Toon posts:

Volcano 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n ding gekocht .. zet me pc aan en hij vliegt meteen naar de 4500, idle dus
Hmm snap dat ie het op me casetemp doet ofzo maar dis wel heel extreem
temps volgens mbm:
kast 25
mobochip 39
cpu 45

leuk dat me cpu zo laag is maare ik bedoel hier heb ik dat ding niet voor.. hij moet zich nu koest houden

iemand een ideetje? hint? modje?
vind et maar vaag zo :(
me stinkende kut coolermaster koelde slechter maar maakte bijna minder lawaai, en wilde juist iets stils ;)

Verwijderd

De temp sensor is niet goed ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz hoe kan ik zeker zijn dat dat zo is? want ik bedoel moet dan terug naar de winkel en als zij dan laten zien dat ie het wel goed doet is beetje fokked up :(

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
moe je ff op de site van thermaltake.com kijke, daar staat de preciese gegevens op welke temp de fan op 4500 gaat draaien, dat was volgens mij op een hogere temp dan 25 graden.

anders pleur er een potmeter tussen, of een andere ( stille ) 80mm fan.. heb wel gehoor dals je een fan pakt met meer cfm's dan de originele fan dat ding daardoor heter word, omdat de heatsink niet snel genoel lucht kan afvoeren :?

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7temp.gif
hmm zou dus een stuk stiller moeten zijn
iemand een id waar me case temp sensortje zit?
want misschien is het daar wel koeler dan bij die sensor van de volcano :S

edit
k testje gedaan
kast open temps mbm:
kast 29 (schijn wel aardige airflow te hebben geloof ik)
chipset 33
cpu 44
rpm een schokkend aantal van 4000

wtf doet dit ding :'(
begin het nou beetje minder leuk te vinden allemaal

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb dus echt alles geprobeerd :(
niemand ideeen? ;)
morgen terug naar de winkel... en als zij zeggen dat ie wel goed werkt, errr zeuren om tegoed bon? want ik vind het dus echt abnormaal

iemand daar nog een hint voor?

trouwens ze hebben daar ook zo'n zalman (niet dat vage waaiertje maar die koeler) is dat wel echt stil? is wel stuk duurder maar als het werkt ;) denk dat dat meer kans heeft dan geld terug / tegoed bon

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
hij werkt GOED waarom? je zegt al net zelf dat je kast binnen temp 29 graden is en als de sensor onder de 25 graden meet, dan heb je die LOW RPM, meet de sensor temps van boven de 25 graden, check je grafiekjes maar dan vliegt de rpm tot bijna 5000 bij 30 graden.

Volcano doet het dus goed, je hebt te weining casefan's neem ik aan, je moet je lucht in je kast beter laten uitzuigen en meer "frisse lucht"laten in zuigen, denk eraan, een lullig casefanntje helpt niet zo grandioos veel, je moet min. eenx 80mm intake en een keer 80mm outtake hebben en niet je voeding fan meegerekend.

Je kunt natuurlijk altyd die rpm sensor eraf mollen en dan kijke of je hem handmatig op low/high rpm kan laten draaien met behulp van potmetertje in een bijbehorende baybus...

Zalmans zijn stil ja, maar presteren niet beter dan een lullig coolermastertje, dus geen overclock werk met een zalman waaier model, check tweakers.net maar eens daar is een review over zalman cooler's

anders: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

zoek je daar een mooie cooler uit en kun je meteen zien hoe hij presteerd met bijbehordende review, bijna alle coolers vind je daar. let wel op hoe MINDER c/w's HOE BETER hij koelt, ik d8 vroeger namelijk dat ut andersom was....

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt voor de info
maar die 29 klopt niet helemaal .. zakte heel snel maar ben vergeten neer te zetten (snap achteraf ook niet waaorm ie zo hoog was)

kijk ik had dus eerst met me kast dicht (25 graden) dan hoort ie 2900 te doen en niet 5000

daarna als test kast open (case iets van 24 .. dus dat betekent dat ik goede airflow heb) en dat ding raasde nog steeds met 5000 en na een uur ofzo bleef ie op 4000

en over me airflow 80m voorin en achterin dus dat zit wel snor

conclusie: snap er niets van ... en over die zalman ik overklok niet echt dusse das geen probleem , ook is het niet die waaier maar die echte koeler ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 28 januari 2002 22:24 schreef GriFFF het volgende:
k bedankt voor de info
maar die 29 klopt niet helemaal .. zakte heel snel maar ben vergeten neer te zetten (snap achteraf ook niet waaorm ie zo hoog was)

kijk ik had dus eerst met me kast dicht (25 graden) dan hoort ie 2900 te doen en niet 5000

daarna als test kast open (case iets van 24 .. dus dat betekent dat ik goede airflow heb) en dat ding raasde nog steeds met 5000 en na een uur ofzo bleef ie op 4000

en over me airflow 80m voorin en achterin dus dat zit wel snor

conclusie: snap er niets van ... en over die zalman ik overklok niet echt dusse das geen probleem , ook is het niet die waaier maar die echte koeler ;)
ik heb ook zo'n ding in bestelling staan bij informatique.
maakt hij op 5000rpm echt veel lawaai? of is het te doen?
als het erg is, gooi ik er gewoon een papst op f zo.
of zou je de temp sensor eraf kunnen halen waardoor hij weer op z'n laagst gaat lopen?

Verwijderd

dit heb ik in dit draadje ( [topic=391248/1/25] ) al eens gezegd, en ik blijf er bij, die fan zuigt (figuurlijk)

Als de temp in je case nogal hoog is zou ik zeker geen vulcano 7 kopen!!! Door die temp sensor gaat hij dan enorm hard draaien, en komt het geluid echt in de richting van een straaljager!! Ik had zoiets gekocht voor een amd Athlon 1200 Mhz! Die werd voorheen vooral in de zomer gemakkelijk 60° en dan nog enkel door kantoortoepassingen!!! Met de vulocano 7 kwam hij niet meer boven de 40 ° wat op zich wel spectaculair is!
Na het opstarten draaide hij zo'n 2900 toeren. Na een uurtje zat hij al op 4700 toeren, en DAN werd het echt onhoudbaar, huilen en loeien dat dat ding deed verschrikkelijk! Ik zette op den duur mijn hoofdtelefoon op om niet gek te worden! Nu heb ik als alternatief een gewone 80 mm fan van 3000 toeren erop gezet (op de heatsink van de vulcona 7) en twee blowholes gemaakt in de zijkant van de case! De vulcano 7 fan zit nu rechtsonder in de zijkant waar hij aan een zalige 3000 toeren draait (vanonder zit de frisse lucht)! det temp varieert nu tussen 40° en 50°. De pc is nu 75% stiller met 3 fans dan vroeger met 1 vulcano fan op de cpu!
Voila, mijn vulcano verhaal! Kom achteraf niet klagen als je gek wordt van het gehuil hé

:(

• sharkzor
Op dinsdag 29 januari 2002 00:50 schreef Killer1 het volgende:
dit heb ik in dit draadje ( [topic=391248/1/25] ) al eens gezegd, en ik blijf er bij, die fan zuigt (figuurlijk)

Als de temp in je case nogal hoog is zou ik zeker geen vulcano 7 kopen!!! Door die temp sensor gaat hij dan enorm hard draaien, en komt het geluid echt in de richting van een straaljager!! Ik had zoiets gekocht voor een amd Athlon 1200 Mhz! Die werd voorheen vooral in de zomer gemakkelijk 60° en dan nog enkel door kantoortoepassingen!!! Met de vulocano 7 kwam hij niet meer boven de 40 ° wat op zich wel spectaculair is!
Na het opstarten draaide hij zo'n 2900 toeren. Na een uurtje zat hij al op 4700 toeren, en DAN werd het echt onhoudbaar, huilen en loeien dat dat ding deed verschrikkelijk! Ik zette op den duur mijn hoofdtelefoon op om niet gek te worden! Nu heb ik als alternatief een gewone 80 mm fan van 3000 toeren erop gezet (op de heatsink van de vulcona 7) en twee blowholes gemaakt in de zijkant van de case! De vulcano 7 fan zit nu rechtsonder in de zijkant waar hij aan een zalige 3000 toeren draait (vanonder zit de frisse lucht)! det temp varieert nu tussen 40° en 50°. De pc is nu 75% stiller met 3 fans dan vroeger met 1 vulcano fan op de cpu!
Voila, mijn vulcano verhaal! Kom achteraf niet klagen als je gek wordt van het gehuil hé

:(
no problem. zag net dat m'n vulcano 2 ook op 5000 toeren loopt, dus erger kan het bijna niet zijn ;)
en +/-3000rpm 80mm fannetjes kosten iets van 7 pleuro dus da's ook geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik ga vandaag ff naar de winkel want dit hoef ik niet.. en om em nou meteen te "slopen" vind ik ook weer zoiets. Maybe dan toch maar die zalman wel duurder maarja dan schijn je ook wat te hebben ;)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

[b]Op maandag 28 januari 2002 15:52 schreef GriFFF
iemand een ideetje? hint? modje?
vind et maar vaag zo :(
me stinkende kut coolermaster koelde slechter maar maakte bijna minder lawaai, en wilde juist iets stils ;)
Bij mij was het zo dat de Temp sensor aand de kant dicht bij de voeding zat wat voor de Volcano 4300 toeren zorgde, ik heb de Fan zo gedraaid dat deze in de luchtverplaatsing van de Chipset koeler zit en nu draait die rustig rond de 3500 Toeren en vrij stil naar mijn mening :?
(Crystal Orb maakt meer lawaai, maar die zit al op 7V)

Denk dat je best een beetje kijkt naar welke kant het best zit.

edit: En de fan omdraaien dat hij zuigt ipv blaast helpt ook veel aan geluid en ook nog een paar graden.

• sharkzor
Op dinsdag 29 januari 2002 09:56 schreef Ligone het volgende:

[..]

edit: En de fan omdraaien dat hij zuigt ipv blaast helpt ook veel aan geluid en ook nog een paar graden.
helpt niet altijd. een vriend heeft een alpha+delta combinatie en had hem ook op zuigen staan. had eens gezegt dat ie m voor de grap eens moest omdraaien. scheelde zo 8 graden!

Verwijderd

Topicstarter
nu zalman gehaalt ... wat lekker stil is dat zeg :D
houdt em ook nog wel netjes koel in silent mode

alleen beetje duur, maarja ;)

Verwijderd

w0000t w00000t

Vandaag in Antwerpen deze cooler gekocht voor 19 Euro's, koopje :). Ik dat ding installeren en windows opnieuw opstarten zie ik de temp heeeel langzaam omhoog lopen, na 5 min was hij 55 graden. Ik dacht dus fuck dat is niet goed, ikke kijken, bleek dat ik de fan vergeten was aan te sluiten ;).

Nu draait mijn 1600+ @ 1570 Mhz 43 idle en 45 stressed en hij is muisstil, nog zachter dan mijn getweakte Coolermaster 6I11 die op 7 volt draaide. Maar ach, wat wil je van een 380 gram heatsink :). Deze is echt een aanradertje. Nu nog ff mijn proc unlocken en dan kan ik hem nog hoger zetten :).
Pagina: 1