Internet delen met sygate: Icq en Napster doen vreemd wie weet een goede co

Pagina: 1
Acties:

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Het delen van de verbinding gaat prima voor zover surfen en downloaden via de de http poort 80 is dat ofzo?
Maar napster en icq gaan anders.
op de pc die geconfigureerd staat als server
kun je altijd icq'en en napsteren. Maar op de client pc "de ene keer wel andere keer niet". Bij napster lukt het om te downloaden en de andere keer niet. (en in beide gevallen staat op de server geen icq en napster aan)
En icq doet het ook de ene keer wel en de andere keer niet, of gaat hij ineens offline
Wie kan mij een configuratie vertellen waarmee ik uit de voeten kan? Of weet iemand tips? Alles is welkom
(En voor de duidelijkheid de server is geen gare bak ofzo. Gewoon een overgeclockte celeron)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

4POX

Everybody is wired

Ik draai nu met_ishare_omdat_het_super_simpel_is._betrouwbaarheid_is_een_ander_verhaal.
Sorry_van_al_die____Dingen_maar_als_ik_op_spatie_druk_reageert_die_als _een_tab_toets._draai_hier_beta_neschaap

AKA Rinkel weblog

• Ali G
Das fijn, maar wat wil je hiermee duidelijk maken? DAt Ishare misschien wel werkt?
Misschien wel, maar ik wil het principe snappen want ik moet gewoon sygate kunnen gebruiken het liefts

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
de vraag over sygate en icq heb ik al heeeeel vaak voorbij zien komen.

ik gebruik zelf sygate/icq en het werkt goed.
je moet wat aanpassingen maken in de apprule.cfg. kijk even goed in de handleiding van sygate daar staat het echt heel duidelijk en als je dat weet dan krijg je napster ook zo aan de praat via sygate.

• Ali G
Ik heb geen handleiding :(
Ik heb hem gedowload van download.com gewoon

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
zucht................. :(

• Ali G
Ja leuk zucht, wat bedoel je dan ook met handleiding die in apprule.cfg staat ofzo?
Icq werkt nu prima maar Napster sommige downloads ineens wel maar de meeste niet

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

gewoon winroute pro gebruiken... geen instelling nodig op de client pc's ... je kunt gewoon DHCP gebruiken..

vind ik echt het best programma!! ;)
je hebt ook meteen een goeie mail-server..

Verwijderd

Ik zit hier ook achter een computer met sygate en ik heb wat instellingen in ICQ veranderd en alles werkt goed hier.
Bij Prederences/connection heb ik aangezet dat ik achter firewall/proxy zit, bij de firewall settings: I don't use a Socks proxy.... en in het volgende schermpje de TCP poorten 4000 - 5100

Verwijderd

Ik heb ook eens Sygate gebruikt en voor anderen op ICQ leek het af en toe of ik offline ging en dan meteen weer online kwam. Heel irritant.
Ik gebruik nu de Internetsharing die bij Win98SE zit, fungeert ook als DHCP, erg handig. Napster werkt perfect overigens.

Verwijderd

Ik had eerst ook sygate draaien en ik had dus hetzelfde probleem met icq. Ik heb nu gewoon internetsharing van w2k en dat werkt perfect.

• The End
  • Laatst online: 18:14

The End

!Beginning

He Noordpark_Terrorist,

Je moet sygate 3.1 geloof ik (de nieuwste) downloaden. Daar zit het NAT protocol in. Je installeert op de PC met internet sygate met NAT (Vraagt ie om). Je geeft de gateway (Dat is deze PC) Een IP van 192.168.0.1 (Bij de netwerkkaart, dus niet bij de uitgaande TCP settings) Op de client machine zet je de default gateway op 192.168.0.1 en het IP op 192.168.0.2 Daarna gooi je alle proxy instellingen uit het raam en stel je alle internet software in als: "directe verbinding met het internet" KLAAR... Je kan nu ICQen en games spelen e.d. Als je wilt kan je ook "Razzmon server" downloaden dan kan je inbellen vanaf je client PC met een heel klein progje. (Je kan ook de sygate client installeren, maar dat geeft enige problemen met NAT, dus niet installeren

Veel plezier...

• Ali G
Bedankt voor de tips
Ik ga die laatste effe proberen

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
Dan heeft Sygate NAT een beetje afgekeken van winroute....

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Probeer eens afirt gateway, werkt bij mij echt goed. www.avirt.com
Pagina: 1