New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
weet echt niemand of je een cdrom speler aan een fasttrak 100 kan hangen zonder probs?
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Je wil dus een CD-ROM speler in een RAID verzameling hangen?
Maar goed, om op je vraag terug te komen. Dit zal vast wel werken. Ik heb mijn brander op een Promise Ultra-100 controller aangesloten en hij werkt prima.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
SorryOp maandag 28 januari 2002 22:51 schreef wokmaster het volgende:
A.u.b. niet schoppen na een paar uur.
Maar goed, om op je vraag terug te komen. Dit zal vast wel werken. Ik heb mijn brander op een Promise Ultra-100 controller aangesloten en hij werkt prima.
Maar, nee, ik wil mijn CDROM niet in een RAID hangen, maar de extra IDE kanalen gebruiken voor cd-writers die dan hun "eigen kanaal" hebben voor
a- extra cdwriters in mijn bakkie, en
b- zodat ze beter met on the fly om kunnen gaan.
Dus dit kan? Mooi
Thx
20*350ZO45°
If nothing is written below, I was the last to reply...
kun je zo'n fasttrak niet gewoon terugkoppelen naar ATA/IDE?Op dinsdag 29 januari 2002 17:34 schreef RDK_NL het volgende:
Voor zover ik weet kan een CD-Rom niet aan een RAID-controller, tenzij je hem om kan zetten/jumperen naar een ATA100. Bij een onboard-raid is dit ook het geval. RAID=géén cd-rom, omgejumperd of in bios naar ATA100 = wel cd-rom.
MOET zo'n aparaat perce op RAID draaien? Ik snap niet waarom zo'n ding dat alleen maar zou kunnen. Per slot van rekening is het toch een IDE controller met een RAID functionaliteit?
Je heb op zo'n Fastrak moederboard 4 IDE poorten, IDE 1 en 2... Standaard IDE poorten, kan gewoon CD-ROM op ensow.. IDE 3 en 4: Die zijn dus je voor je RAID volumes en daar kunnen GEEN CD-ROM spelers op. Het zijn namelijk geen gewone IDE poorten..
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld..
Suc6
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ik ben bang dat het niet kan, maar anders probeer je het toch ff
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Fasttrak 100 heeft 2 (extra) ide poorten...Op woensdag 30 januari 2002 21:40 schreef Sn3akz het volgende:
Hms.. het is me nou nog steeds niet helemaal duidelijk wat je wil..
Je heb op zo'n Fastrak moederboard 4 IDE poorten, IDE 1 en 2... Standaard IDE poorten, kan gewoon CD-ROM op ensow.. IDE 3 en 4: Die zijn dus je voor je RAID volumes en daar kunnen GEEN CD-ROM spelers op. Het zijn namelijk geen gewone IDE poorten..
Dat zuigt; ik wilde er namelijk mijn cdwriters (2x liteon 24x) aan hangen op hun eigen onafhankelijke kanaal i.v.m. burnen on the fly, en burnen tijdens werken. Dan moet ik maar een paar HDD's kopen en een RAID neerzetten.
Niet helemaal, maar toch ook weer wel.Ik hoop dat dit is wat je bedoeld..
Suc6
Ik vernam van "Baardmans" dat hij op zijn promise ultra ook een cdromdrive niet goed "aan de lul" kreeg.
Ik test het tzt wel ff (ben net verhuisd, alles zit nog in dozen), en post de ervaringen hier wel.
Mocht iemand het definitieve antwoord hebben, (of cdrom spslers/writers op een fasttrak 100 aan te sluiten zijn) dan houd ik me aanbevolen.
L8r, and thx