Hey Tweakers.
Ik kom net van bij mijn verzekerings agent vandaan. Hij had problemen met zijn scanner sinds hij Xp had. Ik moest toch nog wat papieren ophalen, dus heb ik er effe naar gekeken.
Zonder succes.
Ik heb de drivers eraf gehaald met daarvoor bbestemde tooltje. daarna de nieuwe Xp compatible drivers erop gemikt, maar helaas. Hij werkt niet 100%.
Hij doet wel:
-preview scan
-scanner test vanuit canon software
-scanner test vanuit XP
Hij hangt zich op wanneer:
- ik van de preview een echt scan wil maken
- een directe scan wil maken
- als ik in de canon software de calibrate test laat lopen
Dus het heeft volgens mij iets te maken met het calibreren wat die doet als die een echte scan doet maken.
Ik heb ook eens oudere drivers geprobeerd, maar daar doet die voordat je zelfs een preview maakt calibreren. met als gevolg dat het ding meteen crashed.
Dit is de config:
Windows XP home edition
Amd 900 TB
ECS Elite groups K7VZA Mobo
256 Mb ram(merk onbekend)
voodoo 3 3000 16 mb kaart erin
onboard sound
Etech ISDN modem
Hp 930 usb printer
Philips pcvc690K usb
Canon D646U USB
logitech wireless toetsenbord en muis
Dat is denk ik de meest belangrijke hardware.
Iemand een idee hoe ik dit probleem moet oplossen, of iemand die de canon scanner en Xp samen heeft lopen??? Lees namelijk niks anders dat mensen problemen met het ding hebben. Maar Canon zegt dat de drivers gewoon moeten functioneren.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties
Ik kom net van bij mijn verzekerings agent vandaan. Hij had problemen met zijn scanner sinds hij Xp had. Ik moest toch nog wat papieren ophalen, dus heb ik er effe naar gekeken.
Zonder succes.
Ik heb de drivers eraf gehaald met daarvoor bbestemde tooltje. daarna de nieuwe Xp compatible drivers erop gemikt, maar helaas. Hij werkt niet 100%.
Hij doet wel:
-preview scan
-scanner test vanuit canon software
-scanner test vanuit XP
Hij hangt zich op wanneer:
- ik van de preview een echt scan wil maken
- een directe scan wil maken
- als ik in de canon software de calibrate test laat lopen
Dus het heeft volgens mij iets te maken met het calibreren wat die doet als die een echte scan doet maken.
Ik heb ook eens oudere drivers geprobeerd, maar daar doet die voordat je zelfs een preview maakt calibreren. met als gevolg dat het ding meteen crashed.
Dit is de config:
Windows XP home edition
Amd 900 TB
ECS Elite groups K7VZA Mobo
256 Mb ram(merk onbekend)
voodoo 3 3000 16 mb kaart erin
onboard sound
Etech ISDN modem
Hp 930 usb printer
Philips pcvc690K usb
Canon D646U USB
logitech wireless toetsenbord en muis
Dat is denk ik de meest belangrijke hardware.
Iemand een idee hoe ik dit probleem moet oplossen, of iemand die de canon scanner en Xp samen heeft lopen??? Lees namelijk niks anders dat mensen problemen met het ding hebben. Maar Canon zegt dat de drivers gewoon moeten functioneren.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties