Lage FSB op KT133A

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:32

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik krijg mijn FSB eigenlijk niet boven de 140 MHz (stabiel). Is dit niet erg laag??

Ik heb een A7V133, koelpasta tussen de chipset en fan gedaan en CPU wordt absoluut niet te warm.
Het is niet het geheugen aangezien ik het geheugen zelfs op 160 MHz cas 2 kan draaien :)
Het zijn geen echte keiharde BSOD, eerder dat je spontaan uit een spel weer terug in windows zit. Ik weet dat het de FSB is, aangezien als ik hem op 133 zet, ik dagen kan gamen.

Heb ik gewoon pech met mijn KT133A chip?? heeft iemand hier ervaring mee (of hoe ik hoger kan komen)

Verwijderd

140 Mhz zou je chipset probleemloos moeten 'trekken' .. Stel eens een lage MP in, en een hoge FSB .. dan weet je iig zeker dat het niet je CPU is die dwars ligt!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
dat kan ik helaas niet doen aangezien ik een gelokte Athlon XP heb. Het is wel de Y7 nogwat core. Die zou dat toch ook makkelijk moeten "trekken"?

Verwijderd

Ja je moet wel je I/O voltage verhogen...waarschijnlijk kom je dan een stuk hoger..

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Mijn I/O Voltage staat op 3,5 Volt, is dit nog niet genoeg dan??

En voor degenen die ook een A7V133 hebben, op welke FSB draaien jullie??

Verwijderd

Voor een KT133A chipset is 150 Mhz een beetje een uitzondering, tot 140 stabiel is vrij normaal. Aan de andere kant, ik kan op mijn KT133 moederbord redelijk stabiel b.v. 110 Mhz FSB draaien. CPU en geheugen vinden dat OK, de AGP / PCI kaarten gaan dan wat moeilijk doen.

Het geheugen draait dan 110% van 133 Mhz (klok + PCI ) oftewel 146 Mhz. Gewoon met doodordinair CAS3 PC133 geheugen. Probeer anders eens het geheugen op langzaam te houden, de chipset dus op "Failsafe Defaults" o.i.d.

Maar ik denk dat de VCore omhoog moet. De I/O spanning is alleen maar voor het geheugen, dat is jouw probleem niet. En het verhogen van de I/O spanning verlaagt de VCore, dat zou bij jou dus averechts werken eerder, denk ik zo.
Volgens mij wil die CPU met de standaard VCore niet hoger.

Dus de VCore moet omhoog bij jou en de I/O spanning op default. ;)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Op donderdag 31 januari 2002 00:13 schreef Hooi het volgende:
Voor een KT133A chipset is 150 Mhz een beetje een uitzondering, tot 140 stabiel is vrij normaal.
ow ja?? Ik krijg die van mij tot 155 MHz, alleen dan ging de videokaart moeilijk doen (buiten games was de boel wel stabiel...). Draai nu op 150 MHz rockstable.

Ik denk dat het aan of je videodinges of aan een ander stukje hardware op je PCI-bus ligt. Netwerkkaarten willen nog wel eens gaan klagen bij een verhoogde FSB.

edit:
Heb dan wel een ECS-plank met KT133a...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1