UTP kabel kapot :: help

Pagina: 1
Acties:

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Halleej,

Ik heb thuis nu eindelijk eens kabel, maar toen ik wilde gaan internetten bleek het zaakje niet te helpen :'( De kabel komt beneden en loopt helemaal naar de zolder, dus heb ik twee kabels gekocht met een splitter: een van 10 en een van 15. Die van 15 meter moest door het plafond en ik denk dat die kapot is gegaan. Met die van 10 meter kan ik namelijk wel internetten.. Is er een mogelijkheid om een deel van de kabel af te knippen en er een nieuwe connector op te zetten... ik ben niet zo heel erg technisch, dus ik hoop niet dat dat moeilijk is... Ik was namelijk niet weer van plan 35 piek neer te tellen voor zo'n kabel..|:(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het probleem is, dat je niet weet waar die kabel kapot is. En misschien is dat koppelstukje (toch geen splitter?) kapot.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt die kabel gewoon doorknippen en er een nieuw stekkertje aanzetten, hebje wel zo'n speciale tang nodig.
En je moet ff op inet gaan zoeken waar je welke draadjes moet doen, of gewoon in die andere stekker kijken natuurlijk :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Hoe kan ik daar achter komen... hoe moet ik de spanningsmeter gebruiken op zo'n ding????

Ennuh.. wat gaat zo'n speciale tang mij kosten???

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Geen id wat zo'n tang kost, volgens mij kun je em in plasticversie halen bij de gamma maar dat weet ik niet zeker.

Als het goed is kun je in de stekker van het utp kabeltje kijken naar de kleurtjes van de draadjes, op die andere stekker moet je die dus precies hetzelfde erop zetten anders werkt het niet echt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Bedankt..... moet ik alleen nog weten waar ik zo'n tang haal en wat dat kost.... gamma zit hier niet echt om de hoek.... :P

Verwijderd

Kijk eerst eens of het niet misschien per ongeluk een cross-cable is!
Kijk eens naar de volgorde van de kleuren in de connector.
Als die *niet* 1-op-1 zijn heb je een cross-cable.

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Ik zal daar ook eens eventjes naar kijken; bedankt!!!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
zo'n tang kost over de 250 gulden dus dat zal wel tegen gaan vallen denk ik! :)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Wow......... denk ik dat ik beter een andere kan kopen... ik ga eerst even de andere kant controleren..

Verwijderd

kijk ook ff voor ander koppelstukje miscchien crost die wel de kabels.

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Pindakaas :( 't is geen crosscable...Betekent dus eigenlijk dat ik een nieuwe kabel moet kopen... :(

Verwijderd

je doet als volgt:

knip die kabel ongeveer in 't midden door, en pak(leen/huur/roof/jat) een (UTP)kabel tester en meet de signalen en ga dan met de "kapotte helft weer verder.

misschien is je LAN kaart kaduuk ?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Je kan die tangen in simpele uitvoering ook gewoon bij veel computer/electronica zaken kopen. De goedkoopste die ik heb gezien was 17,95 (in guldens :))

Maar als je kabel ergens in het midden kapot is, zal het niet veel helpen om er een nieuw stekkertje aan te bakken. Dan zul je toch een nieuwe kabel moeten aanleggen.

[edit]
En werkt die lange kabel wel zonder die splitter? -- hier stond een domme opmerking :) --
Maar een UTP kabel met een splitter, hoe werkt dat"? Je kan een UTP kabel toch niet zomaar splitten?

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57
waarom heb je een splitter?

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Om de kabel van 10 en 15 meter tussen het kabelmodem en de netwerkkaart te verbinden..

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
250 gulden???, bij mijn computerboer kost ie ongeveer 50 gulden, maar als ik hem nodig heb leen ik hem gewoon ff, heb ik ook gedaan toen ik netwerkje ging aanleggen. Eerst kabeltjes trekken, en dan stekkertjes maken.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• smaij
Op maandag 28 januari 2002 17:16 schreef WOmBaT het volgende:
Om de kabel van 10 en 15 meter tussen het kabelmodem en de netwerkkaart te verbinden..
Ik heb bij gamma van die goedkope splitter/koppel doosjes gehaald, werken perfect, en is niet eens zo lelijk. Bij deze weet je het zeker dat ze niet crossen

Verwijderd

volgens mij is het goedkoper als je gewoon een nieuwe kabel haalt !

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Topicstarter
Dan ga ik nu maar eens een nieuwe kabel halen.... Nog bedankt voor jullie hulp!!!

• smaij
Op maandag 28 januari 2002 17:18 schreef BloX het volgende:
volgens mij is het goedkoper als je gewoon een nieuwe kabel haalt !
en die zeker ook weer kapot maken door ze door het plafond heen te halen.. leuke grap

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Op maandag 28 januari 2002 17:09 schreef Crazy_Casemod het volgende:
zo'n tang kost over de 250 gulden dus dat zal wel tegen gaan vallen denk ik! :)
euh, verder alles goed?
Daar kun je dan zeker alle stekkers die er op de wereld bestaan mee knijpen :)

Zo'n tang kost een paar tientjes...
Ligt beetje aan de kwaliteit van beesje...

Tis niet zo moeilijk hoor, UTP kabeltje knijpen... Even goed op de kleurtjes letten en hopelijk werkt het dan weer... tenzij je breuk niet bij de stekker zit natuurlijk...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Je moet ook geen patchkabels kopen om door je huis te leggen, haal gewoon een stuk kabel van 50 meter ofzo, veel goedkoper en makkelijker :)
Pagina: 1