Toon posts:

2 pc's met @home..netwerk wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me heeft dus 2 pc's op een HUB staan bijde met @home (netjes extra ip aangevraagd enzo) maar nu wil hij ook gewoon kunnen netwerken met die 2 pc's.
Ik zelf heb internet gewoon gedeeld door dubbele netwerk kaarten in 1 pc en dat wil wel.
Iemand een idee??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien zie ik het verkeerd, maar waarom zou je bestanden e.d. willen delen over je ISP lijn?? Is toch alleen maar veel trager ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 15:32 schreef Koffie het volgende:
Misschien zie ik het verkeerd, maar waarom zou je bestanden e.d. willen delen over je ISP lijn?? Is toch alleen maar veel trager ?
ehhhh
Nou, kijk, hij wil gewoon kunnen gamen over het netwerk enzo.
Snap je?
:P

Verwijderd

Als je je gewoon aan de gegevens houdt die je gekregen hebt van @home, dan werkt het wel. Maar de meeste mensen vullen de gegevens in die ze al kennen van de eerste machine, oftewel ze configureren de tweede PC net als de eerste (DNS, IP, bla bla bla).
Ikzelf was er ook verbaasd over dat er blijkbaar verschil in zit.
Oh en 'beide' schijf je dus zo.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Wat is nu het probleem? Zien die twee PC's elkaar niet in zijn netwerk. In feite zit je met beide PC's gewoon op het netwerk van de ISP en heb je geen lokaal netwerk (de opzet die je zelf hebt)
Hierdoor zul je op beide PC's een firewall moeten zetten en alleen alles open moeten zetten voor het IP van de ene pc en andersom.
Als je namelijk mappen gaat delen zonder verder iets te doen kan iedereen eraan komen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

Sorcerer8472

Mens sana?

Als het een gewoon hub is zou het moeten kunnen, tenzij het speciaal door @Home aangepast is. Controleer alle protocollen etc nog eens goed en kijk of de pc's elkaar wel zien als ze direct op elkaar aangesloten zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er nu heen, proberen op te lossen
bedankt voor de info.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je met 2 ip's werkt, is je tweede computer qua netwerk verbinding gelijk aan de computer van de buurman die ook @home heeft. Pas dus goed op met het delen van je netwerk, want het is minder lokaal dan je denkt (Tenzij je er natuurlijk geen problemen mee hebt dat de rest van de buurt ook in je gedeelde mappen kan komen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het nu zover dat de ene comp de andere ziet op het netwerk en de andere de ene ook, maar die kan niet op de ene komen, maar het wel zien.
(snappen jullie het nog een beetje :? )
Er zit geen w8woord op ofzo en we hebben ipx aanstaan en netbios ingeschakeld.
De ene pc heeft win98 en de andere winXP.

Iemand nog een iedee hoe we het volledig werkend kunnen krijgen??
BTW, op de 2e pc (de nieuwste op @home) staat IP gewoon op automatisch en staat er verder geen DNS of Gateway oid ingeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost.
Firewall stond ook nog aan.
Pagina: 1