik dit probleem moet oplossen, of iemand die de canon scanner en Xp samen heeft lopen??? Lees namelijk niks anders dat mensen problemen met het ding hebben. Maar Canon zegt dat de drivers gewoon moeten functioneren.

Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

welke USB chipset heeft dat moederbord?
volgende kunnen bij USB apparaten voor problemen zorgen
VIAtech
SIS 7001
Intel 82801 ba/bam
Denk de eerste (VIA)
probeer met msconfig op te starten(opstartgroep vinkje weghalen) dan de scanner installeren en kijken of dat wat uitmaakt, mischien is er een conflict met de DJ930(HP driver of windows driver?)
Mijn broer had een vergelijkbaar iets op win98 scannerprog kon geen geldige twainsource vinden, kon daarna alleen prescan maken

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 18:40

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb deze scanner ook, half december nieuw gekocht voor
98,= nieuwe XP drivers van het net geplukt en tot heden geen problemen

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 17:02 schreef Mclain het volgende:
Maar Canon zegt dat de drivers gewoon moeten functioneren.
Dan heb je mij niet aan de lijn gehad ;)

maaruh, http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/view-driver.cgi?filename=S1a5_enx.exe

daar staat de xp driver voor jouw scanner, die zou het toch moeten doen, heb het zelf getest

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

driver-vragen horen niet in HA

Edit:
blijkbaar is dit geen driver en of OS-probleem maar echt een hardwarematig-probleem.
Derhalve kan dit topic weer open. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op maandag 28 januari 2002 23:13 schreef Oscar the Grouch het volgende:
blijkbaar is dit geen driver en of OS-probleem maar echt een hardwarematig-probleem.
Derhalve kan dit topic weer open. :)
:?

Ik kan me niet voorstellen dat dit een hardwarematig probleem is..

Als het gebeuren wel onder een ander OS heeft gewerkt, en de problemen zijn pas begonnen na de installatie van XP dan klinkt het toch wel heel erg als een softwarematig probleem..
(niet dat het topic van mij dicht moet, maar ik vind het een beetje een rare conclusie ;))

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

is niet mijn conclusie, maar lees het topic hierover maar ff in LA als je wilt :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op dinsdag 29 januari 2002 09:58 schreef Oscar the Grouch het volgende:
is niet mijn conclusie, maar lees het topic hierover maar ff in LA als je wilt :)
Topic gelezen, maargoed..

Ik vind het nog steeds niet logisch :)

Maargoed, als het echt hardware-matig is, dan moet het iets in je pc zijn..
Als de scanner niet goed zou zijn, dan zou je pc niet echt hangen.. (hooguit fout gaan op de twain-drivers die op data staan te wachten)
Kun je dat ding niet eens op een andere machine proberen?!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

t zou ook in de bekabeling kunnen zitten, als daar een klein breukje in zit geeft het misschien een kortsluiting.

Pagina: 1