hebben er mensen een idee om een utp kabel te beveiligen tegen bliksem inslag. het is namelijk zo ik heb een utp kabel buiten liggen naar een maat van mij.
Zet een ijzeren stang op het dak en laat een koperen draad in een rubberen hoes 1 meter de grond in steken. Dan heb je een bliksembeveiliging.
PS: Tekst met hoofdletters en interpunctie (chic woord, hè
)leest makkelijker.
PS: Tekst met hoofdletters en interpunctie (chic woord, hè
Ik geloof niet dat je op die manier nou zo'n groot risico zal lopen op blikseminslag.
Tenzij deze kabel op 200 meter boven de grond hangt lijkt de kans me veel groter dat de bliksem direct op je pc inslaat.
Zo'n kabel trekt ook echt geen bliksem aan.
Maar anyway, je kan waarschijnlijk alleen een bliksemafleider gebruiken.
Is wel vrij prijzig en nutteloos.
Tenzij deze kabel op 200 meter boven de grond hangt lijkt de kans me veel groter dat de bliksem direct op je pc inslaat.
Zo'n kabel trekt ook echt geen bliksem aan.
Maar anyway, je kan waarschijnlijk alleen een bliksemafleider gebruiken.
Is wel vrij prijzig en nutteloos.
wordt heel moeilijk denk ik , ik denk zo dicht mogelijk langs de muur leggen dat je dan het minst gevaar loopt op inslag
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Schum1 ga jij is ff als de donder terug naar de HK!! Mafkees!Op maandag 28 januari 2002 16:50 schreef Schum1 het volgende:
kzou de kabel verstoppen zodat de biksem hem niet ziet
sorry, kben melig
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Wat kost het je als die bliksem er in fikt 
Neem 1 ding van mij aan: dat stopt niet bij je NIC!
Neem 1 ding van mij aan: dat stopt niet bij je NIC!
Pagina: 1