hoe start de console monitor

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

TF

bla bla

Topicstarter
ok... novell is geinstaleerd.. maar nu wil ik wat dingen gaan doen ..

dan moet ik natuurlijk die system console (console monitor) opstarten ..

maar hoe

ps. hoe kom ik aan die NWADMIN die je vanuit windows kunt starten voor het beheer van je server, usernames printers etc etc

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
load monitor ??
en een Novell client op je werkstation en dan sys:/public/win32/nwadmn32.exe

starten ?? is dat een idee ?? |:(

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
nouja...

ik leer..

tnx

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:07 schreef TF het volgende:
ok... novell is geinstaleerd.. maar nu wil ik wat dingen gaan doen ..

dan moet ik natuurlijk die system console (console monitor) opstarten ..

maar hoe

ps. hoe kom ik aan die NWADMIN die je vanuit windows kunt starten voor het beheer van je server, usernames printers etc etc
je kunt beter de Console One gebruiken!

of de NWamin, maar je kunt Remote Console gebruiken en die is gratis te downloaden op www.adremsoft.com versie 3.6

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ok

nou kan ik dus via die nwadmin allemaal gebruikersnamen aanmaken en drive mappings etc. etc.

maar voordat je die kan opstarten moet je dus eerst inloggen op je server als admin neem ik aan?

goed ik heb dus een client voor xp geinstalleerd versie 4.8.2 als het goed is.

maar die ziet geen tree geen context en geen server... nou denk ik zelf dat het aan mijn serverligt, ergens bij de netwerkkaart..als het goed is zou deze toch moeten verbinden middels IPX....ik heb de client ip en IPX geinstaleerd ,

hoe weet ik of de netwerkaart op mijn server goed functioneerd, ik heb een 3c905-b kaart met de driver 3c90x

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:53 schreef TF het volgende:
ok

nou kan ik dus via die nwadmin allemaal gebruikersnamen aanmaken en drive mappings etc. etc.

maar voordat je die kan opstarten moet je dus eerst inloggen op je server als admin neem ik aan?

goed ik heb dus een client voor xp geinstalleerd versie 4.8.2 als het goed is.

maar die ziet geen tree geen context en geen server... nou denk ik zelf dat het aan mijn serverligt, ergens bij de netwerkkaart..als het goed is zou deze toch moeten verbinden middels IPX....ik heb de client ip en IPX geinstaleerd ,

hoe weet ik of de netwerkaart op mijn server goed functioneerd, ik heb een 3c905-b kaart met de driver 3c90x
heb je één workstation dan ?
welke novell server heb je ? 5.1 of 6.0? of eerder....

als je zo'n 3Com kaart hebt, en wil je weten of ie het doet! dan kun je dat zo zien aan de link ledje op de netwerkkart achter.
of ja, tijdens de installatie ziet novell 'm wel automatisch hangen.

wat voor ip adres heeft je novell ?

stel je voor:
tijdens de installatie heb je het volgende ingevuld bij ip:
ipnr. 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.0.0.
std.gateway: 192.168.0.0.

dan moet je in je windows xp het volgende down

open het volgende bestand:
c:\windows(of winnt of waar je windows hebt geinstalleerd)\system32\drivers\etc\hosts

die hosts bestand moet je openen met bijv. notepad en voeg het volgende toe, onderaan:-

192.168.0.1 naamserver

bij naam server geef je hoe je server heet.

dit doe je na de installatie van de novell client.

je kunt ook altijd in DOS effe pingen naar je novell server en kijk of je antwoord krijgt.

veel su6

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Wel geinig zo'n oud topic van mijzelf.

Onderwijl CNE6.5, VCP en bijna MCSE2003 .....als ik dan dit soort topics zie moet ik best wel lachen om mijzelf.

En nog steeds trouwens

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

TF schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:51:
Wel geinig zo'n oud topic van mijzelf.

Onderwijl CNE6.5, VCP en bijna MCSE2003 .....als ik dan dit soort topics zie moet ik best wel lachen om mijzelf.

En nog steeds trouwens
Je had in ieder geval gelijk dat je leert :)

Ik lees ook nog wel eens oude topics van mezelf terug, vaak kan ik mijn eigen gedachtegang niet eens meer volgen, of ben ik het helemaal niet meer eens met een mening die ik jaaaaren geleden heb neergepent.

Ik ben idieler en principieler geworden :P

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1