[JS] pagina printen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Hoe kan ik een pagina printen waarvan ik de layout en enkele stukken tekst al voorgedefineerd heb?
t zit namelijk zo. er moeten offertes opgevraagd kunnen worden en dan moeten die uitgeprint kunnen worden. De gegevens van die offerte komen uit een db, en kunnen aangepast worden naar mate er meer dingen gevraagd worden.

Waar wat komt te staan moet dus eigelijk al vaststaan alleen wat er moet staan moet is variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Hmm erg duidelijk ben je niet in je vraagstelling, maar er zijn hier de laatste maanden zoveel topics over printen i.c.m. JS langsgeweest, gebruik 1x de search en wellicht kun je de oplossing er zo tussenuit vissen. HTH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

jaja, ik snap je sig nu ook beter :)
Heeft u ook weleens het idee dat u niet begrepen wordt
maareh window.print(); should do the trick..

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

body onload="javascript:print()"

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
okee ik hoor het al niet echt duidelijk, mijn excuses daarvoor.. k zal het nog een keer probere.

Een klant koopt een aantal dingen. Die dingen moeten betaald worden en je kan zien hoeveel er betaald moet worden door een offerte.
tot zover ben ik nog duidelijk?.. okee we gaan verder....

De gegevens worden opgevraagd uit een database, komen op het scherm. En als je daarna op een knop drukt dan moet een nette offerte uit de printer rollen.

Ik heb alleen een paar problemen.
- Ik snap weinig van javascript, ben er al achter dat het iets van window.print() is.
- De pagina die ik uitprint moet, mits het niet anders kan, er anders uitzien dan de pagina op het scherm.
- Er moeten dan plaatjes bij en berekeningen.

nog ff extra info. Ik gebruik verder ASP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eerst de pagina openen zonder layout enzo alleen text+evt. tabel en dan <body onload="window.print()">

Is dat wat je bedoelt?
Beetje als http://www.calcutta.ismooi.nl ?

Geqxon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 16:17 schreef Geqxon het volgende:
Doe eerst de pagina openen zonder layout enzo alleen text+evt. tabel en dan <body onload="window.print()">

Is dat wat je bedoelt?
Beetje als http://www.calcutta.ismooi.nl ?

Geqxon
dus als ik alleen tabellen en plaatjes en dergelijke gebruik en dan <body onload="window.print()"> dan print ie het netjes uit? ik zal het proberen,

en over die pagina.. geen idee waar ik daar moet printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:20 schreef Jaspertje het volgende:

[..]

dus als ik alleen tabellen en plaatjes en dergelijke gebruik en dan <body onload="window.print()"> dan print ie het netjes uit? ik zal het proberen,

en over die pagina.. geen idee waar ik daar moet printen?
Daar komt idd op neer (op die site: klik op een nr. en dan op printen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

<offtopic>
  • [quote] [b]Jaspertje's signature:[/b] [sup]Als iemand de ene fout uit onze site kan halen tnx![/sup] [/quote] [code]<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 3.0">[/code] daar zit je fout in >:) :D Je hebt goeie kans dat die javascript error in de javascript van die "simplestats.net" staat (onderaan je page). knip dat stukkie er even uit en kijk of het dan wel werkt
</offtopic>

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 16:58 schreef drm het volgende:
<offtopic>
  • [..] [code]<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 3.0">[/code] daar zit je fout in >:) :D Je hebt goeie kans dat die javascript error in de javascript van die "simplestats.net" staat (onderaan je page). knip dat stukkie er even uit en kijk of het dan wel werkt
</offtopic>
Ik ben niet degeen die de vorrpagina gebruikt, zal eens kijken of het werkt
Pagina: 1