Ik heb een SCSI interface-kaart voor m'n raampje, en daar zit een superlelijke flat-SCSI kabel aanvast. Kan ik deze gewoon rounden (dus in stukjes snijden (verticaal
) en tape dr omheen) zonder ernstig snelheids -of dataverlies???
ik zelf heb de ervaring , dat snijden in kabels nooit zo lekker werkt
ik zou ze gewoon dubbelvouwen
en dan intapen of zoiets
ik zou ze gewoon dubbelvouwen
en dan intapen of zoiets
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
als je een kabel round krijg je geen snelheids- of dataverlies, behalve als je je kabels doorsnijd oid
Gewoon een klein sneetje in maken en dan lostrekken per 5 adertjes. Teepie erom en klaar. Gebruik niet teveel brute kracht, want dan trek je hem stuk
Oke, ik had wel verhalen gehoord van dat de snelheid achteruit ging als je je kabels roundde, maar daar zal je in de praktijk wel niks van merken, ik kan het me bijna niet voorstellen...
Verwijderd
Volgens mij kun je het snijden beter met een naald doen,
deze blijft immers zelf in het midden van de baan.
deze blijft immers zelf in het midden van de baan.
code:
1
2
3
4
5
| | |
| | <- Naald
_________ | | _________
\ \ / / <- stukje flatcabel
\___/ |
Verwijderd
Zolang het geen UW3 scsi kabels zijn dan kan het (die zijn op een bepaalde manier getwist, maak ze los trek ze strak en je hebt een ordinaire scsi snelheid NIET DOEN DUS) als het geen SCSI 3 is zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen
Verwijderd
DAT ZEG IK alleen die SCSI-3 Kabels zijn speciaal getwist en daardoor anders dan de conventionele. Als het een gewone grijze flat kabel is is er niks aan de hand (de scsi3 zijn vaak grijs en blauw en een stukkie dikker(door de twist)
Nou, mijn SCSI kabel is gewoon grijs en net zo dik als een normale IDE kabel, dus 't zal wel kunnen...
Dat 'twisten' is om interferentie te voorkomen. Als je ze allemaal lossnijd / haalt en dan round heb je kans op overspraak waardoor je data- en/of snelheidsverlies krijgt.
Maar dat gebeurt dus niet bij mijn kabeltje?? D'r hangt een backup-apparaat aan dus het is wel de bedoeling dat alles goed over komt...Op maandag 28 januari 2002 20:56 schreef Mr.Blonde het volgende:
Dat 'twisten' is om interferentie te voorkomen. Als je ze allemaal lossnijd / haalt en dan round heb je kans op overspraak waardoor je data- en/of snelheidsverlies krijgt.
De goedkoopste die ik kon vinden was 27,50 euro (incl. verzendkosten). Vind ik een beetje duur voor zo'n kabeltje (oh oh, wat een schraperOp maandag 28 januari 2002 20:59 schreef flippie.ff het volgende:
gewoon een kopen,12€ of zo.
Wat is jouw probleem daarmeeOp maandag 28 januari 2002 22:25 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Dit is dus gewoon het zoveelste 'Zelf kabels rounden topic'
Maar ff on-topic.
Het zal in de praktijk weinig uitmaken of je je kabels round of niet.
Maar waarom de 'bedenkers' dan tussen iedere datalijn een aarde hebben gezet is mij niet helemaal duidelijk. Het zal misschien nog enige storing van de signaallijnen tegengaan.
Senile! Senile Oekaki
U2W gebruikt ook al LVD kabelsOp maandag 28 januari 2002 20:45 schreef The_Intersector het volgende:
Zolang het geen UW3 scsi kabels zijn dan kan het (die zijn op een bepaalde manier getwist, maak ze los trek ze strak en je hebt een ordinaire scsi snelheid NIET DOEN DUS) als het geen SCSI 3 is zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen
Pagina: 1