hd is totally FUBAR

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ok...

hoe kan ik een harde schijf op fouten scannen zonder dat hij geformatteerd en gepartioneerd is

unformatted dus.

elke keer als ik hem probeer te formatteren krijg ik zoiets:

trying to recover allocation unit 66,blah

en daarna loopt hij vast (welk programma ik ook gebruik)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Misschien een low-level format uitvoeren vanuit je BIOS? (Als dat beschikbaar is ten minste)

Download my music on SoundCloud

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
niet beschikbaar.. en is dat niet zeer gevaarlijk bij nieuwere grote harde schijven??

ooit gehoord van iemand

ik kan hem wel in een pc hangen waar ik wel een low level format kan doen.. maar ik wil eerst meer mensen horen zeggen dat dat veilig is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij heel vaak trying to recover allocation unit # geeft dan is die schijf gewoon gaar.

als ik dat meemaakt op mijn werk dan zo'n schijf dit aangeeeft dan gelijk vervangen. Dat ding overlijdt dan toch binnen een week of 2.

Verwijderd

Welke fabrikant?
Garantie? ..> opsturen krijg je een nieuwe :)

Ik ben bang dat je het namelijk kunt vergeten. De meeste progjes willen de schijf geformateerd hebben.

Heb je al op de website van defabrikant gekeken voor Utils?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

diag proggie draaien van de fabrikant, en vrolijk trugsturen.. (nou ja, vrolijk vrolijk.. natuurlijk heb je back ups, net als ik.. :P )

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

een lowlevel format kan sommige schijven goed om zeep helpen en ook vervalt vaak de garantie (bij sommige merken iig).

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik heb een maxtor schijf en ik ben met een maxtor powermax ding diskette de harde schijf low aan het formatteren

wat doet een low level format precies??

en ik heb idd backups op de server.. had eigenlijk nog niet zoveel shit erop staan..

er staan nog 3 andere posts in opslagmedia van mij (waar niemand antwoord op heeft... maar ze vallen allemaal onder hetzelfde probleem.. dat de hdd gaar is.

moet ik niet terug naar de winkel ermee?? direct naar maxtor?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik koop NOOIT meer nieuwe harde schijven :( :( :(

iig.. weet iemand hoelang een lowlevelformat duurt??? volgens mij hoef ik er niet op te gaan zitten wachten

tis 60gb

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 12:55
Wat zecht maxtor POWERMAX van je hd?
zecht ie dat ie goed is?
ook in de lange test?

Powermax> fout Terug gaan naar winkel en om laten ruilen of evt www.maxtor.com zelf een RMA aanmaken

Powermax zegt goed: zelfde verhaal terug naar winkel zeggen dat ie et nie doet (hun probleem) en dus omruilen of ook rechtsreeks opsturen weer RMA aanvragen op maxtor site als die site zeurt over een POWERMAX diag code (doet ie soms) moe je et zeggen schijnen maar een klein aantal codes te zijn ik pak er meestal 1 die ik al is gebruikt heb :) K41S01 bijvoorbeeld ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 28 januari 2002 16:31 schreef Klauwhamers het volgende:
ik koop NOOIT meer nieuwe harde schijven :( :( :(

iig.. weet iemand hoelang een lowlevelformat duurt??? volgens mij hoef ik er niet op te gaan zitten wachten

tis 60gb
Met 60GB, eeh, 24 tot 48 uur of zo

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Op maandag 28 januari 2002 16:40 schreef Da_BoR het volgende:
Wat zecht maxtor POWERMAX van je hd?
zecht ie dat ie goed is?
ook in de lange test?

Powermax> fout Terug gaan naar winkel en om laten ruilen of evt www.maxtor.com zelf een RMA aanmaken

Powermax zegt goed: zelfde verhaal terug naar winkel zeggen dat ie et nie doet (hun probleem) en dus omruilen of ook rechtsreeks opsturen weer RMA aanvragen op maxtor site als die site zeurt over een POWERMAX diag code (doet ie soms) moe je et zeggen schijnen maar een klein aantal codes te zijn ik pak er meestal 1 die ik al is gebruikt heb :) K41S01 bijvoorbeeld ;)
Als je bij het formatteren een fout tegen komt, geeft Powermax zeker weten wel een foutmelding.
Verder zou ik niet die code die hierboven staat gebruiken, want de eerste 3 cijfers van de foutmelding zijn de eerste 3 cijfers van je serienummer.
Lijkt me sterk dat je een schijf hebt die met hetzelfde s/n begint. ;)
Verder is een 60 GB schijf vaak nog geen jaar oud, dus terug gaan naar de winkel. In een winkel heb je altijd 12 maand garantie. Opsturen naar Maxtor gaat namelijk nog wat verzendkosten kosten.

Lowlevel formatteren vanuit het bios zou ik niet doen met IDE schijven, tenzij je er toch geen garantie meer op hebt en je er anders toch niets aan hebt, omdat 'ie bijvoorbeeld niet te formatteren is.

Low levelen vanuit de Maxtor tools is niet zo'n probleem, omdat die tool ervoor geschreven is, om met Maxtor (en Quantum) schijven te werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

je had in plaats van een low level misschien beter debug kunnen gebruiken.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
nou.. ik kwam dus terug van m'n werk vanavond...

de low level format was gedaan. (dus iets van 2 a 3 uur heeft het geduurd)

ik heb nogmaals de lange test gedaan en opeens kwam er in het groen PASSED te staan...

de gerukte harde schijf is dus weer OK!!!!

ik ga nu partitioneren en kijken of dat ook weer werkt. in ieder geval kon ik de kapotte harde schijf weer formatteren zonder dat hij iets wilde recoveren dus dat was voor mij al reden genoeg voor kleine vreugdesdans rond mijn toren :)

posten in 16 kleuren op 640 x 480 zuigt overigens... maar ik laat nog wel van me horen..
Pagina: 1