cdrom aansluiten op een fasttrak 100 zonder probs?

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
speaks for itself...

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• ijzer7
-zucht- ;)

weet echt niemand of je een cdrom speler aan een fasttrak 100 kan hangen zonder probs?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ik neem aan dat je je CD-ROM aan IDE '3' wil hangen??

Je wil dus een CD-ROM speler in een RAID verzameling hangen? :?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:22

Wok

Dakloos...

A.u.b. niet schoppen na een paar uur. :{

Maar goed, om op je vraag terug te komen. Dit zal vast wel werken. Ik heb mijn brander op een Promise Ultra-100 controller aangesloten en hij werkt prima.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• ijzer7
Op maandag 28 januari 2002 22:51 schreef wokmaster het volgende:
A.u.b. niet schoppen na een paar uur. :{

Maar goed, om op je vraag terug te komen. Dit zal vast wel werken. Ik heb mijn brander op een Promise Ultra-100 controller aangesloten en hij werkt prima.
Sorry :o Ik ben als kind nogal verwaarloosd, en dan ben ik snel bang dat ik genegeerd wordt :D

Maar, nee, ik wil mijn CDROM niet in een RAID hangen, maar de extra IDE kanalen gebruiken voor cd-writers die dan hun "eigen kanaal" hebben voor

a- extra cdwriters in mijn bakkie, en
b- zodat ze beter met on the fly om kunnen gaan.

Dus dit kan? Mooi

Thx

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor zover ik weet kan een CD-Rom niet aan een RAID-controller, tenzij je hem om kan zetten/jumperen naar een ATA100. Bij een onboard-raid is dit ook het geval. RAID=géén cd-rom, omgejumperd of in bios naar ATA100 = wel cd-rom.

20*350ZO45°

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 17:29

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb een FastTrak66 en daar kangeen CDROM op... helaas...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• ijzer7
Op dinsdag 29 januari 2002 17:34 schreef RDK_NL het volgende:
Voor zover ik weet kan een CD-Rom niet aan een RAID-controller, tenzij je hem om kan zetten/jumperen naar een ATA100. Bij een onboard-raid is dit ook het geval. RAID=géén cd-rom, omgejumperd of in bios naar ATA100 = wel cd-rom.
kun je zo'n fasttrak niet gewoon terugkoppelen naar ATA/IDE?
MOET zo'n aparaat perce op RAID draaien? Ik snap niet waarom zo'n ding dat alleen maar zou kunnen. Per slot van rekening is het toch een IDE controller met een RAID functionaliteit? :?

• ijzer7
weet niemand dit zeker?

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Hms.. het is me nou nog steeds niet helemaal duidelijk wat je wil..

Je heb op zo'n Fastrak moederboard 4 IDE poorten, IDE 1 en 2... Standaard IDE poorten, kan gewoon CD-ROM op ensow.. IDE 3 en 4: Die zijn dus je voor je RAID volumes en daar kunnen GEEN CD-ROM spelers op. Het zijn namelijk geen gewone IDE poorten..

Ik hoop dat dit is wat je bedoeld..

Suc6

• Dukey
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie geen probleem waarom je geen CD-ROM aan die poorten kan hangen. Want je hoeft helemaal geen Raid te maken als je er maar een HD aan hangt dus kun je der ook gewoon een Cd-ROM aan hangen. De fabrikant echter geeft expliciet aan in de handleindingen dat dit niet de goede gang van zaken is :? Dus ik zou zeggen als je ze verder niet gebruikt, probeert het gewoon eens!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-04 20:50
Ik had dus de fasttrak-100. Je kan van alles en nog wat aansluiten op deze controller, maar je moet in de BIOS van de fasttrak je "arrays" samenstellen. Wil je harddisks onafhankelijk van elkaar, dan kan je per harddisk een "array" maken. Zo'n "array" van 1 of meerdere harddisks worden door je OS gezien als 1 disk.
Ik ben bang dat het niet kan, maar anders probeer je het toch ff :? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
Fasttrack100 heb ik ook en die zit alleen hd`s en geen cdromdrives

• ijzer7
Op woensdag 30 januari 2002 21:40 schreef Sn3akz het volgende:
Hms.. het is me nou nog steeds niet helemaal duidelijk wat je wil..

Je heb op zo'n Fastrak moederboard 4 IDE poorten, IDE 1 en 2... Standaard IDE poorten, kan gewoon CD-ROM op ensow.. IDE 3 en 4: Die zijn dus je voor je RAID volumes en daar kunnen GEEN CD-ROM spelers op. Het zijn namelijk geen gewone IDE poorten..
Fasttrak 100 heeft 2 (extra) ide poorten... 8-)

Dat zuigt; ik wilde er namelijk mijn cdwriters (2x liteon 24x) aan hangen op hun eigen onafhankelijke kanaal i.v.m. burnen on the fly, en burnen tijdens werken. Dan moet ik maar een paar HDD's kopen en een RAID neerzetten. ;(
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld..
Suc6
Niet helemaal, maar toch ook weer wel. ;)

Ik vernam van "Baardmans" dat hij op zijn promise ultra ook een cdromdrive niet goed "aan de lul" kreeg.
Ik test het tzt wel ff (ben net verhuisd, alles zit nog in dozen), en post de ervaringen hier wel.

Mocht iemand het definitieve antwoord hebben, (of cdrom spslers/writers op een fasttrak 100 aan te sluiten zijn) dan houd ik me aanbevolen.

L8r, and thx

Pagina: 1